Permalänk

BFV problem med Fps ?

Hejsan !

Har funderingar om det är något på tok med min dator...

När jag är inne i ett game på tex devastation eller en grand operation narvik så tycker jag att min fps är lite låga när det väl händer mycket ( explosioner eller generellt mycket folk som skjuter på ett och samma ställe. )
När jag kör med allt på ultra och raytracing på ultra så ligger jag på runt 70fps ( 1080p 144hz monitor ).
När jag kör utan så ligger jag på 80-90....
Står jag still och kollar in i en vägg hoppar det upp till 144 men när man väl spelar som vanligt åker det ner till ca 90 trakten igen..
Det blir inte mycket skillnad om jag sänker till high på grafikinställningarna heller

Har jag task manager igång och kollar så ligger cpun på ca 20-30% till och från och gpun på 4% ?
Och på minne står det 55%. När dator bara står i idle ligger minnet på 21%?

Har sökt runt på olika forum och många har verkligen problem med just bfv och vissa har inga problem alls...
Alla tips och saker jag kan testa är välkommna.

Min setup är:
monitor: xg27vq 1080p 144hz ( har inte köpt en värre än )
moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151
processor: Intel Core i9-9900K
grafikkort: Gainward GeForce RTX 2080 Ti Phoenix
ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 32GB
nätagg: Corsair TX750M, 750W
win10

Permalänk
Geeks Gaming

De jag gjorde för att gå från laggiga 70 fps till smooth 100+ fps va att i Nvidia kontrollpanel.
Läget Energisparfunktioner=Föredrar maximal prestands.
Maximalt för -renderade bildrutor=1

I spelet så bytte jag från dx12 till dx11(Mest för mitt kost är inte riktigt gjort för dx12 även om jag kan köra de. ). Och satte igång Future Frame render.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

De jag gjorde för att gå från laggiga 70 fps till smooth 100+ fps va att i Nvidia kontrollpanel.
Läget Energisparfunktioner=Föredrar maximal prestands.
Maximalt för -renderade bildrutor=1

I spelet så bytte jag från dx12 till dx11(Mest för mitt kost är inte riktigt gjort för dx12 även om jag kan köra de. ). Och satte igång Future Frame render.

Okej får testa mig fram med inställningarna. Får när jag kollar runt på Ytube så har ju folk med snarlik setup som mig mycket bättre fps och kör i högre upplösningar osv. Men tackar för ditt svar !