Permalänk
Medlem

Konstig grafik Bf V

Hej,

Började spela battlefield igår efter att installerat de nya drivrutinerna till grafikkortet.
(Gtx 1080)

Jag tycker grafiken är blurrig, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.
Om man tittar riktigt noga kan man se att de flimrar i lila och några mer färger.
Tycker hur som helst att BF1 är jätte vackert och flyter på mycket bra.

Någon som upplevt samma?
Någon som vill dela med sig av sina grafik inställningar?

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att se på en bild? Vilka videoinställningar kör du?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spectoor:

Hej,

Började spela battlefield igår efter att installerat de nya drivrutinerna till grafikkortet.
(Gtx 1080)

Jag tycker grafiken är blurrig, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.
Om man tittar riktigt noga kan man se att de flimrar i lila och några mer färger.
Tycker hur som helst att BF1 är jätte vackert och flyter på mycket bra.

Någon som upplevt samma?
Någon som vill dela med sig av sina grafik inställningar?

Det är inte så enkelt att du har effekter som t.ex. film grain och motion blur igång som du upplever såhär? Finns under video-inställningar.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Kan försöka få en bild på det när jag kommer hem.

Ska testa att stänga av film grain och motion blur.

Tack för snabba svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spectoor:

Hej,

Började spela battlefield igår efter att installerat de nya drivrutinerna till grafikkortet.
(Gtx 1080)

Jag tycker grafiken är blurrig, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.
Om man tittar riktigt noga kan man se att de flimrar i lila och några mer färger.

Tycker hur som helst att BF1 är jätte vackert och flyter på mycket bra.

Någon som upplevt samma?
Någon som vill dela med sig av sina grafik inställningar?

Låter som Film Grain & Chromatic Aberration. Osäker om man kan stänga av Chromatic Aberration i BF V, men Film Grain bör gå att göra det!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Du är inte galen!

Hej.

Har exakt samma effekt, ser ut som att det är ett blurrfilter men alla effekter har jag stängt av, antingen är det en bugg att något blur inte går att stänga av eller så är det spelmotors-optimering som inte funkar som det ska, men ja blur är det iaf, oskarpt. det här jäkla spelet är så buggigt så det finns inte!