YOUR RENDERING DEVICE HAS BEEN LOST

Permalänk
Inaktiv

YOUR RENDERING DEVICE HAS BEEN LOST

Tja jag har på senaste tiden inte kunnat spela OW alls längre. Så fort jag startar upp OW och kommer till menyn så får jag upp error.
Har testat alla möjliga fixar samt drivrutiner, och till och med ominstallerat windows. Hjälpte inte ett dugg. Och blizzard är ju inte direkt hjälpsamma om man får säga så.

Länkar 2 filer nedanför om nån kanske kan hitta varför jag får detta error.
CPU: Intel core i9 9900
GPU: Pallit geforce 2080ti

msinfo: https://pastebin.com/TgvQwzhF
dxdiag: https://pastebin.com/8BjxkSrg

Permalänk
Medlem

Har du testat andra spel?
Testa några andra spel om du inte gjort det, kör några rundor av 3DMark se om du får krasher eller liknande.

Det har rapporterats en hel del problem med dom nya 2080ti korten allt ifrån blåskärmar, artifakter och drivrutiner som inte vill installera.

Det kan vara att du har ett defekt kort.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Inaktiv

@RX1:
Tja glömde nämna det att det är bara i OW jag får fel, i GTA V samt Gold rush och WOW så funkar det klockrent.

Det är såpass asså för jag vet jag hade inget strul med 1080 jag hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155191:

@RX1:
Tja glömde nämna det att det är bara i OW jag får fel, i GTA V samt Gold rush och WOW så funkar det klockrent.

Det är såpass asså för jag vet jag hade inget strul med 1080 jag hade.

Du spelar alltså i högsta grad OW och byter ett 1080 mot ett 2080TI? Tror inte du kan göra så mycket. Uppdatera drivarna, fortsätter det så stäng av Gsync och lås FPS manuellt.

Hur som, vilket urbota korkat köp om det är OW du spelar i majoritet.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hockexx:

Du spelar alltså i högsta grad OW och byter ett 1080 mot ett 2080TI? Tror inte du kan göra så mycket. Uppdatera drivarna, fortsätter det så stäng av Gsync och lås FPS manuellt.

Hur som, vilket urbota korkat köp om det är OW du spelar i majoritet.

Nja spelar inte det mest utan nu på senare tid börjat lira det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155191:

Nja spelar inte det mest utan nu på senare tid börjat lira det igen.

Ah, du varierar alltså med spel som kräver en del? Jag menar, jag sitter på ett GTX 1080 Gainwaird GLH (extremt underskattat kort, förmodligen bästa 1080:t som släppts) och jag har inte stött på ett enda spel där jag känner att min 1440P skärm behöver mer kräm.
Förutom CS, men det har med processorn att göra.

Skumt fel dock, men har du provat senaste WHQL drivarna?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

@hockexx:

Kan nog nästan nu garrantera att jag har fått ett defekt kort då jag får upp i skrivande stund massa pixelfel, Rutor alltså runt om skärmen när jag bara surfar. Jävligt surt så blir och åka imorn till affären och be om ett nytt eller nergradera sig, om man nu kan det? TÄnkte mer på att jag köpte på netonnet kortet.

Mvh

Permalänk
Medlem

@anon155191: Nån som verkar ha Samma problem?...

PS, kolla längst ner för aktuellt problem

PSS, Förra lösningen var att köra en äldre GPU driver

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155191:

@hockexx:

Kan nog nästan nu garrantera att jag har fått ett defekt kort då jag får upp i skrivande stund massa pixelfel, Rutor alltså runt om skärmen när jag bara surfar. Jävligt surt så blir och åka imorn till affären och be om ett nytt eller nergradera sig, om man nu kan det? TÄnkte mer på att jag köpte på netonnet kortet.

Mvh

Hade ett 4770, tror jag har en korkad tråd om det på Swec. Där jag hade pixlar/artefakter mm. Det löste sig med en övervolt på 2%. Höll 4 år till.

Visa signatur