Få kontroll över skrivsskyddad USB disk med allokerat ytrymme och som står som RAW (hjälp)

Permalänk

Få kontroll över skrivsskyddad USB disk med allokerat ytrymme och som står som RAW (hjälp)

Hej jag har en usb sticka som jag råkade förstöra genom att röra på den medans en formatering var igång och felmeddelande uppstod där jag fick stickan skrivskyddad utan vilja. Nu kan jag inte skapa en formatering eftersom att disken alltså är skrivskyddad och oallokerad. Disken är också av typen RAW

Nu undrar jag om någon vet hur man förutom i cmd och i regedit (för på dem två sätten har jag försökt) tar bort skrivskydd och formaterar disken för att skapa en egen volym på och som dessutom formaterar disken till fat32 eller NTFs?

Jag har sökt väldigt mycket och det är ett avancerat problem som behöver en avancerad lösning. Tack på förhand

Jag bifogar en bild så att man får en uppfattning om hur minnet läses av i windows

Permalänk
Skrivet av Carl-johan Pajala:

Hej jag har en usb sticka som jag råkade förstöra genom att röra på den medans en formatering var igång och felmeddelande uppstod där jag fick stickan skrivskyddad utan vilja. Nu kan jag inte skapa en formatering eftersom att disken alltså är skrivskyddad och oallokerad. Disken är också av typen RAW

Nu undrar jag om någon vet hur man förutom i cmd och i regedit (för på dem två sätten har jag försökt) tar bort skrivskydd och formaterar disken för att skapa en egen volym på och som dessutom formaterar disken till fat32 eller NTFs?

Jag har sökt väldigt mycket och det är ett avancerat problem som behöver en avancerad lösning. Tack på förhand

Jag bifogar en bild så att man får en uppfattning om hur minnet läses av i windows

dd i valfri Linuxdist eller Mac borde lösa problemet

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

dd i valfri Linuxdist eller Mac borde lösa problemet

Tack Tobias. Ska tänka på det alternativet. Jag testar just nu med att frysa usbstickan i frysen. Återkommer med svar. Annars får jag leta upp en Linux dator hos någon vän

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl-johan Pajala:

Jag testar just nu med att frysa usbstickan i frysen. Återkommer med svar.
Skickades från m.sweclockers.com

....wut

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk

Extrema åtgärder. Bakar den i ugn sen om det inte fungerar med frys ingen 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl-johan Pajala:

Extrema åtgärder. Bakar den i ugn sen om det inte fungerar med frys ingen 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, då får du garanterat bort skrivskyddet. Allting annat också, förvisso

Skulle nu inte det hjälpa så har jag hört att kraftiga magneter kan vara en åtgärd..

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Ja, då får du garanterat bort skrivskyddet. Allting annat också, förvisso

Skulle nu inte det hjälpa så har jag hört att kraftiga magneter kan vara en åtgärd..

.

Återkommer med vilken metod som löste detta problem. Jag tror att det går i alla fall 😁 positiv inställning har jag. Hur gör man med magneter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Carl-johan Pajala:

Återkommer med vilken metod som löste detta problem. Jag tror att det går i alla fall 😁 positiv inställning har jag. Hur gör man med magneter?

Skickades från m.sweclockers.com

Det var sarkasm då man kan använda kraftiga magneter för att mula information på mekaniska diskar.

Förslår att skapa en Live Ubuntu USB, boota från den och sedan fixa med partitioner och formatering från det operativsystemet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Jag bakade stickan och fick ett annat error meddelande. Det blev förändring i alla fall av bakningen sen bröt jag stickan och slängde den

Skickades från m.sweclockers.com