Tips på webhotell för nischad webbutik och digitalt bibliotek

Permalänk
Medlem

Tips på webhotell för nischad webbutik och digitalt bibliotek

Tja

Jag letar efter ett webhotell för att hosta två hemsidor, en nischad webbutik och en portal med klassiska böcker.

Jag är väldigt osäker på vilken trafik jag kan förvänta mig men tror inte att det skulle röra sig om så stora volymer eftersom att målgruppen är så pass snäv. Dessutom har jag inte så bra koll på hur utrymme jag behöver för webbutiken eftersom att jag inte är säker på hyr mycket plats en artikel tar, så jag tar gärna input om det finns. För böckerna behöver jag nog inte mer än 1GB inledningsvis. Jag ser dock gärna att det ska gå att skala upp på ett kostnadseffektivt sätt.

Webbutiken kommer inledningsvis enbart att rikta sig till svenska konsumenter och ha TLDn .se medan portalen kommer att vara på engelska och ha TLDn .com ifall det spelar någon roll för stabilitet och hastighet. Men men, det är inte Amazon vi pratar om.

Jag behöver även åtminstone 1 mailadress till båda sidorna och SSL certifikat (om inte det kommer med domänen).

Har ni tips på en prisvärd och stabil leverantör? Föreslå gärna något webbhotell som är lämpad för dessa ändamål, exempelvis som fungerar bra med WooCommerce.
Kan jag få allt ovan genom en och samma tjänst eller måste jag teckna två olika avtal?

Permalänk
Medlem

@moderator: Kan man flytta denna till "Moln och internettjänster"? Jag insåg att den hamnade fel

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mkl:

@moderator: Kan man flytta denna till "Moln och internettjänster"? Jag insåg att den hamnade fel

Jajjemen, det är fixat

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

There are lots of web hosting service you'll get from online. What's your requirments. You can try with GoDaddy or Namecheap. Both of them are reliable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyles88:

There are lots of web hosting service you'll get from online. What's your requirments. You can try with GoDaddy or Namecheap. Both of them are reliable.

The requirements are stated above. I assume you're comfortable reading Swedish. ATM I'm leaning towards inleed.se, a Swedish company, and their basic-package for 19 SEK/months, at least initially

Permalänk
Avstängd

@mkl: Woopsa Malmö löser alla dina problem och behov, fråga efter Jerry