Problem med iZettle - vad kan vi göra?
Hej,
En vän till mig skall öppna restaurang nu imorgon, och han fick sin leverans nu under dagen. Då är det hårdvara som kortterminal, kassa, ipad mm. iPaden som skulle skickas var 10.2 varianten, men de skickade istället ut 9.7 varianten som är 1 år äldre.
Ursäkten var att hemsidan var snabbare än deras orderavdelning, och de på orderavdelning hade inte uppdaterat sig kring de nya iPaden som skulle bytas ut mot de äldre varianten.
Problemet är att min vän skall öppna nu imorgon, och man använder då iPaden som en kassa (POS), och han har frågat om de kunnat lösa detta på något sätt, men de kunde bara erbjuda två alternativ, antingen behåller han den, eller så skickar han tillbaka den så han kan få den utbytt. Min väns förslag om att de kunde använda den gamla fram tills att de skickat ut den nya, gick de inte med på, ett annat förslag om att han kunde använda den nuvarande ipaden och samtidigt betala för den nya, och sedan när den nya anlänt, då skickar han tillbaka den gamla, gick inte heller, eftersom man inte får öppna paketet. Min vän yrkade då på ångerrätten på 14 dagar vare sig de ville acceptera detta eller inte, och då blev det tyst i telefonen, och de skulle höra av sig igen genom mail under dagen.
Nu till min fråga. Vad har min vän rätt till ? Eller är det bara att acceptera läget och ta den iPaden som skickades ut? Notera att de inte heller ville gå med på något prisavdrag.