Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Gpu fläkt problem, kanske mer (tror inte jag kan se gpu voltage)?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2013

Gpu fläkt problem, kanske mer (tror inte jag kan se gpu voltage)?

Hejsan, någon av mina GPU fläktar (asus 1080 ti) lätt konstigt så jag försökte städa/fixa dem och förberedd på att beställa nya ersättnings fläktar om jag inte kunde fixa det. Jag lyckades inte fixa det och har nu beställt nya. Men just nu så går två fläktar på 100% och en är helt av, jag undrar om det är O.K att en är helt av tills de nya fläktarna kommer om ~3 dagar?

Jag undrar också om det är för att den första fläkten i kedjan är av/kass som gör att de andra två körs på 100% eller är där något mer som är fel?

Det som är lite konstigt är att jag inte läsa GPU voltagen (tror jag, stannar på 800 i msi Afterburner) så är lite rädd att något mer är fel, hade dock förvånat mig eftersom jag var väldigt varsam när jag kollade på fläktarna (förutom den första fläkten som jag "öppnade/tog isär").

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Mar 2006

om fläkten som grafikkortet läser varvtalet från är den som inte snurrar försöker den ösa på mer för att få upp varvet till vad fläktkurvan säger att den ska snurra i tills den når 100% där av att de andra slavfläkrana som inte rapporterar varvtal går fullt ös.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, MSI GTX 1070ti gaming oc@ 1909Mhz/8996Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2013

@Rouge of Darkness: Ah oke, låter vettigt.