SweClockers utser årets spel 2019 – nomineringstråd

Permalänk
Relik 📜

SweClockers utser årets spel 2019 – nomineringstråd

TACK FÖR NOMINERINGARNA

Nu är det dags att rösta. Det gör du i artikeln nedan!

Rösta fram årets spel 2019 – enligt SweClockers

Tjo!

Tänkte att vi tillsammans ska rösta fram Årets spel 2019 – enligt SweClockers, på samma tema som för 2018. Som i fjol går vi rakt på sak. Vi kör nomineringar i den här tråden, jag sammanställer, sedan rullar vi en omröstning i en artikel. Easy!

Vet inte hur mycket regler som behövs, men..
* Spel lanserade i år.
* Nya titlar, inte remakes/remasters.
* Inga DLC-paket eller expansioner.
* Inga Early Access-titlar, lansering i år eller bust.
* Inga "på plattform X i fjol, men på Y i år". Gammalt!

Jag kommer inte ha möjlighet att "faktakontrollera" varenda förslag, så vi får hjälpas åt. Jag vet också att förbud mot "remakes" retar många, för "spel X är ju i princip nytt!". Men, det blir för stökigt att hålla reda på var den flytande gränsen för okej går så jag säger blankt nej. My rules!

Så, nominera på! Jag försöker uppdatera första inlägget lite då och då, kolla gärna mot det om det du ska skriva redan finns med. Eller om du ser någon annan redan postat. Kör relativt kort tid, tänker vi rätt snabbt lär få med alla heta kandidater. Vid midnatt 25-26/12 blir det hänglåset, sedan sammanställer jag inför stora omröstningen!

OBS! Vi är inte ute efter att lista alla lanseringar 2019. Föreslå bara spel du genuint tycker är bra – värda att överväga som årets bästa! Jag tar mig också friheten att rensa inför omröstningen.

Nomineringar, Årets spel 2019

A Plague Tale: Innocence
Ace Combat 7: Skies Unknown
Anno 1800
Apex Legends
Astral Chain
Bloodstained: Ritual of the Night
Boneworks
Borderlands 3
Call of Duty: Modern Warfare
Control
Days Gone
Death Stranding
Deliver Us The Moon
Devil May Cry 5
Dicey Dungeons
Disco Elysium
Far Cry: New Dawn
Fire Emblem: Three Houses
F1 2019
Gears 5
Greedfall
Ion Fury
Judgment
Metro Exodus
Outer Wilds
Oxygen Not Included
RAD
Sekiro: Shadows Dice Twice
Shenmue III
Slay the Spire
Star Wars Jedi: Fallen Order
Steel Division 2
The Surge 2
The Outer Worlds
They Are Billions
Tom Clancy's The Division 2
Total War: Three Kingdoms
Voidbastards
Wolfenstein: Youngblood

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: Kul! Tycker du täckt in det mesta som jag kommer att tänka på, men har iaf direkt ett tillägg:

Fire Emblem: Three Houses

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv

Resident Evil 2 (sorry, det enda det har gemensamt med spelet från 1998 är ju typ titeln)
I övrigt enligt reglerna:

Fallen Order, Shenmue 3 och Gears 5

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av evil penguin:

@emilakered: Kul! Tycker du täckt in det mesta som jag kommer att tänka på, men har iaf direkt ett tillägg:

Fire Emblem: Three Houses

Lagt till!

Skrivet av anon193054:

Resident Evil 2 (sorry, det enda det har gemensamt med spelet från 1998 är ju typ titeln)
I övrigt enligt reglerna:

Fallen Order, Shenmue 3 och Gears 5

Fallen Order och Gears 5 är redan med, stoppade in Shenmue!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Bra att se Astral Chain i listan Emil Här är några av de givna som ska tillkomma!

Bloodstained: Ritual of the Night
Utmärkt återupplivande av Castlevania-stuket som spelets skapare Koji Igarashi själv var med om att skapa en gång i tiden. Bra spelmekanik, läcker estetik och grymt bra musik. Toppklass!

Judgment
Ett nytt spel stöpt i samma form som Yakuza-serien (inte så konstigt då det är samma utvecklare). Här följer man istället en detektiv, med tillhörande detektivarbete, och får hänge sig åt aktiviteter som drönarflygning. Dessa skillnader till trots är det till syvende och sist en Yakuza-upplevelse, och uppskattar du den serien kommer du uppskatta detta. Mycket bra!

Ace Combat 7: Skies Unknown
Efter det aptråkiga Ace Combat 6 och diverse halvusla sidospår hade jag lite tappat hoppet om serien. När en kompis påpekade att jag verkligen borde titta närmare på Ace Combat 7 var jag först tveksam, men efter lovorden köpte jag spelet och upptäckte att det inte längre fanns fog för min tveksamhet. AC7 är snyggt, rullar på silkeslent, det har en intressant berättelse till skillnad från stolpskott-sexan ... ja det är helt enkelt ett utmärkt spel för alla som uppskattar arkadiga flygspel men berättande av japansk flärd. Också toppklass!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av loevet:

Bra att se Astral Chain i listan Emil Här är några av de givna som ska tillkomma!

Bloodstained: Ritual of the Night
Utmärkt återupplivande av Castlevania-stuket som spelets skapare Koji Igarashi själv var med om att skapa en gång i tiden. Bra spelmekanik, läcker estetik och grymt bra musik. Toppklass!

Judgment
Ett nytt spel stöpt i samma form som Yakuza-serien (inte så konstigt då det är samma utvecklare). Här följer man istället en detektiv, med tillhörande detektivarbete, och får hänge sig åt aktiviteter som drönarflygning. Dessa skillnader till trots är det till syvende och sist en Yakuza-upplevelse, och uppskattar du den serien kommer du uppskatta detta. Mycket bra!

Ace Combat 7: Skies Unknown
Efter det aptråkiga Ace Combat 6 och diverse halvusla sidospår hade jag lite tappat hoppet om serien. När en kompis påpekade att jag verkligen borde titta närmare på Ace Combat 7 var jag först tveksam, men efter lovorden köpte jag spelet och upptäckte att det inte längre fanns fog för min tveksamhet. AC7 är snyggt, rullar på silkeslent, det har en intressant berättelse till skillnad från stolpskott-sexan ... ja det är helt enkelt ett utmärkt spel för alla som uppskattar arkadiga flygspel men berättande av japansk flärd. Också toppklass!

Du kan få den stora äran att redigera in dina egna spel i listan! Mvh

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@emilakered: Ok då Åkerj... Emil

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv

Det spelet jag haft roligast med i år är helt klart Wolfenstein: Youngblood.

Permalänk
Medlem

The Outer Worlds får min röst
Helt klart överskattat och överhypat spel, men! Speldesignen är åt rätt håll, till skillnad från andra titlar. Diggar att man kan bryta "storyn" och verkligen rollspela lite grann. Har ni inte testat så avslöja din kidnappares position och bli en produktiv medlem av populationen :).

Permalänk
Medlem

A Plague Tale: Innocence

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”

Permalänk
Medlem

The Surge 2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Apex legends tycker jag. Det är det bästa spelet på flera år. Sådan härlig känsla och gemenskap med. Ingen är liksom sur utan alla verkar bara ha kul och trivas när man spelar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Modern Warfare och Halo: Reach/MCC till PC

Positivt överraskad, tar mig tillbaka till 2009-2010 när man satt och valde mellan att spela Halo eller Modern Warfare under olika dagar!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det verkar ha kommit något spel som fått mig att höja på ögonbrynen :/

Det senaste som gav mig wow känsla är zelda botw. Dock inte spelat det än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot

Anthem!

Seriöst så tycker jag Resident Evil 2 remake bör vara med. Själv tycker jag dock Fire Emblem tar hem det för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Inget av spelen på listan har gett mig någon wow känsla så jag röstar på The Division 2

Permalänk
Medlem

Släng in borderlands 3 på listan. Riktigt roligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Boneworks

Länge sedan jag hade så roligt som med detta spel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ExcZist:

Inget av spelen på listan har gett mig någon wow känsla så jag röstar på The Division 2

wow känsla hehe. Det finns en dålig ordvits där nånstans tror jag

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Metro Exodus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det spelet jag haft roligast med i år är helt klart Wolfenstein: Youngblood.

Seriöst? Visserligen spelade jag genom hela och gav det allt, men mest för att det är wolfenstein.

De andra i serien får youngblood att blekna bort fort. Märktes eftersom det gick på rea nästan omgående.

Men alla får ju tycka som de vill. Blev sjukt förvånad bara att någon nominerade spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte spelat särskilt många av årets spelsläpp. Apex legends är väl det enda jag faktiskt spelat en del.

Phoenix point har jag varit på gång att skaffa också. Verkar väldans trevligt, men kanske inte helt polerat.

Annars är väl untitled goose game och Control ut att vara bra kandidater

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Dota 2 7,23
Ett helt nytt spel.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Glad att se Disco Elysium utan att någon ens behövde nämna det. Grymt spel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

A Plague Tale: Innocence

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

För mig har nog Greedfall varit årets spel, även om The Outer Worlds var nära att ta titeln. Gillade båda två lika mycket, men då Greedfall var både billigare och gav längre speltid så får det ses som min vinnare i år.

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte om WoW-classic får vara med men enligt mig är det nog det störts som hänt detta årtiondet.

Permalänk
Medlem

A Plague Tale: Innocence GOTY 2019, hands down! Fantastiskt spel!

Permalänk
Medlem

Slår ett till slag för Ace combat 7

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.