Permalänk
Medlem

GTX Titan X

Hallå!

Som titeln lyder, vad är ett GTX Titan X 12GB GDDR5 kort värt på andrahandsmarknaden, är det värt att försöka sälja eller vad gör man?

Hur står sig detta kort mot dagens kort?

Permalänk
Medlem

Snabb Google säger att det är typ som ett 980ti så står sig hyfsat, andra handsvärde har jag dock ingen aning om

Edit:
Finns visst flera versioner så kan vara bättre med
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

det är väl endå ett pascal titan vi pratar om?
är väl runt 5-6000 begagnat.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

om prestandan är som ovan säger som ett 980ti hade jag inte betalat mer än 2000 för det men det är ett bra kort att använda till 1080p gaming

edit
Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

@hurrai: Hur vet jag om det är ett pascal?

Försökt googla men kommer inte fram till något, det är kortet man ser på inet, kompletts sida som kommer upp.

Permalänk
Medlem

Ladda ner programmet GPU-Z, där kan man se vad för kodnamn din GPU har (typ GP102), då vet vi (och begagnatmarknaden) exakt vilket GTX Titan du har

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Titan X har inte riktigt samma prestanda som 980 ti men. Vissa säger att dem är typ lika. Men jag har hört att det inte gäller i spel för då presenterar 980 ti bättre. Inte helt säker på detta men har hört att det ska vara så. Titan X kostade mer än dubbelt så mycket som 980 ti när der var nytt och om det är pascal så kostar det ännu mer. Men jag har ingen anning om vad man får för dem när dem är begagnade. Har aldrig sett ett begagnat titan X ute på sc eller blocket.