Vad behöver jag göra innan jag säljer min iphone?

Permalänk
Inaktiv

Vad behöver jag göra innan jag säljer min iphone?

Jag har nollställt allt hela telefonen så att den är fabriksåterställd.. räcker detta om jag ska sälja vidare telefonen? Tänker nu främst ur integritetssyfte, dvs så att jag inte riskerar att nånting ligger kvar på telefonen eller är kopplad till nåt annat konto..

Permalänk
Medlem

Om du hqr gjort en fabriksåterställning så är den som när du fick den.
Se bara till att dui nte glömmer ditt SD-kort om du nu hade något sådat.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Slå av "Hitta min Iphone" och logga ut från ditt appleID. Sen kan du fabriksåterställa. Då kommer itne telefonen längre vara låst till dig.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon83310:

Jag har nollställt allt hela telefonen så att den är fabriksåterställd.. räcker detta om jag ska sälja vidare telefonen? Tänker nu främst ur integritetssyfte, dvs så att jag inte riskerar att nånting ligger kvar på telefonen eller är kopplad till nåt annat konto..

https://support.apple.com/sv-se/HT201351

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk

Logga ut allt, kolla in säkerhetsinställningarna som FindMyPhone och se till att du återställer fabriken.