Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

NetOnNet - står inte för vad supporten säger i chatten - vem har rätt här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

NetOnNet - står inte för vad supporten säger i chatten - vem har rätt här?

______
edit:

Åkte och lämnade tillbaka allting.

Extremt smidig retur hos NetOnNets butik, med riktigt trevlig kundservicepersonal.

Synd att dom inte kan vara lite smidiga online också när dom lovat fel.

I chattloggen ser man att efter två hårda direkt nej på mina frågor blir jag väldigt irriterad, kanske gick över styr men jag tycker ändå inte det. Man måste visa att det inte är ok att schabbla bort folks tid och pengar.

Ha en fin dag och tack för input, jag ska sluta lita på chatpersonal och lusläsa avtal istället, man kan ju inte lita på någonting som sägs längre...
______

Ja, vad säger man? Jag kommer iaf ALDRIG mer handla på NetOnNet. Fyfan!

Chat Transcript with max
Chat started on 26 Nov 2019, 01:03 PM (GMT+0)
(01:03:56) *** max joined the chat ***
(01:03:56) max: hej!

(01:04:19) *** P***** C****** joined the chat ***
(01:04:25) P***** C******: Hej Max! Vad kan jag hjälpa till med?

(01:04:45) max: jag köpte en skärm hos er för typ 2 veckor sen - nu är den mkt billigare på webbhallen, ni sa då att ni prismatchade under öppna köpet så jag skulle vilja göra det nu får man pengar eller presentkort tillbaka?

(01:05:17) max: ordernum: XXXXXXX

(01:05:32) max: gäller skärmen där

(01:05:42) P***** C******: Vi prismatchar inte emot andra konkurrenter eller aktörer på marknaden så det kan jag inte göra. Vi har bara prisgaranti emot oss själva under öppet köp om vi själva sänker priset.

(01:06:04) max: öh va
(01:06:11) max: ni sa annorlunda på chatten innan jag köpte
(01:06:21) max: därför köpte jag av er fast ni var 1000 dyrare än elgiganten

(01:06:56) P***** C******: Då har min kollega missuppfattat detta, vi prismatchar inte emot andra företag dessvärre. Det du får göra i så fall är att returnera skärmen till oss om du vill köpa den billigare ifrån ett annat företag.

(01:07:35) max:
(10:52:55) max: Tjenare! Jag är sugen på att köpa ett 2080 ti MSI TRIO X, och en skärm Asus PG279Q. Dock är det ju black friday snart och cyber monday! 1. Om jag köper det för fullpris hos er nu, och dom går ner i pris under black friday/cyber monday hos någon annan - kan jag få ett presentkort på mellanskillnaden då? 2.om NI säker priset under blackfriday/cybermonday på något man köper idag, får man tillbaka mellanskillnaden då?
(10:53:27) E*** R****: Ja, ni har prisgaranti under eran öppet köps tid, just nu har ni öppet köp tills 7e januari om ni gör köpet.
(10:53:43) max: herre gud, fantastiskt!
(10:53:56) max: vad behöver jag för att bevia priset?
(10:53:57) E*** R****: Finns det något annat jag kan hjälpa dig med idag?
(10:54:00) max: screenshot?
(10:54:15) E*** R****: Ja, det är bra om ni tar en screenshot så vi får underlaget.
(10:54:32) max: sjukt grymt, kul!
(10:54:47) E*** R****: Sen ska kontakten ske under tiden ni ser priset och då kan ni kontakta oss här på chatten, telefon eller mail så hjälper vi er med en återbetalning av mellanskillnaden.

(10:54:57) max: annan fråga: när det gäller skärmar, om det är döda pixlar eller mycket background bleed eller liknande, får man byta då?
(10:55:32) E*** R****: Ja, det ska inte vara några problem om det är inom öppet köps perioden och inget som ni själva har orsakat så att säga.
(10:56:03) max: hurra! ska köpa allt på netonnet

(10:56:07) max: ha en fin helg hörru
(10:56:57) E*** R****: Tackar för orden och att ni är nöjda! Om det inte fanns något annat jag kan hjälpa dig med får jag önska er en riktigt fin helg! Mvh E***.
(10:56:59) *** Chat Rating request has been sent. ***

(01:07:55) max: Skämtar du? Shit va jobbigt....

(01:08:33) P***** C******: Pratade med min kollega du chattade med precis och han missuppfattade detta, så får beklaga men vi prismatchar dessvärre inte emot andra konkurrenter eller företag utan enbart emot oss själva

(01:08:54) max: Suck!
(01:09:02) max: Kommer kosta mig flera timmar detta.
(01:09:23) max: Kan jag lämna in skärm och grafikkort på shoppen eller måste det skickas in?
(01:09:34) max: Ni kan inte tänka er göra ett undantog då ni faktiskt sa fel?
(01:09:58) max: Jag frågade ju uttryckligen om det fungerade såhär och ni sa ja

(01:10:04) P***** C******: Du kan självklart returnera ditt köp i en av våra butiker om du hellre önskar det. Dessvärre inte, det står även med i våra köpsvillkor att vi inte prismatchar andra dessvärre.

(01:10:14) max: Well eran säljare sa något annat
(01:10:25) max: Vad gäller då, jag skulle säga säljarens löfte
(01:10:29) max: som jag har skriftligt på email
(01:10:54) max: Ni kommer alltså få tillbaka två använda produkter
(01:10:59) max: till ett värde av 22k
(01:11:27) max: istället för att prismatcha ner skärmen ca 1000 nu, och grafikkortet på fredag också
(01:11:32) max: + en missnöjd kund
(01:11:41) max: du borde nog ta det med chefen

(01:11:49) P***** C******: För det första så är vi kundtjänstmedarbetare och inga säljare, sedan så har du godkänt våra köpsvillkor när du handlar hos oss och du har rätt att returnera ett köp hos oss även fast de är använda och öppnade.
(01:12:24) P***** C******: Beklagar men jag har redan förklarat för dig hur det ligger till Max, detta är inte något som en av mina chefer kan göra annorlunda utan det har missuppfattats men vi prismatchar inte med andra aktörer

(01:13:02) max: Ok, ska skriva om detta på varenda forum så som sweclockers och annat, så folk förstår att det är vanliga omtyckta företagen som inet odyl man borde handla hos
(01:13:13) max: Kundmedarbetare som säger fel och sen står inte för det som sagts
(01:13:23) max: Tror jag hade vunnit i domstol men vem orkar det
(01:13:39) max: Om jag då gör en return nu: Måste jag skicka in skiten eller räcker det att åka till Netonnet uppsala?

(01:14:15) P***** C******: Om du känner att du vill göra det så får du göra detta. Det tror jag inte du hade gjort då du har godkänt köpsvillkoren. Som jag sa innan så kan du självklart returnera ditt köp i en av våra butiker så kom in med produkterna och det som medföljde samt kvitto eller orderbekräftelsen till butik så kan vi ta emot returen på plats.

(01:14:49) max: Avtal via supporten > generiskt avtal folk bara klicka accept på
(01:15:01) max: Men ok
(01:15:28) max: Tack och hej, kommer aldrig sätta min fot hos er igen! Ha regentligen verkligen inte tid med detta, men är en principsak så jag lämnar tillbaka allt.

(01:15:36) P***** C******: Okej, ha en trevlig dag vidare Max! Mvh P*****
(01:16:09) *** max has rated the chat Bad ***

Blankat namn på kundtjänstmedarbetare /Mod . edit2: sammanfattning & slutsats /max
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

Jag har också haft många långa konversationer med NetOnNets chatt och det är extremt dåligt. De ljuger och allt är omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tungelsta
Registrerad
Mar 2008

NoNs kundtjänst är tyvärr inte mycket att hänga i julgranen tyvärr, har själv råkat ut för riktiga pajjasar både via deras kundtjänst per telefon och i butik.

Sist så fick jag lov att skriva ett utförligt omdöme om dom på prisjakt, vips då blev jag kontaktad av ur deras "damage control"-avdelning som skulle fixa allt, presentkort som plåster på såren och allt det där. Uselt att det behöver vara på det viset.

Men, frågan - deras kundtjänst har tidigare gjort en utfästelse. Denna skall gälla, om du skulle dra detta via ARN så tror jag att dom skulle backa, då du troligen får rätt i din hävdan hos ARN.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vÄxjÖ
Registrerad
Dec 2008

Herregud vad jag fick anstränga mig för att läsa denna klump av text. Tycker dessutom att du beter dig riktigt löjligt. Kan ha att göra att jag tröttnat tjafsa, accepterar du inte att missförstånd sker är det ju bara att lämna tillbaka och köpa där det är billigare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Satan vad du beter dig illa?
Tänk på att det är människor du pratar med. Och han erbjuder ju dig en lösning på missförståndet genom att lämna tillbaka prylarna och sen kan du beställa från konkurent?

Skärp till dig.

Chassi: Fractal Design Define S | Moderkort: Asus Z270H | Processor: Intel i7 7700k @ 4.8GHz | Kylning: Corsair H115i | Ram: Corsair Vengance 16gb DDR4 3200mhz | Grafikkort: ASUS ROG RTX2080 8GB OC | PSU: EVGA Supernova 650W Gold | Skärm: Acer XB271HU 1440p 165Hz G-sync |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Håller med, har lite svårt att tycka synd om trådskaparen faktiskt.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2001

Här kan ju netonnet.se dra till sig bonuspoäng och gå på kundens banor, även i läget informera om att de egentligen inte stämmer, trotts att kunden kanske inte har rätten på sin sida denna gång.

Men ser inte att NetOnNet ska ha gjort något egentligt fel här, bortsätt ifrån att inte ha tydliga riktlinjer för sina anställda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av lolrazz:

Herregud vad jag fick anstränga mig för att läsa denna klump av text. Tycker dessutom att du beter dig riktigt löjligt. Kan ha att göra att jag tröttnat tjafsa, accepterar du inte att missförstånd sker är det ju bara att lämna tillbaka och köpa där det är billigare?

Jag håller med om att det blev en obefogat dryg ton från TS i chatten, men samtidigt förstår jag hans frustration. Det är inte så att genomföra en retur av detta går helt utan arbetsinsats för TS. Varor ska monteras och packas ner, man ska ta sig till butiken under deras öppettider och sedan ska man införskaffa nya motsvarande produkter samt packa upp/montera ihop allt igen. Så "det är bara att lämna tillbaka" stämmer ju inte riktigt heller.

Jag tycker att det är riktigt dåligt att kundtjänst inte kan stå för vad de säger, så länge det inte handlar om en uppenbar missuppfattning (vilket det enligt min mening inte är frågan om här).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

Trådskaparen har dock blivit LOVAD en sak och sen säger dom något annat till han nästa dag. Det här är helt och hållet NetOnNets fel i och med att ts frågade om detta. Att ts är upprörd är väl ändå någorlunda förståligt egentligen kan inte vi veta vilka problem och extra tid det tar i TS vardag, måste lämna tillbaka en skärm och vara utan är det särskilt kul?

Skickades från m.sweclockers.com

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Varför bete sig så illa?
Tror inte du hade uppskattat om NoN hade hållt samma ton tillbaka.

Define Nano S\i5 9600k\Zotac 1080ti AMP!\MSI z390 mITX\
Corsair sf600 v2\16GB DDR4\Dark Rock 4\Win10pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Håller med övriga. Riktigt osmakligt beteende i synnerhet när de som jobbar på kundtjänst inte kan göra avvikelser hursomhelst. Jag googlade NetOnNet + prisgaranti och fick svar på mindre än en minut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

Hittar ingenstans på NetonNets sida att de ska ha prisgaranti/prisjämförelse.
Även om någon på supporten säger att de ska ha prisgaranti/prisjämförelse är det alltid bäst att kolla på sidan först.
Inte alltid supporten är 100% påläst i allt.

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016
Skrivet av Cadtekniker:

Varför bete sig så illa?
Tror inte du hade uppskattat om NoN hade hållt samma ton tillbaka.

Dom in NetOnNets chatt är inte heller världens trevliga om man jämför med andra butiker

Skickades från m.sweclockers.com

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tungelsta
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av lolrazz:

Herregud vad jag fick anstränga mig för att läsa denna klump av text. Tycker dessutom att du beter dig riktigt löjligt. Kan ha att göra att jag tröttnat tjafsa, accepterar du inte att missförstånd sker är det ju bara att lämna tillbaka och köpa där det är billigare?

Skrivet av isbjoern:

Satan vad du beter dig illa?
Tänk på att det är människor du pratar med. Och han erbjuder ju dig en lösning på missförståndet genom att lämna tillbaka prylarna och sen kan du beställa från konkurent?

Skärp till dig.

Skrivet av Cloudstone:

Håller med, har lite svårt att tycka synd om trådskaparen faktiskt.

Det hör förvisso inte till saken att TS beter sig illa i kommunikationen, även om jag håller med om beteendet.
Rent sakligt så har en representant från företaget NoN gjort en utfästelse om att visst villkor skall gälla, kunden beställer även i samma stund detta och kundtjänsten tackar för beställningen. Det bör därför inte handla om förändrade villkor.

För NoN är det en sådan liten sak att ordna detta, men likt tidigare fall så är viljan att ordna detta inte riktigt där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Du TS.. Du frågade om de prismatchar. Vad betyder detta "prismatcha"? kundtjänstmedarbetaren menade att de prismatchar mot sin egna butik. DU frågade aldrig ifall de prisfrågar mot andra butiker.

Du har möjlighet att lämna tillbaks prylarna på öppet köp.
Du har inte läst avtalet.

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av GonAce:

Här kan ju netonnet.se dra till sig bonuspoäng och gå på kundens banor, även i läget informera om att de egentligen inte stämmer, trotts att kunden kanske inte har rätten på sin sida denna gång.

Kanske hade det gått om kunden i fårga inte varit så satans dryg?

Men ser inte att NetOnNet ska ha gjort något egentligt fel här, bortsätt ifrån att inte ha tydliga riktlinjer för sina anställda.

Skrivet av Blomman90:

Jag håller med om att det blev en obefogat dryg ton från TS i chatten, men samtidigt förstår jag hans frustration. Det är inte så att genomföra en retur av detta går helt utan arbetsinsats för TS. Varor ska monteras och packas ner, man ska ta sig till butiken under deras öppettider och sedan ska man införskaffa nya motsvarande produkter samt packa upp/montera ihop allt igen. Så "det är bara att lämna tillbaka" stämmer ju inte riktigt heller.

Jag tycker att det är riktigt dåligt att kundtjänst inte kan stå för vad de säger, så länge det inte handlar om en uppenbar missuppfattning (vilket det enligt min mening inte är frågan om här).

Se det på det här sättet istället. NetonNet har inte infrastrukturen för att göra sådana här återgärder av ett köp. Speciellt inte de som sitter längst ned på supporten. Då är det helt enkelt enklare att be kunden lämna tillbaka den och köpa på det billigare stället.

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Blomman90:

Jag håller med om att det blev en obefogat dryg ton från TS i chatten, men samtidigt förstår jag hans frustration. Det är inte så att genomföra en retur av detta går helt utan arbetsinsats för TS. Varor ska monteras och packas ner, man ska ta sig till butiken under deras öppettider och sedan ska man införskaffa nya motsvarande produkter samt packa upp/montera ihop allt igen. Så "det är bara att lämna tillbaka" stämmer ju inte riktigt heller.

Jag tycker att det är riktigt dåligt att kundtjänst inte kan stå för vad de säger, så länge det inte handlar om en uppenbar missuppfattning (vilket det enligt min mening inte är frågan om här).

Är det något jag har svårt för, så är det bortskämda konsumenter i västvärlden. Att packa ner vad man köpt, och åka till en butik, det är inte så jobbigt. Världen går inte under. Bussarna kommer i tid. Efter nån timme eller två, så har man sin hårdvara och allt är frid och fröjd. Att hålla en trevlig ton mot en annan medmänniska är inte så mycket att be om. Misstag sker, ingen har dött liksom.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Inet är ju exakt likadana, kunde inte ens sänka en produkt de själva sänkte på Singles Day, fick returnera och beställa om, de prismatchar inte heller.

Skickades från m.sweclockers.com

| Gigabyte X570 Auros Pro | AMD Ryzen 3900X | Corsair iCUE H100i RGB PRO XT | G.Skill TridentZ 32GB DDR4 @ 3200Mhz | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | Samsung 970 EVO Plus + 2x Samsung 860 EVO 1TB@RAID0 | Corsair AX850 | be quiet! Silent Base 801| LG 34" 34GK950G |

Monitor Audio Silver 200 + Rotel RB-1552 MkII + Marantz SR6012
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av moonblase:

Du TS.. Du frågade om de prismatchar. Vad betyder detta "prismatcha"? kundtjänstmedarbetaren menade att de prismatchar mot sin egna butik. DU frågade aldrig ifall de prisfrågar mot andra butiker.

Du har möjlighet att lämna tillbaks prylarna på öppet köp.
Du har inte läst avtalet.

Det står faktiskt
"Tjenare! Jag är sugen på att köpa ett 2080 ti MSI TRIO X, och en skärm Asus PG279Q. Dock är det ju black friday snart och cyber monday! 1. Om jag köper det för fullpris hos er nu, och dom går ner i pris under black friday/cyber monday hos någon annan - kan jag få ett presentkort på mellanskillnaden då?"

Underlag från kundtjänsten borde väga lika tungt som att direkt läsa köpvillkoren.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Fick nästan stroke när jag skulle läsa texten.

Chassi Fractal Design Refine R3 | PSU EVGA Supernova G2 | CPU i7
4770K | Moderkort MSI Z87 MPOWER Max | RAM 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | GPU MSI 980 Ti SC+ 6GB | SSD 3x500GB Samsung EVO 850 | Servar Dell R710 15 TB Raid 6, Dell R610 ESXi 6.0, Dell R210 ii

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av Cenorida:

Det står faktiskt
"Tjenare! Jag är sugen på att köpa ett 2080 ti MSI TRIO X, och en skärm Asus PG279Q. Dock är det ju black friday snart och cyber monday! 1. Om jag köper det för fullpris hos er nu, och dom går ner i pris under black friday/cyber monday hos någon annan - kan jag få ett presentkort på mellanskillnaden då?"

Det där är inget avtal.

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Har jag sovit under en sten eller vilka företag prismatchar emot konkurrenter och ger pengar tillbaka om man hittar en vara billigare under öppet köp-tiden? Känns jättekonstigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av gwingis:

Det där är inget avtal.

Stämmer, dock blir man ju vilseledd om en företrädare för butiken säger en sak, köpvillkoren en annan.

Skrivet av vaegen:

Har jag sovit under en sten eller vilka företag prismatchar emot konkurrenter och ger pengar tillbaka om man hittar en vara billigare under öppet köp-tiden? Känns jättekonstigt.

Elgiganten gör det bland annat

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

Står klart och tydligt på deras hemsida:
"Vi erbjuder prisgaranti gentemot oss själva, ej mot konkurrenter."

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tungelsta
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av gwingis:

Det där är inget avtal.

Det där är en fråga, tror ingen hävdat annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Cloudstone:

Är det något jag har svårt för, så är det bortskämda konsumenter i västvärlden. Att packa ner vad man köpt, och åka till en butik, det är inte så jobbigt. Världen går inte under. Bussarna kommer i tid. Efter nån timme eller två, så har man sin hårdvara och allt är frid och fröjd. Att hålla en trevlig ton mot en annan medmänniska är inte så mycket att be om. Misstag sker, ingen har dött liksom.

Kan inte annat än att hålla med. Lösningen är ju enkel. Lämna tillbaka och gör ett nytt köp hos annan ÅF.

All kred till folk som orkar stå ut med arbeten som dessa måste man ju få säga. Märkligt hur enkelt vissa bara tar sig rätten att vara allmänt otrevlig när man är bakom en skärm.

Själv hade sagt upp mig innan arbetsdagen var över.

Nytt hela tiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Cenorida:

Det står faktiskt
"Tjenare! Jag är sugen på att köpa ett 2080 ti MSI TRIO X, och en skärm Asus PG279Q. Dock är det ju black friday snart och cyber monday! 1. Om jag köper det för fullpris hos er nu, och dom går ner i pris under black friday/cyber monday hos någon annan - kan jag få ett presentkort på mellanskillnaden då?"

Underlag från kundtjänsten borde väga lika tungt som att direkt läsa köpvillkoren.

ohfan, missade det i wot´en då, tar tillbaks det jag skrev isåfall

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2008

Jag har bara bra erfarenhet från netonet. Men trist att du ändå var duktig på att kolla upp om öppet köp osv och att det sen föll i stöpet.
Kan du få lite distans till vad kundtjänsten förklarar så tror jag du blir mer nöjd. Tänkt på att fel göra vi alla någon gång och hur hårt ska man bli straffad för detta kan vi ha olika åsikter om.

Skickades från m.sweclockers.com

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, Asus 5700 XT Strix, Nvme Samsung 970 Evo, Samsung ssd 860 QVO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av voffen1:

Jag har bara bra erfarenhet från netonet. Men trist att du ändå var duktig på att kolla upp om öppet köp osv och att det sen föll i stöpet.
Kan du få lite distans till vad kundtjänsten förklarar så tror jag du blir mer nöjd. Tänkt på att fel göra vi alla någon gång och hur hårt ska man bli straffad för detta kan vi ha olika åsikter om.

Skickades från m.sweclockers.com

Såklart att även anställda kan göra fel, och för detta borde han inte straffas särskilt hårt. Det borde dock vara företaget och inte kunden som tar konsekvenserna för personalens misstag. TS borde därför få ett undantag, I mitt tyckte

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

"det står även med i våra köpsvillkor att vi inte prismatchar andra"

Vilka "köpsvillkor" är det supporten hänvisar till? Ser inte vad man godkänner i kassan då jag inte vill uppge alla mina betal- och personupgifter för att komma så långt men länken på deras sajt leder till följande och där hittar jag ingenting om prisgaranti/prismatchning:

https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360001150585-K%C3%...

Ser att det nämns på andra ställen på sajten men ingår de sidorna i "köpsvillkoren"?

Lider med personen på kundsupport som gjort fel och ogillar verkligen TS hot om att sprida negativ publicitet men NetOnNets smidighet är ju också under all kritik. Får man skriftligt svar så förväntar man sig att det gäller. Har butiken gjort fel så får butiken försöka lösa det och åtminstone eskalera ärendet, inte svara [nu har jag förklarat för dig vad som gäller].

/ Stefan Nilsson | Skriver om foto på omDigitalkameror.