Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

DCS F-14 Tomcat

Det här kan nog vara en av de absolut häftigaste modulerna som kommer till DCS och de har verkligen satsat på att göra videomaterial för att visa upp den.

Har ni köpt? Har ni någon RIO?

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Jag spelar inte DCS alls, men blir ändå sjukt taggad av videon. Väldigt välproducerad, bra känsla!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av emilakered:

Jag spelar inte DCS alls, men blir ändå sjukt taggad av videon. Väldigt välproducerad, bra känsla!

Var glad för det, Emil. Prova inte heller, det är ett dyrt träsk att fastna i!

Jag har stora förhoppningar för F-14. Det är nog första modulen i DCS där man verkligen kommer njuta av att flyga med en kompis. Väldigt ikoniskt flygplan om inte annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2012

Förbokat sen länge... hoppas ha orken att verkligen kunna grotta ner mig i denna när den kommer ut. Vill inte veta hur mycket cash man plöjt ner i DCS, haha.

ASUS Z370 Gaming-E, Deliddad i7 8086K @ 5.2 Ghz (1.34V), ASUS GTX 1080 Strix, 16 GB Corsair Vengeance LPX, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Shimonu:

Var glad för det, Emil. Prova inte heller, det är ett dyrt träsk att fastna i!

Jag har stora förhoppningar för F-14. Det är nog första modulen i DCS där man verkligen kommer njuta av att flyga med en kompis. Väldigt ikoniskt flygplan om inte annat.

Skrivet av Kilrah:

Förbokat sen länge... hoppas ha orken att verkligen kunna grotta ner mig i denna när den kommer ut. Vill inte veta hur mycket cash man plöjt ner i DCS, haha.

Det låter.. dyrt. Minns jag rätt är @Klorixx med i någon simulatorklubb? Och @tompa har jag för mig brukar flyga! De får ta smällen.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Webbinvecklare 🧔
Anton "Klorre" Fast
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Stämmer, jag är dock sjukt dåligt på att flyga själv och ligger mest under huven eller kör styrelsearbete, men helt rätt att det är flygsimulatorklubb. Sväng in på Swesims hemsida och kika
(obs stort behov av att rusta upp sidan vilket är pågående, men man kan iaf få lite bilder, kontaktinformation och dylikt)

Bör kanske tilläggas att vi förvisso inte kör någon simulator på DCS just nu. Vi har kört på test vid tillfälle men inte mer än så.

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Asus GTX 1080 Strix, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Lite bilder från dagens uppdatering

Släppet kan nog förväntas under början av nästa år, Senast 20 Mars har de lovat.