Söker billigt PCIe grafikkort i Malmö/Lund

Permalänk
Medlem

Söker billigt PCIe grafikkort i Malmö/Lund

Hej,

Behöver det billigaste grafikkortet som går att få tag på, det ska vara till en server så det enda kravet är att det kan visa bild.

Skulle behöva det omgående, hör av er om ni har ett liggande!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Har en hög passiva 8400gs liggande, kan det vara intressant?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Var själv ute efter ett grafikkort till min Xeon workstation men slutade med att jag köpte ett Geforce GT710 för 500kr inkl frakt. Då får man iaf ett kort som är någorlunda modernt och stödjer Win10/Server2019 utan legacy-junk. Men om du skall bara ha något som visar en bild så funkar även äldre kort som 8400gs ovan. Du skulle även kunna köra ett USB-grafikkort (s.k framebuffer-on-a-stick) men bara om du inte behöver se BIOS POST-information i booten (vilket jag gissar på att du vill).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Har en hög passiva 8400gs liggande, kan det vara intressant?

Jag har fått PM, där jag ska hämta kortet i eftermiddag. Skulle det inte bli av är ag intresserad!

Skrivet av mrpijey:

Var själv ute efter ett grafikkort till min Xeon workstation men slutade med att jag köpte ett Geforce GT710 för 500kr inkl frakt. Då får man iaf ett kort som är någorlunda modernt och stödjer Win10/Server2019 utan legacy-junk. Men om du skall bara ha något som visar en bild så funkar även äldre kort som 8400gs ovan. Du skulle även kunna köra ett USB-grafikkort (s.k framebuffer-on-a-stick) men bara om du inte behöver se BIOS POST-information i booten (vilket jag gissar på att du vill).

Det är en lösning, men jag ska bara använda grafikkortet för att installera ESXi!

Visa signatur

Permalänk

@fisken92: Tjenare jag vet inte riktigt vad du är ute efter men jag har en riktig gammal going ligandes här hemma, ett Geforce 405 med hela 512 mb ram

Permalänk
Medlem

@Glacialend: Hej, jag fick tag på ett kort. Tack ändå!

Visa signatur