BenQ w2000 bytte lampa, nu varnar den om trasig fläkt (nummer 3)

Permalänk
Medlem

BenQ w2000 bytte lampa, nu varnar den om trasig fläkt (nummer 3)

Jag bytte en sprängd lampa precis i min BenQ w2000-projektor. Det gick supersmidigt och fick inte kränga något eller dylikt. När jag nu startar den går den igång och fungerar jättefint, men efter några minuter stängs den av och dioder tyder på att det är fel på "fläkt 3" enligt manualen. Har försökt googla vilken som är fläkt 3, men hittar ingenting, tänkte kolla om det sitter något glassplitter eller dyl i den.

Tips?

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ePoint:

Jag bytte en sprängd lampa precis i min BenQ w2000-projektor. Det gick supersmidigt och fick inte kränga något eller dylikt. När jag nu startar den går den igång och fungerar jättefint, men efter några minuter stängs den av och dioder tyder på att det är fel på "fläkt 3" enligt manualen. Har försökt googla vilken som är fläkt 3, men hittar ingenting, tänkte kolla om det sitter något glassplitter eller dyl i den.

Tips?

Nu är jag ingen projektor-gubbe. Men ta av höljet och starta den, sedan tittar du om alla fläktar roterar.

Gör de det kanske du får byta ut samtliga av dem, men är det bara en så byter du den.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Samma projektor som du och samma problem. Lampan sprängdes utan förvarning eller några meddelanden om att lampan börjar bli sliten. Sen när jag bytt lampa och startade så stängde den av sej efter nån minut. Det var ett ljud som inte vart förut som uppstod i o m lampbytet. Troligtvis en fläkt som inte kunde snurra.
Då lät ja den va en stund och provade igen senare.

Andra försöket så skramlade till i projektorn och nånting började snurra och sen dess har den funkat. Kan va samma problem. Troligtvis något splitter från lampan som satt i vägen.
Säg gärna hur det gick för dig.

/ sylver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sylver:

Samma projektor som du och samma problem. Lampan sprängdes utan förvarning eller några meddelanden om att lampan börjar bli sliten. Sen när jag bytt lampa och startade så stängde den av sej efter nån minut. Det var ett ljud som inte vart förut som uppstod i o m lampbytet. Troligtvis en fläkt som inte kunde snurra.
Då lät ja den va en stund och provade igen senare.

Andra försöket så skramlade till i projektorn och nånting började snurra och sen dess har den funkat. Kan va samma problem. Troligtvis något splitter från lampan som satt i vägen.
Säg gärna hur det gick för dig.

/ sylver

Skickades från m.sweclockers.com

Hej! Det visade sig att jag hade ett par månader kvar på min garanti (3 år) , tog kontakt med Komplett där jag köpte den som öppnade en kontakt med Benq. Det tog ett någon månad med nu har jag fått tillbaka den fixad och felet var att det fastnat små glasbitar i 2st fläktar.

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan