Har följt värdet ett tag på bitcoin, mest för skojs skull, är en del på Discord i olika kanaler där någon länkade en inbjudan till "Pump and dump community" för krypto då...
En person förklarade lite att de har koll på när priserna går upp och sedan säljer mycket och köper igen för att priserna går ner
och följer man värdet på bitcoin på typ https://www.coindesk.com/price/ så ser man ju att det går upp och ner rätt kraftigt varje dag
Min fundering var egentligen om "communitys" har den möjligheten att påverka priset? som jag förstod det tjänar dom ganska mycket pengar på detta.
(har inte läst att någon diskuterat detta så mycket på detta forum)
Har följt värdet ett tag på bitcoin, mest för skojs skull, är en del på Discord i olika kanaler där någon länkade en inbjudan till "Pump and dump community" för krypto då...
En person förklarade lite att de har koll på när priserna går upp och sedan säljer mycket och köper igen för att priserna går ner
och följer man värdet på bitcoin på typ https://www.coindesk.com/price/ så ser man ju att det går upp och ner rätt kraftigt varje dag
Min fundering var egentligen om "communitys" har den möjligheten att påverka priset? som jag förstod det tjänar dom ganska mycket pengar på detta.
(har inte läst att någon diskuterat detta så mycket på detta forum)
Har också hört talas om dessa men tror de fokuserar mer på små altcoins som är lättare att påverka i kurs. Behövs för mycket pengar för en liten grupp att påverka bitcoin men någon liten okänd kryptovaluta med låg marketcap och liten omsättning kan de kanske påverka lättare.
Tycker inte om de där grupperna och jag tycker man hellre ska försöka hitta coins som har tillväxtpotential på grund av en bra produkt och bra teknikutveckling. Sedan får man bara hoppas att man inte råkar ut för de där punp/dump-grupperna för de sabbar tilltron till en kryptovaluta om den dumpas efter en snabb uppgång. Jag ser hellre en lugn fin stadig tillväxt så man känner sig lugn och trygg.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.