Permalänk
Lego Master
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ZecretW:

Med hänvisning till GDPR bad jag skatteverket stryka alla mina uppgifter ur deras system.
Tydligen gäller inte lagändringen dem...

Jodå, men dom kan ju bara stryka dig om du inte är kund. Är du svensk medborgare är du "kund" hos skatteverket. Flytta utanför EU, så ska du se att dom kan glömma dig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@ZecretW: Kanske inte så konstigt!

Permalänk
Medlem

Haha, den va bra. Undrar om ägaren har fingrarna kvar??

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av MsSmith:

@Garderoben: Som sagt det är ett skämt med referens till Ines Uusman, på samma nivå som när Bill Gates kläckte ur sig sitt "640K ought to be enough for anyone"

Tro mig våran Chef skämtade inte...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

GDPR, är ju ett skämt i sig själv.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Microsoft scannar användarnas datorer, mail och My Documents, Google säljer användarnas locality data, Facebook samarbetar med israeliska 'cyber warfare' företag länkade till Mossad för att påverka val i Europa och USA, Storbrittanniens GCHQ övervakar all elektronisk kommunikation till och från Europa, Frankrike och Spanien driver frågan att EU ska kunna censurera nätet även utanför EU, Yahoo samarbetar med både Rysslands och Kinas säkerhetstjänster för att spionera på användare... men visst, det vi som användare behöver skydd mot är kakor och mailing lists.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadArg:

det är lite som ett svenskt EU val, säger man nej så frågan man igen.

https://youtu.be/qQkNTs15mZ4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Tro mig våran Chef skämtade inte...

Nej jag förstår kanske det, GDPR är sjukt besvärligt om man har en större organisation med redan etablerade kunder osv. Straffskalan är dessutom ganska...omild... om man gör fel och det finns inga prejudikat att gå på.

Skrivet av DaBone:

GDPR, är ju ett skämt i sig själv.

Troligen kommer GDPR att uppdateras allt eftersom och bli mer lättöverskådlig.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1 (OT/urspårning)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av MsSmith:

Troligen kommer GDPR att uppdateras allt eftersom och bli mer lättöverskådlig.

Det blir säkert som med alla tidigare idiotlagar ("BBS-lagen" och PUL), att den gör i stort sett allt och alla till lagbrytare, men överträdelser beivras bara slumpmässigt och när en politiker, kändis eller polis irriterar sig på någon.

Permalänk

Ja jävlar.. Hela emailen är sönderspammad med den här smörjan. Och varenda hemsida man besöker vill ha godkännande.

Frågan är om det här ens hjälper någon mer än de myndigheter som kan inkassera på företag som tvingas böta?