Datorn fryser helt random!
Hejsan !
Behöver eran hjälp! jag har haft strul med min dator nu under en ganska lång tid. Den kan helt oväntat frysa sig! den fryser sig utan att jag ens gör något ansträngande.
Till en början så trodde jag att det var pga Att processorn blev för varm, så jag köpte en ny processorfläkt och har nu fått ner värmen ordentligt!
Jag formaterade datorn och problemet återkom iaf! ( har formaterat flera gånger utan att lyckas..)
Jag gick i tankar om att det kanske var hårddisken? så jag fick låna en hårddisk av en vän, installerade om mitt Windows 7 på den hårddisken och den rullade på utan något problem! PROBLEMET LÖST ! trodde jag...
I veckan så köpte jag en ny SSD hårddisk, jag installerade Windows 7 igår på Hårddisken och installerade alla drivrutiner med windows update och "slimdrivers".
spelade fallout 4 igår kväll i en timme utan problem och hade datorn påslagen med musik utan problem. Idag så installerade jag flera en del program på datorn och den rullade på utan problem!
MEN! PLÖTSLIGT så fryser sig hela datorn och gör ett "brusande" ljud när jag sitter och kollar på en film..
Detta ljudet gör datorn när den fryser sig :https://www.youtube.com/watch?v=NFSr4JJNZ7c
Den fryser sig helt Random! Ibland fryser den sig 5 gånger på en timme !? det kan komma helt random, ibland kan det vara som igår att den håller sig under en lång tid utan att frysa sig!
Jag har som sagt formaterat flera gånger , att den inte fungerade med min gamla hårddisk kan jag köpa då min disk var gammal, MEN HUR är det möjligt att den fryser sig med min nya hårrdisk och fungerar med min kompis hårddisk!?
Datorns specs
Windows 7 med senaste drivrutinerna
Intel core i5 2500k
ASUS P8Z77-V LE
8 gigg ram ( Corsair)
Grafikkort Geforce GTX670
Hårddisk 860 EVO 500G SSD
Nätaggregat corsairTX650M
skulle verkligen uppskatta alla tipps jag kan få! detta är så otroligt störande !
tack på förhand!