Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vart köper ni era Xbox live koder så billigt som möjligt? Tänkte köpa två år och sedan köpa till gamepass. 😀

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | ASUS B650E-F | 32GB 6000MT CL36 | RTX 3080 10GB | 8TB NVME | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Define S | Zowie EC2-CW | HyperX Cloud | Corsair K70 MK.2 | Artisan FX Hien Soft

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Vart köper ni era Xbox live koder så billigt som möjligt? Tänkte köpa två år och sedan köpa till gamepass. 😀

HÄR dock för mig kostade då 993:- för 3x12månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Fungerar 12 mån Brasilien också? Ser ut att vara lite billigare.

Visa signatur

Ryzen 3900x, Asus Prime x470, Sapphire 5700xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrrock:

Fungerar 12 mån Brasilien också? Ser ut att vara lite billigare.

Min erfarenhet av livekorts 12 månaders brasilianska Xbox Live Gold är inte alls bra och jag rekommenderar att undvika dom koderna till varje pris.
För jag köpte en kod för drygt en månad sedan och aktiverade den genom VPN. Man kunde tro att allt var frid och fröjd. Men när jag skulle uppgradera till Game Pass så var det stopp och jag fick upp div. meddelanden att det var fel region/fel valuta etc.
Jag testade både med och utan VPN. Testade även att köpa en 1 månaders brasiliansk Game Pass kod, men det fungerade inte heller.
Tillslut så tog jag kontakt med livekorts kundtjänst via mail och dom rekommenderade att göra det jag redan hade gjort.
Efter en hel del bollande med mail fram och tillbaka så insåg jag att det var kört att få någon hjälp eller kompensation av dom.
Men jag hade ju inte direkt någon lust att vara fast i 12 månader med ett live abonnemang som inte gick att uppgradera till Game Pass. Så jag ringde Microsoft och förklarade situationen. Vederbörande hjälpte mig att plocka bort "virus -abonnemanget" från Livekort och jag fick även reda på varför jag fick regionsfel när jag försökte uppgradera till Game Pass. Det "brasilianska" live abonnemanget var enligt dom amerikanskt och därför blev det region/valuta fel etc.
Efter det samtalet så tog jag kontakt med Livekort via chatten och berättade vad Microsofts support hade sagt. Men dom trodde inte på mig och ville inte alls hjälpa till.
Så det sista stället jag skulle köpa koder på är Livekort. Visst, det är många som har bra erfarenheter av dom. Men blir det något strul så får man räkna med att pengarna troligen har gått upp i rök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Antar att den som är från Brasilien fungerar lika bra så länge det aktiveras med VPN? Den kostar 372kr gentemot 444kr som är från Turkiet.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | ASUS B650E-F | 32GB 6000MT CL36 | RTX 3080 10GB | 8TB NVME | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Define S | Zowie EC2-CW | HyperX Cloud | Corsair K70 MK.2 | Artisan FX Hien Soft

Permalänk
Medlem

Och så undrar jag vilken VPN ni kan rekommendera att använda med aktiveringen av Turkiska xbox-live koderna.

Visa signatur

Permalänk

Någon som sett något bra pris på series s nu i mellandagsrean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stevengerrard08:

Någon som sett något bra pris på series s nu i mellandagsrean?

Är väl alltid ett bra pris på den under 3300 kan jag tycka. Inte sett 2700 sen Black Friday tyvärr

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Hur är eran upplevelse av all access?
Är det bara logga in på sitt konto efter köp och allt fungerar utan krångel?
Hur länkar man all access till sitt Microsoft konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Behövde inte göra någonting. De fixar hos Elgiganten. Om jag minns rätt får man typ en fråga under setup ”this Xbox comes with….” Också klickar man i en ruta ”redeem”

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Funkar hur bra som helst och som nämts så är det bara att logga in med sitt konto och trycka redeem i Xboxen. Allt är färdigt att gå in i Gamepass-appen och börja tanka spel.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag är inte lika blown away av Game Pass. Missförstå mig rätt, det är gött att ha spel att spela. Men det är väl ändå inte många bra spel som erbjuds?

Jag håller med. Hittade knappt något intressant att spela, jag kanske hade lite orimliga förväntningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D10S:

Jag håller med. Hittade knappt något intressant att spela, jag kanske hade lite orimliga förväntningar.

Lite av tjusningen är ju att man prövar spel man annars inte hade ägnat en blick åt liksom. Jag har exempelvis lagt alldeles för många timmar på The Ascent, Lonely Mountains Downhill, Desperados 3, Echo Generation, My Friend Pedro, Ori, Undertale och liknande små guldkorn. Sen finns det ju en hel del AAA-spel också, typ Nier Automata, Yakuza-serien, Jedi: Fallen Order, Psychonauts 2 och så, och alla MS spel inklusive Bethesda och så. Forza Horizon 5 exempelvis har gått väldigt varmt i konsolen sedan release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D10S:

Blev nyfiken ändå. Vilka spel som finns till Xboxen saknar du/ni då? Förmodar att ni själva förstår orimligheten att alla spel från 3rd party skulle vara gratis också, så tycker iaf jag att man har en hel del trevligt utöver allt man får köpa själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Blev nyfiken ändå. Vilka spel som finns till Xboxen saknar du/ni då? Förmodar att ni själva förstår orimligheten att alla spel från 3rd party skulle vara gratis också, så tycker iaf jag att man har en hel del trevligt utöver allt man får köpa själv.

Ja, det är nog som sagt jag som hade orimliga förväntningar. Trodde kanske att det skulle vara lite fler mainstream 3rd party spel från tidigare detta året och förra tex. Laddade ner Forza Horizon 5 och Ori-spelen men annars hittade jag typ inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D10S:

Ja, det är nog som sagt jag som hade orimliga förväntningar. Trodde kanske att det skulle vara lite fler mainstream 3rd party spel från tidigare detta året och förra tex. Laddade ner Forza Horizon 5 och Ori-spelen men annars hittade jag typ inget.

3rd party är bara en bonus. Man får all Xboxs egna day 1 är bara det kanon. Sen att dom enligt mig inte släppt något intressant än är en annan sak men det kommer då o då. Kul o prova på lite man annars inte hade köpt. Kommit några kul överraskningar från 3rd party under året ändå som jag sluppit köpa. Outriders, back for blood och ett par andra till. Sen har jag inte haft nån Xbox på ett par generationer så jag har en hel del spel jag vill köra igenom. Inga superbra spel än men letar på och dom är ”gratis” så klagar inte. 😬

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni lite långtråkigt så kan jag rekommendera twelve minutes.

Btw. Ska vi dra ihop ett gäng och spela back 4 blood? Har inte testat det men ska ha hört att det är som left 4 dead. Dessa spel spelas ju bäst tillsammans.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Lite av tjusningen är ju att man prövar spel man annars inte hade ägnat en blick åt liksom. Jag har exempelvis lagt alldeles för många timmar på The Ascent, Lonely Mountains Downhill, Desperados 3, Echo Generation, My Friend Pedro, Ori, Undertale och liknande små guldkorn. Sen finns det ju en hel del AAA-spel också, typ Nier Automata, Yakuza-serien, Jedi: Fallen Order, Psychonauts 2 och så, och alla MS spel inklusive Bethesda och så. Forza Horizon 5 exempelvis har gått väldigt varmt i konsolen sedan release.

Instämmer i detta. Jag satt ofta och spelade samma spel hela tiden på PC innan jag hade GamePass och Series X. Nu provar jag gärna lite nya och annorlunda spel jag aldrig provat innan. Har hittat en hel del guldkorn. Nu kör jag t ex "Lake" som är ett charmigt spel gjort av en Indie-utvecklare.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Fungerar fortfarande Xbox live gold till Gamepass ultimate konvertingen? Tänkte hjälpa en kompis ikväll med det. När jag löste åt mig själv köpte jag kort på livekort turkiska och reedemade via VPN.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av weewee:

Fungerar fortfarande Xbox live gold till Gamepass ultimate konvertingen? Tänkte hjälpa en kompis ikväll med det. När jag löste åt mig själv köpte jag kort på livekort turkiska och reedemade via VPN.

Jag gjorde det åt min bror i november och det fungerade utan problem.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av weewee:

Japp, gjorde det för ett par veckor sen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Japp. Över 100 stycken. Verkar som proppen släppt nu?

Permalänk

Nu äntligen finns det lite xbox seriex att köpa lite varstans bla på elgiganten. Jag funderade men insåg att jag ändå ej hade tid att spela nu. Dessutom har spelen jag längtar på ej kommit.
Jag har kört med xbox hur länge som helst, förra generationen tänkte jag, nej nu prövar jag på ps4. Och h-lskotta vilka oergonomiska kontroller den hade, jag slutade spela enbart för det.

Och jag är då tveksam till en ps5a igen, men jag ej bestämt mig riktigt. Ska såklart pröva båda kontroller igen då de säger att ps5ans kontroll ska vara bättre än 4an.

Grundproblemet med handkontroller är att de är lite som skor. Det är svårt att göra några skor som passar barn storlek 30 och män i storlek 48. Ett sätt är att lägga storleken något mittelemman och få bra anpassning för de som är i mitten och sämre för de som är ut i kanterna. Där min upplevelse är att ps4an mer är anpassad för små händer mer åt de som hade storlek 8 eller något på handskar, ej 11 eller 12. Medans xboxen tvärt om är mer anpassad för de med lite större händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Nu äntligen finns det lite xbox seriex att köpa lite varstans bla på elgiganten. Jag funderade men insåg att jag ändå ej hade tid att spela nu. Dessutom har spelen jag längtar på ej kommit.
Jag har kört med xbox hur länge som helst, förra generationen tänkte jag, nej nu prövar jag på ps4. Och h-lskotta vilka oergonomiska kontroller den hade, jag slutade spela enbart för det.

Och jag är då tveksam till en ps5a igen, men jag ej bestämt mig riktigt. Ska såklart pröva båda kontroller igen då de säger att ps5ans kontroll ska vara bättre än 4an.

Grundproblemet med handkontroller är att de är lite som skor. Det är svårt att göra några skor som passar barn storlek 30 och män i storlek 48. Ett sätt är att lägga storleken något mittelemman och få bra anpassning för de som är i mitten och sämre för de som är ut i kanterna. Där min upplevelse är att ps4an mer är anpassad för små händer mer åt de som hade storlek 8 eller något på handskar, ej 11 eller 12. Medans xboxen tvärt om är mer anpassad för de med lite större händer.

Vad är frågan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har inte heller tid att spela pga barn osv. Har PS5 och XSX ändå.

Permalänk
Skrivet av Zyzlite:

Vad är frågan?

Finns ingen fråga.
Bara konstaterande att jag enkelt kan köpa en xbox series x nu direkt i butik i min närhet. Men sedan ska man ha tid att spela.
Tidigare så har största problemet varit att det är svårt att köpa, det är det ej längre för mig. (snart fler, beroende på var man bor)

*edit*
Bara att köpa nu i 54 elgigant butiker. Om man hade haft tid att använda produkten och sedan för vissa handlar det såklart om pengar:
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Permalänk