Google Stadia får stöd för 4K i webbläsaren
Jag har visserligen inte testat att spela i Chrome men jag har kört ett antal timmar på TVn nu sedan jag köpte ett kit i onsdags i förra veckan och fick den levererad på fredagen.
Verkar som att jag hoppade på båten lite sent för jag tror jag missat några gratisspel som hade varit fint att ha och även rabatt på RDR2 som jag väldigt gärna hade velat ta del utav.
Iaf så har min upplevelse i Metro: Exodus varit klart över förväntan. Hade några hack i första inledningsvideon men sedan så har det haft mycket bättre flyt än jag trodde det skulle ha. Inte upplevt nåt stutter eller lag heller som inte skulle kunna hänt på min dator heller, och de få gånger det varit så har det varit så minimalt att det inte stört. Grafiken tycker jag ser mycket bättre ut än på min PS4a, har inte testat spelet på min PC som jag kan tänka mig kan dra upp grafiken något mer kanske. Flytet och laddtider gör att jag nog hellre spelar på Stadia än min konsol.
Största nackdelen jag ser är crossplay. I nuläget verkar det som att bara The Division 2 stödjer crossplay, och det bara med PC? För övrigt så tycker jag det är en högst kompetent "spelmaskin" som fungerar bra på mitt hemnätverk iaf (500/500). Jag kan tänka mig att spela det mesta förutom FPS på den då jag i de fallen tycker om en snabb dator ^^
Ja en nackdel till är väl spelutbudet som är extremt begränsat just nu. Däremot så är nog RDR2 anledningen att jag köpte Stadia just nu för att kunna spela även när jag ligger borta på jobb. Dock hänger det ju mycket på linan där man är men en kväll på hotellet med något sämre upplösning är inget som hindrar nämnvärt om det skulle vara så..
- Dagens fynd — Diskussionstråden55k
- Steam Frame = Valve Deckard?3
- C++ och dess framtid att programmera minnessäkert - Hur går utvecklingen?2,1k
- AMD marknadsför Ryzen X3D-processorer med 1 000 FPS40
- Gold cable sleaves. 1ft.0
- Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?6,4k
- Hjälp med CL på RAM. Går det att blanda??3
- Windows 11 25H2 nära lansering107
- Sammankoppla två nätverk på olika fastigheter9
- Snabbkoll: Kyler du processorn med luft eller vatten?84
- Köpes Blu-ray brännare
- Säljes ASUS RTX 2070 8GB ROG STRIX GAMING OC
- Säljes Samsung Odessy 27" G7 VA-panel 1440p 240Hz
- Säljes MSI 4060 Gaming X 8gb
- Säljes Asus RT-AC3200
- Köpes DDR4 2x32 GB Köpes (64 GB)
- Säljes Lenovo Thinkstation M710Q USFF
- Säljes Laptops från HP och ASUS
- Säljes Lenovo ThinkPad Yoga 260, extern 256gb nvme ssd + skänkes
- Säljes LG 240hz OLED
- AMD marknadsför Ryzen X3D-processorer med 1 000 FPS40
- V-Color lanserar DDR5-minne med OLED34
- Snabbkoll: Kyler du processorn med luft eller vatten?84
- Passivt kylt chassi väger in på 21,5 kilo32
- 5080 och 5090 Founders Edition är fortsatt i produktion29
- Kommentar: 184 dagar sedan den senaste incidenten19
- Nytt utpressningsprogram kringgår Secure Boot34
- Ny Game Boy-klon har öppen källkod och design20
- Gigabyte lanserar externt RTX 5060 Ti 16GB9
- Snabbtest: Geforce Now RTX 5080 – dags att dumpa din speldator?73
Externa nyheter
Spelnyheter från FZ
- Ryktesdags! Marveltajm! Wolverine släpps 2026 – Venom på gång därefter? igår
- Squadron 42 kan missa 2026: "Jag vet inte om vi kommer klara det" igår
- FZ High Score – Silksong får ett av årets högsta snitt! igår
- Dying Light: The Beast släpps tidigare – för att fira att 1 miljon redan säkrat sitt ex igår
- Battlefield 6-teamet om att skippa 128 spelare: "Vi testar grejer. Ibland funkar det, ibland inte" igår