Vilket RTX 2080ti tycker ni jag ska välja?

Permalänk
Medlem

Vilket RTX 2080ti tycker ni jag ska välja?

Halloj!

Jag ska bygga en ny rigg och som rubriken lyder undrar jag lite vad ni tycker är det bästa RTX 2080ti kortet är mellan de här två och varför? Jag har nämligen möjlighet att köpa dessa två för rabatterade priser:

PNY GeForce RTX 2080 Ti 11GB XLR8 Gaming Overclocked Edition (rabatterat pris 12799:-)

MSI GeForce RTX 2080 Ti Ventus OC 11GB (rabbaterat pris 12209:-)

PNY har 3 fläktar vs MSI med 2 inte för att det nödvändigtvis kommer göra sjukt stor skillnad i temperaturer. Vill höra era åsikter och kanske någon till och med har ett av korten och kan dela lite om hur det varit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qwinoa:

Halloj!

Jag ska bygga en ny rigg och som rubriken lyder undrar jag lite vad ni tycker är det bästa RTX 2080ti kortet är mellan de här två och varför? Jag har nämligen möjlighet att köpa dessa två för rabatterade priser:

PNY GeForce RTX 2080 Ti 11GB XLR8 Gaming Overclocked Edition (rabatterat pris 12799:-)

MSI GeForce RTX 2080 Ti Ventus OC 11GB (rabbaterat pris 12209:-)

PNY har 3 fläktar vs MSI med 2 inte för att det nödvändigtvis kommer göra sjukt stor skillnad i temperaturer. Vill höra era åsikter och kanske någon till och med har ett av korten och kan dela lite om hur det varit.

MSI Geforce RTX 2080 Ti gaming x trio är det bästa tycker jag och jag har det och är super nöjd och det är ett riktigt tyst och svalt kort så kör på det. Msi Ventus kortet har jag hört att det är ett dåligt chip på. PNY vet jag inte har aldrig ägt ett grafikkort med PNY så kan inte uttala mig om det kortet.

Visa signatur

moderkort: ASUS ROG Maximus XI Formula ATX Z390
processor: Intel core i9 9900K 5.0ghz
grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
Corsair Dominator RGB Platinum 32GB 2x16GB 3200mhz
Gamingskärm: Samsung CHG90 49 tum 144hz 3840x1080p

Permalänk
Medlem