Apple introducerar strömningstjänsten Apple TV+

Permalänk
Melding Plague

Apple introducerar strömningstjänsten Apple TV+

Apple ger sig in på marknaden för strömmande videotjänster, med Apple TV+ som erbjuder exklusivt innehåll finansierat av företaget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir tjänsten låst till Apple TV eller kommer det komma till Android TV t.ex.?

Permalänk

Hurra för en ännu mer segmenterad marknad. Precis vad alla vill ha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på en tjänst som ska kunna ge mig samma innehåll som Netflix, Viasat, C:More och Apple TV kan ge mig samtidigt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

Tyckte det var konstigt att det ej fanns någon artikel om detta.

Vad jag kan säga om presentationen så om såna som mig är målgruppen så är den extremt dåligt gjord. En massa trams om dokusåpor av olika sak. Sedan alla dessa kändisar som är mer och babblar om hur de älskar Apple, gäsp.
Jag vill kortfattat veta vilka filmer, server, vilket pris och hur fritt etc. Om tjänsten inte fungerar direkt i webbläsaren så blir det inget för mig.

Permalänk
Medlem

Det känns som att ju fler strömningstjänster vi får, desto mindre blir det relativa utbudet per tjänst (alla vill ju ha sitt exklusiva material). Ungefär som när kvalitetsinnehållet på TV späddes ut när antalet kanaler exploderade. Det borde finnas en bättre lösning.

Permalänk
Medlem

Ännu en tjänst man måste betala. Kul.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Tror inte Apple lyckas med detta men vem vet 😁

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mainman:

Tror inte Apple lyckas med detta men vem vet 😁

Jag såg presentationen och vilka kändisar som var med. Utan att vara för mycket fördomsfull så var det såna kändissar som Apple användare brukar gilla.
Det var inte precis att nu ska vi göra en ny uppföljare till serien Oz, men denna gång ej barntillåten: https://www.imdb.com/title/tt0118421/

Jag tror då att deras filmtjämst kan vara ett sätt att få användare att mer låsa in sig i deras ekosystem. Jag personligen vill ha så öppna filmtjänster som möjligt, gärna där man kan betala per film, serie eller abonnemang.

Permalänk
Medlem

Dom sa i eventet att Apple TV (appen alltså) kommer finnas på både Android TVs så som Samsung, LG, Sony, etc. samt andra streaming boxes som t.ex. Amazon och Roku.

Om det kommer finnas till webbläsaren är dock oklart.

Apple TV Plus är dock inte samma sak som Apple TV Channels som dom också introducerade (också hittat i Apple TV appen). Apple TV Channels för samman flera content providers så som HBO, etc. och man skulle tydligen betala för det man använder. Exakt hur det fungerar fattar jag inte och det förklarades inte.. men det har potentialen att bli riktigt bra och en början på att "merga ihop" dom olika tjänsterna som finns idag, även om givetvis inte alla tjänster är med på banan från dag 1.

Permalänk
Medlem

Boring..

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Blir tjänsten låst till Apple TV eller kommer det komma till Android TV t.ex.?

Gissa två gånger när det gäller Apple. Kan ha fel men jag skulle tro att man behöver någon form av äppelenhet. Så brukar det vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fler anledningar för fler att ladda ned. Bra tänkt där.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Blir tjänsten låst till Apple TV eller kommer det komma till Android TV t.ex.?

Vore onekligen oerhört förvånande om man kunde nyttja deras tjänst utan deras egna hårdvara.

Sedan så bör de väl erbjuda något extraordinärt för att locka över folk ifrån de andra redan befintliga tjänsterna. De kan ju inte bara erbjuda något dyrare alternativ.

Skrivet av SCORPIUS:

Fler anledningar för fler att ladda ned. Bra tänkt där.

Varför skulle detta ge en anledning till att ladda ned?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Vore onekligen oerhört förvånande om man kunde nyttja deras tjänst utan deras egna hårdvara.

Sedan så bör de väl erbjuda något extraordinärt för att locka över folk ifrån de andra redan befintliga tjänsterna. De kan ju inte bara erbjuda något dyrare alternativ.

Varför skulle detta ge en anledning till att ladda ned?

Apple Music funkar på Android dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TappadBakom:

Gissa två gånger när det gäller Apple. Kan ha fel men jag skulle tro att man behöver någon form av äppelenhet. Så brukar det vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Så tänkte jag också, men filmtjänst vill man kunna köra på allt. Alltså det är grymt med appar, men direkt i webbläsaren är för många det självklara valet. Bara ta en sådan sak som man är på jobbresa, då vill man spela filmer på sin jobblaptop utan någon installation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Vore onekligen oerhört förvånande om man kunde nyttja deras tjänst utan deras egna hårdvara.

Sedan så bör de väl erbjuda något extraordinärt för att locka över folk ifrån de andra redan befintliga tjänsterna. De kan ju inte bara erbjuda något dyrare alternativ.

Varför skulle detta ge en anledning till att ladda ned?

Jo, för att det är så det funkar när folk inte vill betala. Dom har redan en eller två tjänster redan.
När det då kommer ut något intressant på denna tjänsten kommer dom ladda ned det.

Men det vet du väl redan, hoppas jag faktiskt.

Vad vi vill ha, verkligen vill ha, är EN tjänst där vi kan välja vad vi vill se och betala därefter.
I detta fallet är det inte självklart att det är bra konkurrens.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Om detta kommer till webbläsaren, PS4 och Xbox one så kan det va värt att tänka på annars inte en chans. Och om man behöver använda det sega och buggiga itunes programmet till PC så blir det inget. Men troligtvis kommer det bli som apple music, en app till android och stöd för PC i itunes programmet och ingen webbläsare eller stöd för nåt annat.

Permalänk
Inaktiv

Några här har redan påpekat det jag ville få fram så kram på er. När det kommer en tjänst som inte diskriminerar och bara har ett utbud från specifika produktionsbolag, utan som har ALLT vare sig det är obskyra små-produktioner från ett land du aldrig hört talas om upp till de senaste skit produktionerna från Hollywood först då kan det vara intressant. Men som det är nu måste man typ ha ett extra jobb för att kunna betala för alla tjänster om du vill ha ett utbud därefter. Sen allt klyddet med att sätta upp allt och konfigurera skiten, nej tack.

Nä, det handlar om utbud bekvämlighet och smidighet och i dagsläget är det inget som slår en premium torrent-sida ala Torrentleech te.x. EN tjänst, koppla tv till datorn, dra ner din mediaspelare of choice och se glad ut.

*Gäsp

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Blir tjänsten låst till Apple TV eller kommer det komma till Android TV t.ex.?

Apple TV appen kommer även till Smart TVs från Samsung, LG, Sony och Vizio.
Också till Amazon och Roku enheter.

https://www.macrumors.com/2019/03/25/redesigned-apple-tv-app-...

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ännu en tjänst man måste betala. Kul.

Förväntar du dig gratis tjänster eller? Om de visar reklam klagar folk på det, om man kan betala och slippa reklam klagar folk på det. Går inte att få alla nöjd.

Skrivet av SCORPIUS:

Fler anledningar för fler att ladda ned. Bra tänkt där.

Huh? På vilket sätt ger detta dig mer anledningar till att ladda ner?

Skrivet av SCORPIUS:

Vad vi vill ha, verkligen vill ha, är EN tjänst där vi kan välja vad vi vill se och betala därefter.
I detta fallet är det inte självklart att det är bra konkurrens.

Du menar som en.. hyrbutik? Eller förväntar du dig att du kommer få se en film för 50 öre styck? Det kommer ju aldrig ske att Apple, Netflix, HBO och alla går ihop, det är bara att glömma.

Och eftersom man är på ett datorforum så känner jag mig tvungen att skriva detta. Jag är inte en apple-fanboy, äger inget från apple, snarare är jag lack på dom pga det här med Spotfiy men men.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Är det något Apple är grymma på så är det paketering och marknadsföring, och de är ett av världens rikaste bolag så jag tror inte detta blir en flopp om man säger så. Vissa köper ju vad som helst bara det är Apple-logga på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tolkar jag artikeln rätt i att det bara kommer finnas exklusivt material i deras tjänst? Lycka till...

Även om jag genom åren betalat bra många tiotusentals kronor för film och musik så får jag numera nästintill allt från *host* andra källor. All fysisk media har jag gett bort och nu vill jag ha allt digitalt.
Jag betalar gärna för mig men då ska jag äga den digitala kopian för evigt och jag ska även kunna få både bild och ljud i orörd bluray-kvalitet om jag så önskar.
Om filmbolagen slutar fåna sig och tillåta det (utan exklusiviteter till höger och vänster) samt har ett vettigt pris så får de tillbaka mig som kund. Innan dess får de roa sig i sandlådan för sig själva.

Skrivet av TappadBakom:

Gissa två gånger när det gäller Apple. Kan ha fel men jag skulle tro att man behöver någon form av äppelenhet. Så brukar det vara.

Vilka tjänster från apple går bara att få genom apple-produkter? Den enda jag kan komma på är imessage eller vad det nu kallas.

Permalänk
Medlem

Apples mjukvaruprodukter brukar vara rätt bra med något undantag (itunes till windows?) så jag tror att detta kommer bli en stor grej utan problem. Dock inget jag tänker titta åt då Apple är ett företag jag bojkottat sen länge.

Sen med tanke på artiklarna som precis nyss vart framme angående Spotify och hur Apple beter sig på den marknaden så tror jag Netflix börjar förbereda sina advokater för en liknande strid..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Förväntar du dig gratis tjänster eller? Om de visar reklam klagar folk på det, om man kan betala och slippa reklam klagar folk på det. Går inte att få alla nöjd.

Huh? På vilket sätt ger detta dig mer anledningar till att ladda ner?

Du menar som en.. hyrbutik? Eller förväntar du dig att du kommer få se en film för 50 öre styck? Det kommer ju aldrig ske att Apple, Netflix, HBO och alla går ihop, det är bara att glömma.

Och eftersom man är på ett datorforum så känner jag mig tvungen att skriva detta. Jag är inte en apple-fanboy, äger inget från apple, snarare är jag lack på dom pga det här med Spotfiy men men.

Svarade till annan.

Först: "Jo, för att det är så det funkar när folk inte vill betala. Dom har redan en eller två tjänster redan.
När det då kommer ut något intressant på denna tjänsten kommer dom ladda ned det.

Men det vet du väl redan, hoppas jag faktiskt."

Sen:

"Vad vi vill ha, verkligen vill ha, är EN tjänst där vi kan välja vad vi vill se och betala därefter.
I detta fallet är det inte självklart att det är bra konkurrens."

Vilken del av "vill" var svår att förstå? Att många vill är inte samma som att det kommer att ske.
Men vi vill. Ja, det vill vi. För det vore det bästa.
Så vad är det egentligen du svarar på? o_0

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag är inte personen du citerade i någon av frågorna men eftersom jag är för respektlös för att bry mig så får du mina fem ören om det här.

Skrivet av Jerkanftw:

Förväntar du dig gratis tjänster eller? Om de visar reklam klagar folk på det, om man kan betala och slippa reklam klagar folk på det. Går inte att få alla nöjd.

Ingen(?) förväntade sig en gratistjänst men däremot hoppades nog de flesta på att det inte skulle bli ännu en exklusiv tjänst. Så det hen menar är kanske att "ånej, om jag vill se deras innehåll så måste jag betala för ytterligare en tjänst istället för att ha ett fåtal större leverantörer".

Skrivet av Jerkanftw:

Huh? På vilket sätt ger detta dig mer anledningar till att ladda ner?

För att om de lyckas producera någon enstaka film/serie man vill se är man troligtvis inte beredd att betala prenumerationskostnaden. Då återstår piratkopiering ifall man vill se den. Om de däremot sålde/delade rättigheterna med t.ex. netflix så hade det inte behövts.
(Sen kan man diskutera huruvida det är rätt eller ej, men det är en annan femma)

Skrivet av Jerkanftw:

Du menar som en.. hyrbutik? Eller förväntar du dig att du kommer få se en film för 50 öre styck? Det kommer ju aldrig ske att Apple, Netflix, HBO och alla går ihop, det är bara att glömma.

Hyrbutik, prenumerationstjänst, köpbutik. Finns många sätt att lösa det. Vill de ha mig som kund måste jag däremot ha möjligheten att köpa en digital kopia i bluray kvalitet.

Nej, de stora bolagen kommer nog inte börja samarbeta än på ett tag men så länge de låter bli kommer piratkopieringen frodas.

Ta Steam som exempel. Jag vet inte om det finns siffror på det men jag känner mig ganska säker på att piratkopiering av spel har minskat drastiskt sedan man kan hitta (nästan) alla spel på ett och samma ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jo, för att det är så det funkar när folk inte vill betala. Dom har redan en eller två tjänster redan.
När det då kommer ut något intressant på denna tjänsten kommer dom ladda ned det.

Men det vet du väl redan, hoppas jag faktiskt.

Vad vi vill ha, verkligen vill ha, är EN tjänst där vi kan välja vad vi vill se och betala därefter.
I detta fallet är det inte självklart att det är bra konkurrens.

Jag vill egentligen inte betala för någon tjänst... betyder det att jag måste ladda ned det istället för att bara strunta i det?

Vi använder Netflix här hemma. Övriga tjänsters utbud har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem

Så detta var de tvungna att göra en presentation om? Apple var rätt ballt när de lanserade iPhone, iPad, Apple Watch även Apple TV men liksom...
...jag vet inte.

Jag förväntar mig stordåd från ett sånt företag som innehar hela procentenheter av sitt lands BNP. De tar inte ut svängarna gällande något längre och precis vartenda företag gör samma eller bättre grejer än vad Apple gör.

Det känns mer som utsketet äpplemos än ett fräscht Royal Gala efter varje nyhet de företaget har gett ut sedan Apple Watch #1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

De ger sig in i tuff konkurrens då vi inte bara har etablerade tjänster utan också nya i antåg, som t ex Disney+ som kommer ha ett enormt bibliotek som innehåller flera extremt stora franchiser. Det kommer inte räcka med en handfull originalproduktioner för att ta en stor marknadsandel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Jag vill egentligen inte betala för någon tjänst... betyder det att jag måste ladda ned det istället för att bara strunta i det?

Vi använder Netflix här hemma. Övriga tjänsters utbud har jag ingen aning om.

"Jag vill egentligen inte betala för någon tjänst..." Jaha?

"betyder det att jag måste ladda ned det istället för att bara strunta i det?" Nej. Du kan välja att ignorera det helt och hållet.

"Vi använder Netflix här hemma. Övriga tjänsters utbud har jag ingen aning om." Jaha? Det gör jag med btw.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.