Muskampen 2025: Segraren korad!

ljudproblem med vissa filer

Permalänk

ljudproblem med vissa filer

jag har problem med ljudet när jag spelar upp några filer i windows media player(wmp).
först trodde jag att det bara var dåligt ljud på en film jag laddat ner men sen upptäckte jag att det inte blir något ljud alls på vissa klipp som jag spelar upp och ljudet funkar när jag använder vlc och windows inbyggda mediaspelare.

jag vet till 100% att ljudet har funkat tidigare på dessa klipp när jag använder wmp så jag fattar inte vad det kan vara för fel.

vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

jag har problem med ljudet när jag spelar upp några filer i windows media player(wmp).
först trodde jag att det bara var dåligt ljud på en film jag laddat ner men sen upptäckte jag att det inte blir något ljud alls på vissa klipp som jag spelar upp och ljudet funkar när jag använder vlc och windows inbyggda mediaspelare.

jag vet till 100% att ljudet har funkat tidigare på dessa klipp när jag använder wmp så jag fattar inte vad det kan vara för fel.

vad kan vara fel?

Verkar vara din mediaspelare som injicerat heroin i pupillen.

Jag kör uteslutande VLC till ALLT.
Det enda jag kommer på åt dig som kanske skulle kunna lösa det vore att öppna filerna i t.ex Sony Vegas och bara rendera ut dem som musikfiler på nytt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

wmp är en mycket smidigare mediaspelare enligt mig så jag vill gärna fortsätta använda den.
kanske får avinstallera k-lite eftersom wmp ingick där och sen installera k-lite på nytt

Permalänk
Medlem

Eller så kör man med MPC-BE som klarar sig utmärkt utan extra codecs.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Eller så kör man med MPC-BE som klarar sig utmärkt utan extra codecs.

det gör ju vlc med men jag behöver codecs för att kunna klippa i videofiler