Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur PS5 Slim hade kunnat se ut om Sony använt DALL-E 3.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Hur PS5 Slim hade kunnat se ut om Sony använt DALL-E 3.

Hire this computer!

Permalänk
Medlem

Ser ut som en PS4 slim facelift bara.
Vist är den snygg, men för lik PS4 som sagt.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Spider Man 2 funkar på absolut sämsta SSD hastigheten som går att uppnå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=Yh2uRLTTLT4

Spider Man 2 funkar på absolut sämsta SSD hastigheten som går att uppnå...

Jag börjar få slut på plats på min 500GB från Samsung. Jag har en 1TB WD SN750 men den är inte alls lika snabb. Kanske kan jag byta till 1TB ändå utan att behöva oroa mig för att spel ska laddas sakta?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag börjar få slut på plats på min 500GB från Samsung. Jag har en 1TB WD SN750 men den är inte alls lika snabb. Kanske kan jag byta till 1TB ändå utan att behöva oroa mig för att spel ska laddas sakta?

Lär ju inte märka någon när man spelar nej...
Minns inte riktigt i vilken video de visade vilka datamängder UE5-spelen skyfflar och det är inte särskilt mycket data som läses.
Skrivningen påverkas dock, men det är ju bara om man överför mellan ssderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag börjar få slut på plats på min 500GB från Samsung. Jag har en 1TB WD SN750 men den är inte alls lika snabb. Kanske kan jag byta till 1TB ändå utan att behöva oroa mig för att spel ska laddas sakta?

Skrivet av Bozzeta:

Lär ju inte märka någon när man spelar nej...
Minns inte riktigt i vilken video de visade vilka datamängder UE5-spelen skyfflar och det är inte särskilt mycket data som läses.
Skrivningen påverkas dock, men det är ju bara om man överför mellan ssderna.

Köper man en ny så ska man självklart inte chansa. Men har du redan en så kör på, de spel som inte fungerar är ju bara att föra över till interna när det problemet uppstår.

Inget konstigt att UE5 inte var optimerat för snabb lagring, betyder dock inte att det inte kan eller har blivit uppdaterat för att ge den möjligheten. Kan det vara Matrix demot du tänker på? DF pratade om att det låg på runt 300MB/s, men det var ju ett tag sedan och PC har ju knappt stöd för snabbare hastigheter än.

Permalänk
Medlem

Nu kan man beställa Sony Pulse Elite på Webhallen, lite störande att dem släpps i Februari bara...
Tanken när dem visa dem i septemter(tror jag det var) var att dem skulle släppts i år, förmodligen samtidigt som Playstation Portal, då Portal inte stödjer blue-tooth headset.

Fotnot, Portal går också att beställa nu för 3000Kr, men det är väl inte lika intressant.

Permalänk
Medlem

Klarade ut Spider-Man 2 igår. Jäklar vilket bra spel, Insomniac börjar bli en av mina favorit devs. Har inte rört min PS5a på länge men gjorde det nu för det här spelet och oj vad skoj det var. Riktigt snyggt också.

Buggigt var det dock! Hade 2 spel krascher, flera visuella buggar, några ggr där uppdrag inte progressade och jag var tvungen att ladda om... Förutom det, 10/10. Rekommenderar starkt till alla som gillar PS4 Spider-Man spelen också.

Lägger mina screenshots i en spoiler ifall att någon är känslig

Dold text
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Klarade ut Spider-Man 2 igår. Jäklar vilket bra spel, Insomniac börjar bli en av mina favorit devs. Har inte rört min PS5a på länge men gjorde det nu för det här spelet och oj vad skoj det var. Riktigt snyggt också.

Buggigt var det dock! Hade 2 spel krascher, flera visuella buggar, några ggr där uppdrag inte progressade och jag var tvungen att ladda om... Förutom det, 10/10. Rekommenderar starkt till alla som gillar PS4 Spider-Man spelen också.

Lägger mina screenshots i en spoiler ifall att någon är känslig

Jösses ser ju helt verkliga ut. Du har inte processat dom? Direkt tagna med screenshot från spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Jösses ser ju helt verkliga ut. Du har inte processat dom? Direkt tagna med screenshot från spelet?

Jag har gått in i Photo Mode och gömt UI, thats it.
På andra bilen vred jag nog kamera vinkeln också. Men nej ingen post processing.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av ågren:

Model S har väl funnits sedan release och även funnits tillgänglig i föregångaren GT Sport?

Det finns även en eldriven Porsche Taycan i GT7 om det är eldriften som lockar. 🙂

Sent svar men likväl Nice! Taycanen har körts rätt flitigt i Forza Horizon 5 sedan lanseringen men Model S ska provas. Speciellt om även Plaid versionen finns med.

Skrivet av Fearnox:

Nu kan man beställa Sony Pulse Elite på Webhallen, lite störande att dem släpps i Februari bara...
Tanken när dem visa dem i septemter(tror jag det var) var att dem skulle släppts i år, förmodligen samtidigt som Playstation Portal, då Portal inte stödjer blue-tooth headset.

Fotnot, Portal går också att beställa nu för 3000Kr, men det är väl inte lika intressant.

Wait what? Det var ett jäkla liv länge att Switch saknade BT stöd för ljud tills för något år sedan när det tillslut kom. Men förvånar mig när Sony inte har stöd när de själva gör några av de bästa hörlurarna på marknaden. Finns 3,5mm jack? Börjar ju bli mer sällsynt även det.

Förmodar att det bör gå att packa in med uppdatering men rätt udda med tanke på företaget bakom. Eller så har PlayStation delen glömt att kolla med Ljudavdelningen på Sony.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Wait what? Det var ett jäkla liv länge att Switch saknade BT stöd för ljud tills för något år sedan när det tillslut kom. Men förvånar mig när Sony inte har stöd när de själva gör några av de bästa hörlurarna på marknaden. Finns 3,5mm jack? Börjar ju bli mer sällsynt även det.

Inte förvånande för mig. Sony vill självklart att folk ska köpa nya hörlurar till sin nya Portal. Kan man använda sina andra Sony-lurar så tjänar dom inte alla pengar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av nu1mlock:

Inte förvånande för mig. Sony vill självklart att folk ska köpa nya hörlurar till sin nya Portal. Kan man använda sina andra Sony-lurar så tjänar dom inte alla pengar.

Just ja, minns minneskorten till både PSP och speciellt PS Vita nu när du nämner det, dyrt och bara ett alternativ med Vitan med löste sig med adaptrar med tiden om jag nu inte minns helt fel. Trodde de kommit ifrån det vid det här laget. De kör ju till och med NVMe och USB-C (och A).

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

https://blog.playstation.com/2023/11/09/celebrating-the-one-y...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Wait what? Det var ett jäkla liv länge att Switch saknade BT stöd för ljud tills för något år sedan när det tillslut kom. Men förvånar mig när Sony inte har stöd när de själva gör några av de bästa hörlurarna på marknaden. Finns 3,5mm jack? Börjar ju bli mer sällsynt även det.

Förmodar att det bör gå att packa in med uppdatering men rätt udda med tanke på företaget bakom. Eller så har PlayStation delen glömt att kolla med Ljudavdelningen på Sony.

PS Blog
"It also includes a 3.5mm audio jack for wired audio"

Jo, det känns lite udda. Borde väl inte kosta så mycket mer att stödja BT och det är ju en väldigt vanlig standard, eller rättare sagt det bör vara standard att ha med BT stöd idag.

Jag är mest förvånad över att det verkligen finns folk som försvarar Portal, konstigaste enheten på länge.
Priset är högt, funktionen finns redan hos andra bättre enheter, inte stöd för vanliga hörlurar.
Kanske passar barn som inte får ha egna mobiltelefoner eller surfplattor?

Ser inte riktigt vad den tillför, väldigt märklig faktiskt.
Men det verkar ju vara shake-up hos Sony nu, så de kanske vaknar till lite.

Pulse elite verkar dock väldigt intressant, men vågar inte beställa innan reviews.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Fearnox:

PS Blog
"It also includes a 3.5mm audio jack for wired audio"

Jo, det känns lite udda. Borde väl inte kosta så mycket mer att stödja BT och det är ju en väldigt vanlig standard, eller rättare sagt det bör vara standard att ha med BT stöd idag.

Jag är mest förvånad över att det verkligen finns folk som försvarar Portal, konstigaste enheten på länge.
Priset är högt, funktionen finns redan hos andra bättre enheter, inte stöd för vanliga hörlurar.
Kanske passar barn som inte får ha egna mobiltelefoner eller surfplattor?

Ser inte riktigt vad den tillför, väldigt märklig faktiskt.
Men det verkar ju vara shake-up hos Sony nu, så de kanske vaknar till lite.

Pulse elite verkar dock väldigt intressant, men vågar inte beställa innan reviews.

Ah tur det iallafall, kunde lika väl vara någon specialkontakt man måste köpa någon adapter för att använda 3,5mm jacket. Väldigt nöjd med mina Sony 1000XM3-lurar efter vad som nu bör vara snart 5 sedan köp. Välanvända, fungerar bra och när de en dag tar slut blir det troligen XM6 eller vad de är uppe i, om de fortfarande är bra. Sugen på XM5, väntar rätt prisnivå typ.
Då skulle det, iallafall teoretiskt, gå att använda dessa trådat om jag nu skulle köpa en.

Håller med dig, för de mest inbitna PS5-spelarna som absolut inte kan spela på annat än Playstation så tillför produkten kanske något. Men då det fortfarande är lokal streaming(?) som gäller för dessa blir de för begränsade. Även om man skulle kunna tunnla dessa via VPN så lär det nog bli oanvändbart. Hade gärna sett en arvtagare till PS Vita istället, men då Sony aldrig verkar ha lyckats speciellt bra med handhållna spelenheter (förutom möjligen PSP men piratkopieringen var ett stort besvär för spelutvecklare och utgivare). Stationära konsoller kan de, säkrare kort. Sedan har man då både Switch att kämpa mot, gammal förvisso men vi vet ju att uppföljaren är på gång och Nintendo kan portabelt. Steam Deck är ett monster i sig, den nya OLED-utgåvan som släpptes igår.... mumma. Även om det är samma prestanda som innan då.

Hade den kostat typ 2000kr eller för priset de vill ha den bundlat med saker som iallafall får produktens värde att öka, 12 månader PSN+, något stort spel som släpps samtidigt som lanseringen? Något/några äldre spel som knappt kostar något längre. Något i hörlursväg? Så hade det sett lite bättre ut. Att kunna ta med sitt spelande i hemmet kan vara värt mycket bara det, använde min Wii U så mellan vardagsrum och sovrum med spel där det fungerade att få ut bild via kontrollern. Min Steam Deck används på ett liknande vis, men då är det i grunden en väldigt genomtänkt produkt som fungerar fristående också, med ett jättebibliotek om man så vill, kan och har. Samt streaming. Bluetooth till mina 1000XM3 om jag så vill.

Kan tänka mig att som du säger, barnen inte vill sitta och kolla på något för dom tråkigt tvprogram som föräldrarna ser på, eller kanske tvärtom, ena vill se något den andra inte vill se. Gillar att alternativet finns... gillar portabelt. Men att den inte verkar kunna göra mer än att ta emot en strömmad bild, hade väntat mig lite mer. Speciellt när vi börjar få så många aktörer som gör sånt här bra redan. GPD var ute tidigt, Valve förstås. Asus med deras Ally, Lenovo med deras Go och alla andra kommande produkter från större företag men också mindre aktörer, främst från asien, som börjar leverera. Och inte för att glömma Nintendo som närmar sig år 7 med Switch med nytt på gång. Något jag riktigt tokälskat vore om Sega skulle överraska med en portabel Dreamcast 2 eller något, men som kör typ SteamOS som Steam Deck använder. Eller en ny Nomad.

Hade Sony skickat en gratis till mig så hade Portal vorit kul att prova. Men kan verkligen inte se att jag skulle lägga drygt 3000kr på detta personligen, för nära i pris för markant bättre produkter på området. Sedan undrar jag vad Valve tycker med namnvalet. Men vi lär väl inte få en Portal 3 samtidigt, Portal 2 släpptes... 2010? Finns säkert folk där ute som inte fått uppleva den där tårtan.

Tycker deras påkostade kontroller som lanserades tidigare såg intressantare ut. Har haft en Xbox One Elite-kontroller i... 7 år eller vad det nu blir, även på PC varierar jag mellan Elite-kontrollern och en vanlig Xbox Design Labs Xbox One kontroller samt en svart Dual Shock, beroende på spel och hur de olika fungerar och känns. Och då är jag normalt tangentbord+mus spelare. Ska nog faktiskt kolla lite närmare på den, speciellt om det blir någon fin kampanj under black friday/week/november.

Pulse ska jag nog titta på med, var sugen på orginalet när jag fick hem min PS5 men lika där så föredrog jag mina 1000XM3 trots allt, speciellt när man, om jag nu minns och förstod det rätt, via 3,5mm kabeln kunde efterlikna det mesta/allt orginal Pulse gjorde trådlöst.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Funderar på ta klivet över till PS5 från PC. Nuvarande setup börjar ha problem i främst Warzone där FPS går så lågt som 60-70 i de större städerna på kartan.

Finns det några kända problem med mus och tangentbord till PS5? Samt spelar jag idag på en 1080p 144hz skärm. Kommer det begränsa upplevelsen eller kommer det bli ett lyft oavsett och framöver byta upp sig även skärmmässigt?

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Winbrill:

Funderar på ta klivet över till PS5 från PC. Nuvarande setup börjar ha problem i främst Warzone där FPS går så lågt som 60-70 i de större städerna på kartan.

Finns det några kända problem med mus och tangentbord till PS5? Samt spelar jag idag på en 1080p 144hz skärm. Kommer det begränsa upplevelsen eller kommer det bli ett lyft oavsett och framöver byta upp sig även skärmmässigt?

Vad för komponenter kör du i datorn? Med tanke på skärmupplösning och bildfrekvens den möjliggör antar jag att det ändå är en ganska gammal dator som säkert kan behöva processoruppgradering och med lite otur plattformsuppgradering utöver grafikkort? Typ första generation Ryzen 3xxx och uppgradera till 5xxx om moderkortet tillåter är rätt billigt, men värre med grafikkort troligen.

Mest nyfiken, enda spelet jag försökt använda tangentbord och mus till men var Genshin Impact när jag ville testa det och inte ha på just datorn. Men inte kompatibelt då (för snart två år sedan eller vad det nu blir).

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Vad för komponenter kör du i datorn? Med tanke på skärmupplösning och bildfrekvens den möjliggör antar jag att det ändå är en ganska gammal dator som säkert kan behöva processoruppgradering och med lite otur plattformsuppgradering utöver grafikkort? Typ första generation Ryzen 3xxx och uppgradera till 5xxx om moderkortet tillåter är rätt billigt, men värre med grafikkort troligen.

Mest nyfiken, enda spelet jag försökt använda tangentbord och mus till men var Genshin Impact när jag ville testa det och inte ha på just datorn. Men inte kompatibelt då (för snart två år sedan eller vad det nu blir).

Ryzen 5 3600 och Geforce 2060 6gb. Är en pre built lenovo också så aningen vansklig att uppgradera rakt av. PS5 verkar köra kampanj idag på PS5 + MW3 för 6190 på flera ställen. https://www.webhallen.com/se/product/366458-Playstation-5-Kon...

Då jag även ämnar köpa MW3 för 700kr känns dealen rätt frestande.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Winbrill:

Ryzen 5 3600 och Geforce 2060 6gb. Är en pre built lenovo också så aningen vansklig att uppgradera rakt av. PS5 verkar köra kampanj idag på PS5 + MW3 för 6190 på flera ställen. https://www.webhallen.com/se/product/366458-Playstation-5-Kon...

Då jag även ämnar köpa MW3 för 700kr känns dealen rätt frestande.

Ah, såg bra ut när jag såg processorn men värre med prebuilt, plocka delar och köpa nytt chassi, moderkort och nätdel. Kanske lite andra grejer på samma gång, grafikkort (finns en del som inte dragit iväg tokmycket ändå). Men vad du får för 6190kr i form av konsol blir svårslaget i kostnad, datorn du har kommer ju fortfarande fungera bra för annat och sen byta roll om du skaffar ny PC (HTPC exempelvis, eller köksdator eller liknande).

Kan tyvärr inte ge bra svar om kontrollstödet men ser ut som en bra deal helt klart. Gamla modellen men den med skivläsare vilket gör dig mer fri att köpa spel billigare, och sälja vid behov.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winbrill:

Funderar på ta klivet över till PS5 från PC. Nuvarande setup börjar ha problem i främst Warzone där FPS går så lågt som 60-70 i de större städerna på kartan.

Finns det några kända problem med mus och tangentbord till PS5? Samt spelar jag idag på en 1080p 144hz skärm. Kommer det begränsa upplevelsen eller kommer det bli ett lyft oavsett och framöver byta upp sig även skärmmässigt?

Jag har ingen erfarenhet av det på Ps5 så kan inte ge någon åsikt om det, men ville bara tipsa om att försöka testa hos någon annan först för jag har aldrig tyckt att det känns riktigt bra med mus på en konsol och skulle därför vara skeptisk till det även på Ps5 tills jag fått testa det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Ah, såg bra ut när jag såg processorn men värre med prebuilt, plocka delar och köpa nytt chassi, moderkort och nätdel. Kanske lite andra grejer på samma gång, grafikkort (finns en del som inte dragit iväg tokmycket ändå). Men vad du får för 6190kr i form av konsol blir svårslaget i kostnad, datorn du har kommer ju fortfarande fungera bra för annat och sen byta roll om du skaffar ny PC (HTPC exempelvis, eller köksdator eller liknande).

Kan tyvärr inte ge bra svar om kontrollstödet men ser ut som en bra deal helt klart. Gamla modellen men den med skivläsare vilket gör dig mer fri att köpa spel billigare, och sälja vid behov.

Tack för snabba svar. Ja känslan är att det är lite väl inlåst i dag samtidigt som det fortfarande finns ett andrahandsvärde på ett par tusenlappar att sälja datorn i befintligt skick som kapar ev. mellanskillnad lite.

Finns det någon nackdel annars att det är gamla modellen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winbrill:

Funderar på ta klivet över till PS5 från PC. Nuvarande setup börjar ha problem i främst Warzone där FPS går så lågt som 60-70 i de större städerna på kartan.

Finns det några kända problem med mus och tangentbord till PS5? Samt spelar jag idag på en 1080p 144hz skärm. Kommer det begränsa upplevelsen eller kommer det bli ett lyft oavsett och framöver byta upp sig även skärmmässigt?

Jag kör alla spel förutom just Cod med kontroller. Nu spelar jag iofs från soffan så jag behöver ett trådlöst tangentbord och mus, men jag var nog tvungen att försöka med 3-4 olika trådlösa möss innan jag hittade en som Ps5 upptäckte. Det trådlösa tangentbordet gick direkt. Om du har tänkt köra trådlöst kan jag kolla upp vilka specifika modeller jag har.

Edit: tangentbordet är detta https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731500

Musen: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5022412

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag har ingen erfarenhet av det på Ps5 så kan inte ge någon åsikt om det, men ville bara tipsa om att försöka testa hos någon annan först för jag har aldrig tyckt att det känns riktigt bra med mus på en konsol och skulle därför vara skeptisk till det även på Ps5 tills jag fått testa det själv.

Det enda som inte fungerat för mig var att det togs ca 4 olika trådlösa möss för mig innan PS5 upptäckte det sista. Tangentbordet gick direkt. Upplever ingen delay eller så när jag spelar warzone.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Winbrill:

Tack för snabba svar. Ja känslan är att det är lite väl inlåst i dag samtidigt som det fortfarande finns ett andrahandsvärde på ett par tusenlappar att sälja datorn i befintligt skick som kapar ev. mellanskillnad lite.

Finns det någon nackdel annars att det är gamla modellen?

Låter klokt med, du åker i princip på en helt ny dator när det väl är dags ändå. Beroende på behov och så, men för spel lär det nog behövas, och speciellt med svårigheterna prebuilt kan ge.

Den gamla modellen är något större samt har något högre strömförbrukning är nog det enda jag snappat upp. Inte något som bör vara något problem dock men kan vara värt att kolla lite jämförelser.

Skrivet av Danieleet:

Jag kör alla spel förutom just Cod med kontroller. Nu spelar jag iofs från soffan så jag behöver ett trådlöst tangentbord och mus, men jag var nog tvungen att försöka med 3-4 olika trådlösa möss innan jag hittade en som Ps5 upptäckte. Det trådlösa tangentbordet gick direkt. Om du har tänkt köra trådlöst kan jag kolla upp vilka specifika modeller jag har.

Edit: tangentbordet är detta https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731500

Musen: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5022412

Har haft en Roccat Sova som använts till HTPC'n ibland under åren. Ett tangentbord med musmatta/platta inbyggda i en ganska stor och klumpig platta som ger bra stöd och stabilitet. Finns, eller iallafall fanns, många liknande produkter också. Tänkte det kunde vara värt att nämna med. En del har jag sett har kuddar för att vila armbågarna mot, min får man lägga kuddar under. Fungerar rätt fint men kör för det mesta ett enkelt Logitech tangentbord, K400, för att styra HTPC'n idag.

https://www.inet.se/produkt/6608044/roccat-sova

Viktigaste är väl i övrigt att hitta någon lösning som känns bra och fungerar. Och kompatibilitet förstås, trodde det mesta gick med PS5 där det var kompatibelt faktiskt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Låter klokt med, du åker i princip på en helt ny dator när det väl är dags ändå. Beroende på behov och så, men för spel lär det nog behövas, och speciellt med svårigheterna prebuilt kan ge.

Den gamla modellen är något större samt har något högre strömförbrukning är nog det enda jag snappat upp. Inte något som bör vara något problem dock men kan vara värt att kolla lite jämförelser.

Har haft en Roccat Sova som använts till HTPC'n ibland under åren. Ett tangentbord med musmatta/platta inbyggda i en ganska stor och klumpig platta som ger bra stöd och stabilitet. Finns, eller iallafall fanns, många liknande produkter också. Tänkte det kunde vara värt att nämna med. En del har jag sett har kuddar för att vila armbågarna mot, min får man lägga kuddar under. Fungerar rätt fint men kör för det mesta ett enkelt Logitech tangentbord, K400, för att styra HTPC'n idag.

https://www.inet.se/produkt/6608044/roccat-sova

Viktigaste är väl i övrigt att hitta någon lösning som känns bra och fungerar. Och kompatibilitet förstås, trodde det mesta gick med PS5 där det var kompatibelt faktiskt.

https://cdn.inet.se/product/688x386/6608044_2.png

Jag kör en enkel Ikea-skärbräda med musmatta över https://www.ikea.com/se/sv/images/products/legitim-skaerbraed...
Tangentbordet i famnen och som du sa, en kudde under armbågen.

Permalänk
Medlem