Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Chromecast problem

Hej! Jag köpte en chromecast precis eftersom VLC ju stödjer det. Direkt har jag problem. Första delen är när jag klickar på VLC så laddar filen men den står bara o laddar och slutar aldrig. Filen är 236 mb så jag tycker inte det bör ha med att det är för hög kvalitet och streama. Just i detta rummet har jag lite dålig täckning faktiskt men det är en lägenhet på ca 50 kvm och inga betongväggar så jag vet inte.
Mobilen till chromecast verkar dock funka kannon men jag vill gärna inte bara använda mobilen. Att gå in på chrome och casta funkar förresten inte alls (den hittar inga enheter) så även om borde vara det mest kompatibla så funkar den biten inte alls (iaf inte ifrån denna datorn).

Någon som haft liknande problem och löst det?
PS: Jag löste delvis problemet med använda androidappen Allcast (obs, nu visar den en ikon man måste betala med( men jag vill som sagt använda via datorn. Plex ska väl också gå, ska testa senare. Miracast Display funkar väldigt bra faktiskt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle casta några gamla inspelade videor på tvn och läste snabbt att VLC kunde fungera.
Slutade med att jag laddade in dom i biblioteket på Plex istället.
Är det filmer du ska casta så är plex ypperligt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Hej! Jag köpte en chromecast precis eftersom VLC ju stödjer det. Direkt har jag problem. Första delen är när jag klickar på VLC så laddar filen men den står bara o laddar och slutar aldrig. Filen är 236 mb så jag tycker inte det bör ha med att det är för hög kvalitet och streama. Just i detta rummet har jag lite dålig täckning faktiskt men det är en lägenhet på ca 50 kvm och inga betongväggar så jag vet inte.
Mobilen till chromecast verkar dock funka kannon men jag vill gärna inte bara använda mobilen. Att gå in på chrome och casta funkar förresten inte alls (den hittar inga enheter) så även om borde vara det mest kompatibla så funkar den biten inte alls (iaf inte ifrån denna datorn).

Någon som haft liknande problem och löst det?
PS: Jag löste delvis problemet med använda androidappen Allcast (obs, nu visar den en ikon man måste betala med( men jag vill som sagt använda via datorn. Plex ska väl också gå, ska testa senare. Miracast Display funkar väldigt bra faktiskt

Testa ett program till datorn som heter Videostream ( https://getvideostream.com/ ), det har funkat bra för mig.

Stödet för VLC på datorn har jag heller inte fått till att fungera, men det är inte byggt på googles officiella API då det endast finns till android och iOS.

Du kan också dubbelkolla så att din nätverksuppkoppling inte är inställd till offentlig på datorn.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6