Bästa All-in-One / Allt-i-ett datorn för ~10-15k?

Permalänk
Medlem

Bästa All-in-One / Allt-i-ett datorn för ~10-15k?

Hej!

Väl medveten om att bygga egen traditionell är bättre och billigare men platsbrist och smidighet väger över när man knappt spelar spel längre.

Tror att jag helst vill ha en 24'' men kan kanske bli övertygad till en 27'' om det av ngn anledning är bättre, har en 24'' skärm som jag tänkt koppla in som skärm 2. Helst en i7 processor men har dålig koll på om det är så viktigt.

Verkar ont om Asus AiO på sajter som komplett, inet och webhallen. Är det något de inte håller på med eller är det på g med en ny generation som de väntar på?

Permalänk
Medlem

Vad tror du om en vanlig skärm och en liten minidator, typ HP Elitedesk Mini?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Vad tror du om en vanlig skärm och en liten minidator, typ HP Elitedesk Mini?

Helst inte, vill ha en ny skärm också så jag kan hiva min nuvarande andraskärm, så därför kändes en all-in-one smidigt. Nog för att en sån där är liten men blir ju ändå en till låda som ska ligga på ett bra ställe. Har inget emot att betala 2000 kr mer för en AiO med samma prestanda som en elitedesk skulle haft. Smidiga med AiOs är ju att de har wifi, verkar behöva en extra adapter för det till elitedesks. Tack för tipset, definitivt värt att kolla på i alla fall!

Permalänk
Medlem

Varför är den med i7 processor billigare än den med i5?

E: Bättre skärm antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klafsarn:

Förmodligen väl värt de extra pengarna för den bättre skärmen. 1920x1080 på en 24-tummare känns väldigt 2015. Vilket är dumt på en dator med prestanda för minst tio år framåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag själv har trånat efter den här ett bra tag nu! Nu har de dessutom 12% rabatt så den dyraste modellen får du för endast 16.700 SEK typ.

Hade det inte varit för att jag inte kan bestämma mig för om jag ska köpa en bärbar så hade jag tagit den här direkt. Men ta mina råd med en nypa salt då jag inte är någon datorexpert!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kottna:

Jag själv har trånat efter den här ett bra tag nu! Nu har de dessutom 12% rabatt så den dyraste modellen får du för endast 16.700 SEK typ.

Hade det inte varit för att jag inte kan bestämma mig för om jag ska köpa en bärbar så hade jag tagit den här direkt. Men ta mina råd med en nypa salt då jag inte är någon datorexpert!

Hmm intressant men aldrig varit ett fan av Dell och McAfee antivirus kommer förinstallerat, är inte det i princip malware eller dylikt? Går förhoppningsvis att ta bort.

Tror att jag väljer Asus Zen Aio i5 med 4K-skärm. i7 vore ju trevligt men var ett ganska rejält hopp upp i pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klafsarn:

i5 modellen har en bättre skärmpanel med 4K upplösning, i7 modellen har en vanlig 1080p upplösning och troligen en TN skärmpanel.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|