Com Hem TV Hub väggfäste och frågor om fysiska knapparna

Permalänk

Com Hem TV Hub väggfäste och frågor om fysiska knapparna

Hej har två frågor.

Har en liten där hemma som älskar pillra med tv huben. Det söks flitigt på bluetooth tillbehör stängs av o så. Kan man göra ett väggfäste till den och tror ni det funkar? Sen min harmony hub hittar inte boxen men det är för tv hub kör bluetooth inte ir.

Frågorna är:

Ett: Väggfäste kan man fixa och hur?

Två: Kan man ställa in så knapparna på boxen blir verkningslösa? Eller man måste trycka in ca 5 sekunder eller så?

Sen är huben otroligt seg. Apple TV knäcker i hastighet.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Väggfäste tror jag knappast finns. Har en själv, men i ett skåp, vilket fungerar bra, men har du inte möjligheter till det kan du ju tillverka ett enkelt med tex buntband som ett litet julklappspaket typ, och hänga bakom tvn.
Tror inte heller man kan låsa knapparna, den verkar ganska spärrad i gränssnittet tyvärr, men det löse rman ju i såfall om man hänger upp den.

Permalänk
Skrivet av joalin:

Väggfäste tror jag knappast finns. Har en själv, men i ett skåp, vilket fungerar bra, men har du inte möjligheter till det kan du ju tillverka ett enkelt med tex buntband som ett litet julklappspaket typ, och hänga bakom tvn.
Tror inte heller man kan låsa knapparna, den verkar ganska spärrad i gränssnittet tyvärr, men det löse rman ju i såfall om man hänger upp den.

Nä tv fäste finns inte men själva fötterna har hål. Så kanske kan tillverka. Däremot måste inte tv huben synas för att kunna styra den med fjärrkontrollen. Den verkar vara känslig mot det

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Min funkar helt ok även om den inte syns eftersom den kör Bluetooth. Vill du kan du även styra den med en Android TV remote - app. Då blir det över wifi istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av joalin:

Min funkar helt ok även om den inte syns eftersom den kör Bluetooth. Vill du kan du även styra den med en Android TV remote - app. Då blir det över wifi istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej la den nämligen bakom tv bänken för kolla om den reagerade vilket den inte gjorde. Man måste liksom ha den i syn ungefär som med IR.

Vad jag absolut vill kunna fungera är just styra den med min Harmony Hub och min Elite kontroll. Men dom hittar inte varandra vilket inte är så konstigt.

Min fru och dotter har lärt sig Harmony och skulle man köra fjärris via wifi och sin mobil är inte direkt lätt. Dom har inget tålamod när det gäller sånt.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Konstigt att den inte reagerade. Nä min fru eller barn skulle heller aldrig acceptera något annat än fjärren, och ändå kan de hantera chromecast...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av joalin:

Konstigt att den inte reagerade. Nä min fru eller barn skulle heller aldrig acceptera något annat än fjärren, och ändå kan de hantera chromecast...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med bluetooth ska ju funka bra. Hehe ja chromecast förstod dom inte heller riktigt . Apple tv kan dom hyffsat

Visa signatur

The Breath of True