Driver förCorsair MP600

Permalänk

Driver förCorsair MP600

Har precis startat nybygget. Funkar men jag undrar om jag behöver kolla efter nyare driver för disken.
Det jag hittar för nedladdning hos Corsair är Corsair SSD Toolbox. Är det det som gäller för att kolla drivers?

Eller trycker man på uppdatera i enhetshanteraren?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 \ Asus Prime X570-Pro \ 2x8GB G.skill Flare X \ Asus Geforce GT 1030 \ Corsair MP600 1TB \ Corsair TX550M \ FD Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nybyggare:

Har precis startat nybygget. Funkar men jag undrar om jag behöver kolla efter nyare driver för disken.
Det jag hittar för nedladdning hos Corsair är Corsair SSD Toolbox. Är det det som gäller för att kolla drivers?

Eller trycker man på uppdatera i enhetshanteraren?

Den NVMe-drivrutin som följer med som standard i Windows fungerar bra, så om inte tillverkaren har någon egen drivrutin (som eventuellt skulle vara optimerad i något avseende) så är det inte så mycket att fundera över.

Denna Toolbox är nog snarare för något slags underhållsoperationer. Typ inställningar, firmwareuppdateringar, osv.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304