Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Razer avtäcker webbaserad spelbutik tillsammans med digital valuta

Permalänk
Melding Plague

Razer avtäcker webbaserad spelbutik tillsammans med digital valuta

Razer öppnar en egen butik för spelförsäljning, där differentieringen kommer i form av en digital valuta som kan användas för rabatter och erbjudanden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hur mine'ar jag Zsilver? 🤔🧐

Permalänk
Medlem

Zsilver?

Ännu en anledning att aldrig ha nåt med razer att göra

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Hur blir det med DRM ? Om det är liknande GoG fast andra titlar så kan det bli intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Hur blir det med DRM ? Om det är liknande GoG fast andra titlar så kan det bli intressant.

" Nycklarna som säljs aktiveras sedan på Valves tjänst Steam alternativt Ubisofts Uplay. Under lanseringsveckan finns flertalet rabatter att tillgå på sidan, däribland 15 procent rabatt på hela köpet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Hur blir det med DRM ? Om det är liknande GoG fast andra titlar så kan det bli intressant.

Som jag förstår det så kommer butiken bara sälja nycklar, fast med flera lager funbucks. DRM:et återstår nog.

Permalänk
Medlem

Känslan jag får:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man kan vara negativt inställd till mer val, det är ju inte ännu ett Steam utan en onlinebutik.

@Mr_Lazy Det är en spelbutik inte en spelplattform

Permalänk
Medlem

Ger det 6 månader innan dom inser hur dålig idé det är och lägger ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Avstängd

Sent aprilskämt.

Snart så kommer vi se 100 digital butiker där man kan köpa spel efter några år så finns det bara då kvar och då har man förlorat alla spel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Hur blir det med DRM ? Om det är liknande GoG fast andra titlar så kan det bli intressant.

Skrivet av Beta:

Ger det 6 månader innan dom inser hur dålig idé det är och lägger ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av superegg:

Sent aprilskämt.

Snart så kommer vi se 100 digital butiker där man kan köpa spel efter några år så finns det bara då kvar och då har man förlorat alla spel.

Vet inte om ni inte läst artikeln eller älskar att spy galla. Razer lanserar en webbplats där du köper spel. Inget mer, inget mindre. Det är inte ett till Steam eller Uplay. Det är bara ytterligare en spelbutik

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Vet inte om ni inte läst artikeln eller älskar att spy galla. Razer lanserar en webbplats där du köper spel. Inget mer, inget mindre. Det är inte ett till Steam eller Uplay. Det är bara ytterligare en spelbutik

Jo jag läste. Fortfarande, varför skall man handla där? Kommer med hög sannolikhet läggas ner i brist på intresse för tjänsten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

snart är det en spel butik per spel. har redan en lista på alla lösenord/användarnamn för alla butiker där jag har spel.
Nej den finns inte på datorn utan är givetvis fysisk och ligger i ett gömt kassaskåp.

nåja dags att göra en ny, kanske ska köpa en lite bok den kanske kommer behövas.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Vet inte om ni inte läst artikeln eller älskar att spy galla. Razer lanserar en webbplats där du köper spel. Inget mer, inget mindre. Det är inte ett till Steam eller Uplay. Det är bara ytterligare en spelbutik

tänkte mer på valutan

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

@Vinolik: Jodå läste hela artikeln och förstår mycket väl att det är en spelbutik. Det är bara det att den är fullständigt onödig iom att spelen ska aktiveras på Steam...och du kan redan köpa alla spelen på Steam.
Sedan deras egen valuta är bara dumheter, vill de ge något tillbaka kan de lika väl sätta in pengar direkt på ditt butikskonto eller ge procentrabatt.

Skulle de mot all förmodan sälja spelen mycket billigare än Steam (20% eller mer) så kan jag ändra åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

@Vinolik: Jodå läste hela artikeln och förstår mycket väl att det är en spelbutik. Det är bara det att den är fullständigt onödig iom att spelen ska aktiveras på Steam...och du kan redan köpa alla spelen på Steam.
Sedan deras egen valuta är bara dumheter, vill de ge något tillbaka kan de lika väl sätta in pengar direkt på ditt butikskonto eller ge procentrabatt.

Skulle de mot all förmodan sälja spelen mycket billigare än Steam (20% eller mer) så kan jag ändra åsikt.

konkurrens är fint. Många andra legitima butiker erbjuder steam spel till lägre priser än Valve själva, som GMG t ex https://www.greenmangaming.com/
T ex kostar FC5 bara ca 400kr medan det kostar 600kr hos Steam.

Skrivet av Aka_The_Barf:

snart är det en spel butik per spel. har redan en lista på alla lösenord/användarnamn för alla butiker där jag har spel.
Nej den finns inte på datorn utan är givetvis fysisk och ligger i ett gömt kassaskåp.

nåja dags att göra en ny, kanske ska köpa en lite bok den kanske kommer behövas.

Kan tipsa om en lösenordshanterare, Keepass är bra.

Förstår inte klagandet på att det kommer fler butiker?

Permalänk
Medlem

Differentierar hur? Man kan ju köpa steamcredits likväl antar jag.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Jo jag läste. Fortfarande, varför skall man handla där? Kommer med hög sannolikhet läggas ner i brist på intresse för tjänsten.

Skickades från m.sweclockers.com

För att det kan vara billigare? Varför skulle man inte köpa där det är billigast? Och att den skulle komma att läggas ned i framtiden låter bara som dumt babbel. Det dyker ju upp nya spelbutiker hela tiden, aldrig hört om någon som lagt ned.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

tänkte mer på valutan

Den är väl ungefär likadan som de poängsystem andra butiker använder sig av? De flesta butikerna har sitt egna lilla system numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Jo jag läste. Fortfarande, varför skall man handla där? Kommer med hög sannolikhet läggas ner i brist på intresse för tjänsten.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Wolfkin:

@Vinolik: Jodå läste hela artikeln och förstår mycket väl att det är en spelbutik. Det är bara det att den är fullständigt onödig iom att spelen ska aktiveras på Steam...och du kan redan köpa alla spelen på Steam.

Det finns tusentals butiker som säljer spel som aktiveras på steam, gnäller ni på dom också? gmg, gog, elgiganten, cdon och många till... Personligen är jag en simpel man och gör alla köp på steam såvida jag inte råkar snubbla över ett kraftigt reducerat pris någon annanstans. Däremot finns det bevisligen andra som gör annorlunda.

Den där valutan däremot verkar lite onödig, men men... någon blir säkert glad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

För att det kan vara billigare? Varför skulle man inte köpa där det är billigast? Och att den skulle komma att läggas ned i framtiden låter bara som dumt babbel. Det dyker ju upp nya spelbutiker hela tiden, aldrig hört om någon som lagt ned.

Betalar hellre några kronor mer på en tjänst som är stabil. Vad händer om sidan lägger ner efter ett år och du tappar bort dina nedladdade spel? På steam finns dom alltid att tanka ner igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Det finns tusentals butiker som säljer spel som aktiveras på steam, gnäller ni på dom också? gmg, gog, elgiganten, cdon och många till... Personligen är jag en simpel man och gör alla köp på steam såvida jag inte råkar snubbla över ett kraftigt reducerat pris någon annanstans. Däremot finns det bevisligen andra som gör annorlunda.

Den där valutan däremot verkar lite onödig, men men... någon blir säkert glad

Skulle razers butik sälja steamnycklar? Trodde spelen skulle tankas ner direkt från sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Beta:

Jo jag läste. Fortfarande, varför skall man handla där? Kommer med hög sannolikhet läggas ner i brist på intresse för tjänsten.

Tvivlar på det, Razer är riktigt stora.
Om priserna är bra och rabatterna är lockande ser jag inte det försvinna mer än någon annan butik.

Tror folk gillar att klaga på Razer för klagandets skull faktiskt.
Äger själv en DeathAdder Chroma + Blackwidow TE Chroma. Funkar felfritt fortfarande efter 2 år, DeathAddern jag hade innan hade jag säkert minst 5 år innan skrollhjulet gav upp.

Enda jag tycker dem inte gör något vettigt av är deras headset, då både Razer Siren är riktigt bra mic och deras soundbar/sub system verkar rätt bra med av det jag hört.

Sedan kan man diskutera huruvida prisvärda saker dom gör, men är man störst på marknaden kan man ta en premie (kolla Apple/Samsung).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Skulle razers butik sälja steamnycklar? Trodde spelen skulle tankas ner direkt från sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta står i både artikeln och i forumtråden:

"Nycklarna som säljs aktiveras sedan på Valves tjänst Steam alternativt Ubisofts Uplay"

Skrivet av Yatagarasu:

Tror folk gillar att klaga på Razer för klagandets skull faktiskt.

Det är ingenting du behöver tro. Razer verkar vara det mest älskade hatobjektet för gamers och dyl. Näst efter Apple förstås.

Permalänk
Medlem

Kommer nog köp mer spel där om dom bara fortsätter att ha rabattkoder som ger 50% på hela sortimentet
Överlag en rätt trevlig sida iaf.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Läsförståelsen är stark märker ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

konkurrens är fint. Många andra legitima butiker erbjuder steam spel till lägre priser än Valve själva, som GMG t ex https://www.greenmangaming.com/
T ex kostar FC5 bara ca 400kr medan det kostar 600kr hos Steam.

Kan tipsa om en lösenordshanterare, Keepass är bra.

Förstår inte klagandet på att det kommer fler butiker?

Tänk att ha 1 butik/spel hanterare. Problemet är alla lösenord och användarnamn. Tack för tipset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tvivlar på det, Razer är riktigt stora.
Om priserna är bra och rabatterna är lockande ser jag inte det försvinna mer än någon annan butik.

Tror folk gillar att klaga på Razer för klagandets skull faktiskt.
Äger själv en DeathAdder Chroma + Blackwidow TE Chroma. Funkar felfritt fortfarande efter 2 år, DeathAddern jag hade innan hade jag säkert minst 5 år innan skrollhjulet gav upp.

Enda jag tycker dem inte gör något vettigt av är deras headset, då både Razer Siren är riktigt bra mic och deras soundbar/sub system verkar rätt bra med av det jag hört.

Sedan kan man diskutera huruvida prisvärda saker dom gör, men är man störst på marknaden kan man ta en premie (kolla Apple/Samsung).

Aldrig personligen testat Razers hårdvara så kan inte säga något om kvalitén på den. Har dock undvikit den, finns väl en anledning att dom kan ge nästan 50% marginal till butikerna på deras hårdvara, medans Corsair ger några ynka hundralappar på ett K70 t.ex.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Betalar hellre några kronor mer på en tjänst som är stabil. Vad händer om sidan lägger ner efter ett år och du tappar bort dina nedladdade spel? På steam finns dom alltid att tanka ner igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nycklar till Steam eller uPlay beroende på spel, det är alltså exakt likadant som när man köper en nyckel på spelbutiken, cdon osv.