Permalänk

Info om diskant

Är det någon som har någon fakta om diskanterna på proson event 6. Har en som är trasig och tänkte jag byta en eller kanske båda men vet inte vad jag ska leta efter.

Permalänk
Inaktiv

Tips är att höra av dig direkt till Proson. De flesta HiFi företag är tillmötesgående

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Tips är att höra av dig direkt till Proson. De flesta HiFi företag är tillmötesgående

Har mailat dem men de svarar inte Jag vill bara veta vad de har för världen på diskanten en eller vad jag kan stoppa i istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johnny 5150:

Har mailat dem men de svarar inte Jag vill bara veta vad de har för världen på diskanten en eller vad jag kan stoppa i istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Skruva ut en. Ofta står det på baksidan av drivern

Permalänk
Rekordmedlem

Det är en ganska enkel högtalare så det kan inte vara något dyrare element eller filter så om du inte får tag i ett reservdelselement så byt båda diskanterna och anpassa nivån på dem så lär det fungera ungefär lika bra som innan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kolla om det finns några märkningar, lär knappast vara något speciellt.. Men det kan ge en fingervisning till vad som kan passa.
Om du mot all förmodan bor i närheten av mig i Gävleborg kan jag mäta upp den fungerande diskanten, borde gå rätt lätt att se vad som passar.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.