Tjabba!
Jag letar efter en portabel arbetsmaskin för utvecklingen av high-end VR i Unreal Engine, kommer också använda den för GPU-krävande utvecklingsexperiment där jag leker med rayttacing och diverse tesselering osv. Förutom utveckling kommer jag använda den till lätt esports gaming, som CSGO. Kanske också Google Stadia eller standalone single player spel i framtiden, men främst det ovannämnda.
Den kommer endast användas on the go eftersom jag redan har en stationär arbetsstation hemma, alltså är en lättviktare som ser slim ut en preferens. Med det sagt, så kommer jag ändå luta mot mer prestanda än looks.
Föredrar en IPS-panel med mellan 144-240 refresh rate och en minimistorlek på 15". Man kommer såklart inte undan med en tyst maskin med dessa specsen, men desstu tystare desstu bättre! Jag behöver verkligen inte webcam, den kommer ALDRIG användas.
Har personligen kollat mest på 2019 modellen av Razer Blade 15" och 17", men vill verkligen höra fler åsikter!
Jag har en maxbudget på ca: 33 000kr, tack på förhand!
Orelaterat, kan någon förklara för mig varför Razer Blade versionen med 9th gen i7 och 240hz över 8th gen i7 och 144hz är ungeför 4000kr billigare på alla RTX modeller?! Här är länken.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.