Command & Conquer remastered

Permalänk
Medlem

Command & Conquer remastered

I och med att C&C serien ska remastra originalspelen så är det hög tid för en tråd om serien.

----

Senast ut är EA anställde Jimtern som ger oss en uppdatering på Reddit där det nya UI:t visas upp för första gången. Det avslöjas även att det finns en fungerande multiplayer version av spelet samt att "Community Council" har fått sett denne.
https://www.reddit.com/r/commandandconquer/comments/bx59ym/re...

Peace Through Power.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Praktikant ✨

Är riktigt pepp på dessa remasters! Känns som att de är på rätt väg med att hitta en balans mellan att behålla andan från originalen och samtidigt våga slänga ut vissa element som inte riktigt hör hemma i en modern speltitel.

Gillar även de löpande uppdateringarna som Jim slänger upp samtidigt som han plockar in feedback från communityt.

Permalänk
Medlem

Ny, shockerande (!) upppdatering från Jimtern!

Skrivet av Jim Vessella:

Fellow Command & Conquer fans,

Positive momentum continues and earlier this month we completed our first production milestone. This milestone included several key improvements to Tiberian Dawn, most notably delivering our first Campaign mission to full Alpha quality. This means all the mission visuals are now showcasing the 4k assets from Lemon Sky, and the mission can be completed with all the core gameplay mechanics. I’ll admit when playing this full mission experience, the game started to transport me back to when I first played C&C, and I hope it does the same for all of you when the game is released.

However, one of the more exciting accomplishments of this milestone actually had nothing to do with Tiberian Dawn. That’s because we were able to get Red Alert playable for the first time. We are now able to load Red Alert missions, and the game is already being populated with several of the remastered visual assets. That’s because even though Red Alert just became playable in the software, Lemon Sky has actually been creating assets for Red Alert over the past several months. So to celebrate this first step for Red Alert, we thought it would be fun to share a preview for one of the most iconic Red Alert units - the Tesla Tank.

In the same fashion as our approach of the structures, our primary goal for units has been to maintain the authenticity of the original in-game asset. In an effort to take advantage of the 4k resolution, many of our earlier unit concepts included extra widgets and details, but we often found this compromised the unit’s readability at camera game height. So we continued to iterate, and over the months we’ve begun to hone in on these elements, and feel like the Tesla Tank here strikes a good balance between readability and those added details. Of note, we only interpreted one Tesla ring from the legacy in-game asset, but there’s already been a healthy debate with the Community Council whether the Tesla ball should have two rings to match the cinematic reference. Perhaps we can get feedback here from the greater community to help decide this unit’s final look : )

Thanks for your ongoing support and participation, and looking forward to sharing more details as both games now become more playable.

Cheers,

Jim Vessella

Jimtern

Peace Through Power!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Red Alert 2 remastered <3

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk

Så många timmar av min barndom som har spenderats med Red Alert - Aftermath. Hype!!

Visa signatur

I7- 6700K, Asus Z170-A, 2x 8 GB PC4-17000 DDR4 SDRAM, MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio 8GB, Samsung 850 EVO 250GB, Samsung 860 EVO 1 TB, 2Tb mekanisk, RM750X V2 750W,

Permalänk
Medlem

Fy fan vad jag vill ha NU.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad fett! Finns det datum för release tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Fy fan vad fett! Finns det datum för release tro?

Nej, inget än.

---

Kom just ifrån en kvälls spelande av C&C Renegade X; kan varmt rekomenderas om man gillar första/tredjepersonspangare med lite mer strategi bakom än traditionella sådana.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Moderator
Skrivet av capolano:

Red Alert 2 remastered <3

Red Alert 2 håller fortfarande riktigt bra utan remaster dock.

Konstigt nog var RA3 svårare att få att fungera rimligt senast jag provade..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Nej, inget än.

---

Kom just ifrån en kvälls spelande av C&C Renegade X; kan varmt rekomenderas om man gillar första/tredjepersonspangare med lite mer strategi bakom än traditionella sådana.

Så taggad! Körde lite Renegade förr men jag fastnade aldrig riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Red Alert 2 håller fortfarande riktigt bra utan remaster dock.

Konstigt nog var RA3 svårare att få att fungera rimligt senast jag provade..

DRM <3

Skrivet av HerrNilsson:

Så taggad! Körde lite Renegade förr men jag fastnade aldrig riktigt.

Har du provat X? Det är en total "remake" gjord av fans i Unreal motorn.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Finns det en "remake" på Renegade? Det måste jag testa!

Visa signatur

I7- 6700K, Asus Z170-A, 2x 8 GB PC4-17000 DDR4 SDRAM, MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio 8GB, Samsung 850 EVO 250GB, Samsung 860 EVO 1 TB, 2Tb mekanisk, RM750X V2 750W,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Red Alert 2 håller fortfarande riktigt bra utan remaster dock.

Konstigt nog var RA3 svårare att få att fungera rimligt senast jag provade..

Vad var det som var så knepigt? Nyfiken för jag har precis spelat klart det - IGEN - för någon månad sedan.
Det enda problem jag hade är att jag har en ultra wide skärm, vilket löstes med Flawless Widescreen.

Det är nog dags att damma av C&C igen. Tiberium Wars kanske... Ska bli intressant om det går utan problem.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kul!

Blev tal om Red Alert en fikarast på jobbet, jag råkade fråga om folk även gillade nåt av de 'vanliga' Command & Conquer men ingen hade hört talas om 'Command & Conquer'. (Frågade inte ens hur det är möjligt)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Moderator
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vad var det som var så knepigt? Nyfiken för jag har precis spelat klart det - IGEN - för någon månad sedan.
Det enda problem jag hade är att jag har en ultra wide skärm, vilket löstes med Flawless Widescreen.

Det är nog dags att damma av C&C igen. Tiberium Wars kanske... Ska bli intressant om det går utan problem.

Nu var det ett tag sedan jag provade men för mig så crashade det närmast konstant och fick inte till någon rimlig upplösning/view distance.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Den här tråden ska följas. Lätt en av mina absoluta favoritspelserier. Ngt som hört ngt om release? Kanske i höst eller nästa år?

Permalänk
Medlem

OMG glömt bort hur awesome Hell March är

https://www.youtube.com/watch?v=i-ArbE0bEQQ&t=4535s

Permalänk
Avstängd

Länge sen man satt och spelade C&C. Satt i min första lägenhet med seriekabel mellan två burkar i olika rum så man kunde köra mot varandra. alltid ett pyssel innan man hittade varann med kabeln och kunde starta.

Många timmar och många nätter blev det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Grymt cool. Dock tycker jag att Mammoth Tank är mer ikonisk (långsam, kraftfull och skjuter även ned luftfiender):

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

DRM <3

Har du provat X? Det är en total "remake" gjord av fans i Unreal motorn.

Nej det hade jag ingen aning om. Coolt! Får kika på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser enormt mycket fram emot dessa remakes! Ska följa denna tråd noga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, det här är rätt väg att gå. Det känns som nyare spel är överpolerade bajskorvar där man försökt uppfynna hjulet på nytt allt för många gånger. De bästa spelidéerna är de idéer som någon annan, för länge sedan redan har tänkt. Jag var personligen inget jättefan av RTS när det här spelet kom ut. Körde väl förvisso demot på PSX när det kom ut och nötte igenom warcraft 2 på mac, men thats it. Nu blev jag däremot rätt sugen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Grymt cool. Dock tycker jag att Mammoth Tank är mer ikonisk (långsam, kraftfull och skjuter även ned luftfiender):

https://media.moddb.com/images/mods/1/12/11495/MammothTankProRender.jpg

Svårt att slå de ikoniska dubbelpipiga tanksen från Red Alert 1s Sovjet.

Men, innan någon missuppfattar så tillhör den där bilden en mod till Red Alert 3, kallad The Red Alert, och är alltså inte officiell.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hoppas dom inte sumpar detta! hoppas man kan välja bort super weapons som i de gamla, tråkigt när AI'n bara spammar nukes. samt en mycket bättre AI.

Väntar på en Total annihilation remaster med några feta unitpacks och banzaii killer AI, fast bättre.

Dom kanske kan implentera TA's underbara multiplayer system där man kan välja vilka units som får byggas och hur många av dom. då kan man skräddarsy matcher och även där AI'n kan bli svårt då deras lag får bygga de bästa "gubbarna" medan man själv får nöja sig med betydligt sämre varianter.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har stora förhoppningar för dessa remasters! Hoppas det blir tillräckligt modernt vad gäller kontrollen, ungefär some Age of Empires remastern som lade till nya commands och sånt. Då blir det speedrunnande

Håller inte med om att Tesla Tank är ikonisk... den ingick ju inte ens i basspelet, utan kom senare i en expansion. För mig när det gäller RA1 så är Tesla Coil eller Mammoth Tank mer ikoniska.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Hoppas dom inte sumpar detta! hoppas man kan välja bort super weapons som i de gamla, tråkigt när AI'n bara spammar nukes. samt en mycket bättre AI.

Väntar på en Total annihilation remaster med några feta unitpacks och banzaii killer AI, fast bättre.

Dom kanske kan implentera TA's underbara multiplayer system där man kan välja vilka units som får byggas och hur många av dom. då kan man skräddarsy matcher och även där AI'n kan bli svårt då deras lag får bygga de bästa "gubbarna" medan man själv får nöja sig med betydligt sämre varianter.

En remaster på TA hade varit grymt Finns så många bra gamla RTS... TA var en av mina favoriter pga moddingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nu var det ett tag sedan jag provade men för mig så crashade det närmast konstant och fick inte till någon rimlig upplösning/view distance.

Ok. Har inte spelat äldre C&C på nya riggen så jag kanske inte ska ha för stora förhoppningar... vore synd på så trevliga spel helt utan dagens season pass, pay to win och loot boxes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Moderator
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ok. Har inte spelat äldre C&C på nya riggen så jag kanske inte ska ha för stora förhoppningar... vore synd på så trevliga spel helt utan dagens season pass, pay to win och loot boxes.

Skickades från m.sweclockers.com

Med lite trix och fix så kan du nog få det mesta att fungera. Tycker verkligen att Red Alert 2 håller riktigt bra än idag.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Medans vi väntar på fler nyheter så länkar jag om den här kanalen som bland annat gör mycket hög kvalitativa videor om C&C.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering från Jim!

Skrivet av jimtern:

Fellow Command & Conquer fans,

We’re nearing the completion of our second production milestone, and significant progress has been made over the past several weeks. The entire GDI Campaign is getting close to Alpha quality, including the ability to play through the campaign in succession with all the proper transitions. Items like the European Mission Map are currently getting remastered in 4k, which is giving the campaign a truly rich high definition experience. With the topic of campaign progression in mind, we wanted to share a preview of a new screen we’re introducing into the remasters - the Mission Selection screen.

The Mission Selection screen is a quality-of-life feature we wanted to add to the remasters, allowing players to more easily track their campaign progression and access all the remastered mission content. The screen serves as a hub for the progress you’ve made across both campaigns, highlighting which missions you’ve completed and the ones you still have yet to tackle. This is especially valuable for missions with alternate paths, such as GDI Mission 4 where there are three possible map variants. The screen will enable players to replay missions at ease, compared to the legacy titles which required players to remember manually saving their game during each mission. When campaign mission entries are selected, the screen will reinforce the world map progression, showcase the mission briefing, and provide an opportunity to watch the cinematics. In addition to campaign missions, the screen will also provide quick access to any expansion missions, and perhaps a few bonus missions players may be familiar with

In terms of cosmetic design, the visual style is inspired by the classic Main Menu from the Gold edition, and shares similar elements as our remastered Sidebar. As with all the remastered content, our goal is to maintain an authentic approach to the menus, while of course enhancing them to take full advantage of higher resolution displays. You can expect this style to permeate throughout all the menu screens in Tiberian Dawn.

We’re eager to hear your feedback on both the functionality and cosmetic design of this screen, and thanks for your ongoing support and participation.

Cheers,

Jim Vessella

Jimtern

Peace Through Power.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Idag firar Tiberian Sun 20 år. "Where the HELL are those reinforcements?!"

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841