Permalänk
Medlem

h100 v2 problem

Hej,

Köpte en Corsair H100 v2 som jag försökt montera på mitt Asus Z370-A Prime. Kylaren sitter otroligt dåligt då backplaten/fittingsen inte alls verkar vara anpassad. Har googlat runt och förstått att jag inte är ensam med detta problem, hur har ni löst det?

Video som visar problem

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Högsta kommentaren i videon du länkade:

"Guys, that gap is normal, the backplate will be flush and firm when you screw down the block, apparently Corsair designed it like this so the standoffs don't pinch the motherboard, don't worry about it just go ahead with installation and it will be solid once completed."

Jag har monterat många av dessa kylare, efter att du satt på kylaren och skruvat fast alla 4 monteringsskruvar så kommer backplaten samt skruvarna sitta tätt och fast mot moderkortet.

Ingenting kommer att glappa.

Permalänk
Medlem

@Dovidteh: intressant. Tack! får prova när jag kommer hem.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ibland:

Hej,

Köpte en Corsair H100 v2 som jag försökt montera på mitt Asus Z370-A Prime. Kylaren sitter otroligt dåligt då backplaten/fittingsen inte alls verkar vara anpassad. Har googlat runt och förstått att jag inte är ensam med detta problem, hur har ni löst det?

Video som visar problem

Precis som de skrevs här så är de normalt, när du sen sätter dit själva blocket/pumpen så kommer de att spännas åt tillräckligt ändå.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan