Hörlurar/headset för spel (bl a Sennheiser Game One)

Permalänk
Medlem

Hörlurar/headset för spel (bl a Sennheiser Game One)

Hej!

Jag köpte för en tid sedan ett Sennheiser Game One headset för att nyttja till spelande hemmavid, mestadels PUBG. Valet föll på detta headset eftersom jag tolkade det som en headsetvariant av HD598 (och kanske också av mina ännu äldre 558?). Till och börja med tycker jag att ljudet är sämre än i mina tio år gamla HD558 (det kanske jag skulle förväntat mig?). Vad jag framförallt blivit besviken över är dock att jag trots spellurens öppna konstruktion tycker att det är svårt att uppfatta positionellt ljud i spel, dvs skott, fotsteg osv. Är det någon annan som upplevt samma sak med detta headset eller är det kanske någon inställning jag behöver pilla på? Annars har jag kanske fel på hörseln.

Vidare så har jag nu en boendesituation där mitt spelljud även behöver konkurrera med TV, högtalartelefonsamtal, och gud vet vad, så jag funderar därav på om jag ska överge öppna lurar och gå över till ett par slutna. Är det någon som kan rekommendera ett par slutna eller kanske till och med brusreducerande hörlurar som duger till spel? Kan alltid montera en modmic på dessa.

Edit: Kan tillägga att hörlurarna behöver vara over-ear med mjuka kuddar för att jag ska kunna använda dom, glasögonorm som jag är.

Har ett par Beyerdynamic dt770 Pro på jobbet som jag älskar både ur ljud- och ljudisoleringssynpunkt. Har dock inte testat dom till spel än.

Tack på förhand.
Med vänlig hälsning,
Johan

Permalänk
Avstängd

@Scrangle:

Du har redan svarat på din egen frågeställning. Skaffa DT770 för hemmabruk också, fungerar utmärkt för spel. Dock så är det bra om du kopplar in dem i något vettigt.. (ej till det inbyggda i moderkortet)

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Jag kör AKG K550 som såldes för ca 900-1000 när jag köpte dom. Kan verkligen rekommendera ett par sådana tillsammans med en modmic 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag sitter med Game one också men har köpt ett externt ljudkort för att ta del av vad headset:et klarar av!

Så ett måste med dessa är nog ett separat ljudkort jämfört med de integrerade i moderkortet.
Antingen externt eller internt!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Fortsätter på denna tråden:

Ni som har erfarenhet av Modmic (både ver. 4 och 5): Hur bra är dessa på att reducera ljud från omgivningen när man exempelvis använder Discord/Skype?