Stalker 2 visar första livstecken på åratal

Permalänk
Melding Plague

Stalker 2 visar första livstecken på åratal

Efter många års inaktivitet visar GSC Game World den första bilden från Stalker 2, som byggs med spelmotorn Unreal Engine 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice! Älskade Stalker. Så grym stämning i det spelet

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Tyckte stalker var ruskigt kul, även om jag hade sjukt svårt att förstå o hänga med i storyn. Quests var också bara en total förvirring.. men hade ganska roligt ändå

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Synd att dom aldrig slutför sina spel, massor av buggar men hoppar på nästa projekt.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

TAKE MY MONEY!

Permalänk

Är fortfarande förbannad på spelutvecklarna. Jag hade spelat halvägs av Clearsky när spelet buggade ut fullständigt. Inga tidigare saves kunde rädda situationen och tappade totalt sugen på att spela det. Men förmodligen var det just deras motor buggade ut totalt.

Det är konstigt då första spelet gick hur smort som helst utan buggar.

Permalänk
Medlem

"Get out of here stalker"
Trevligt om det kommer en tvåa.
Gillar dessa spel.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Trevlig spelupplevelse men lite för mycket buggar vilket drog ner på det. Hade också ställen där man fasande pga spelbuggar men kan absolut tänka mig att köpas när det kommer.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Har gjorts några bra böcker kopplade till stalker universumet. Jag har inte spelat spelet själv, men böckerna var bra.

S.T.A.L.K.E.R. Northern Passage
S.T.A.L.K.E.R. Southern Comfort

Vet inte om det är fanfaction eller något officiellt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Det får ta den tiden de vill, älskar stalker känslan BLYAT.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Har gjorts några bra böcker kopplade till stalker universumet. Jag har inte spelat spelet själv, men böckerna var bra.

S.T.A.L.K.E.R. Northern Passage
S.T.A.L.K.E.R. Southern Comfort

Vet inte om det är fanfaction eller något officiellt.

Är man sugen på att läsa böcker i den stilen så ska man absolut läsa det riktiga originalet. Spelet stalker baserar sig långt på den sovjetiska filmen Stalker från 1979 (https://www.imdb.com/title/tt0079944/). Det är en av de bästa filmerna genom tiderna, om man frågar mig...

Filmen i sig är baserad på en bok som översatt heter Roadside Picnic (https://en.wikipedia.org/wiki/Roadside_Picnic). Det är en fantastiskt bra bok som verkligen kan rekommenderas!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Älskar STALKER. Men av någon anledning har jag aldrig kört igen CS helt och CoP har jag bara startat i stort sett. Får nöta igen spelen som är installerade och köra igenom STALKER.

Hoppas UE ger STALKER 2 den kvalité det behöver.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Här finns det nog rejält med potential.

Stalker-spelen är ju kanon-underhållande! Som ett beta-koncept av open-world Metro 203X (Dock måste man peppra spelen med mods som S.T.A.L.K.E.R. Complete osv. för att spelupplevelsen inte skall barka av åt fanders när det buggar ur! )

"Save:a ofta!" -Kan inte nog poängteras i det läget!

Ett co-op-läge i de första spelen är dock vad jag drömt om i mer än 10år.

Bara det nu inte blir ett EGS-exklusivt jippo av det hela bara för att Unreal-motorn används...

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Förbannat bra spel som åldrats dåligt. Var gång jag provar spela igen så blir jag trött på spelmotorn.

Det VAR ett av dom bästa spelen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Cossacks var en 'nysläppning' av Cossacks 1 så hoppas inte det händer samma sak med Stalker och spelet får en riktigt uppföljare.

Permalänk
Medlem

Fastnade aldrig för stalker men älskade miljöerna. Kanske detta kan få mig på kroken?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Goda nyheter.
Håller på att köra igenom "Lost Alpha".
En modifiering till originalet där mycket av "slopade" idéer är återinsatt. Du kan t.ex. köra fordon(bil).
Rekommenderas för alla fans i väntan på 2:an.
https://lost-alpha.fandom.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Lost_Alpha
https://www.fz.se/nyhet/275371-god-fortsattning-fran-stalker-...

Permalänk
Medlem

Hade för mig att de lade ner helt och hållet, så detta är nyheter. Förhoppningsvis så lever Stalker 2 upp till tidigare spels atmosfär.

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen atmosfären i Stalker serien. Som nämnts tidigare finns det gott om moddar som gör spelen bättre.

https://www.moddb.com/

Intressant hur mycket dyrare spelen blivit på steam, kostade typ ingenting förra året.

Permalänk

Anooou!! Cheeki breeki iv damke!!

Otroligt kul att läsa detta, nötte dessa buggiga spel slaviskt alla 3 under ett par år.
Mitt kompisgäng vart så inne i detta universum att vi börjde spela airsoft för att kunna delta i ett stalkerlajv på en fd sovjetisk militäranläggning utanför Tallin.
Good ol times.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agent0611:

Anooou!! Cheeki breeki iv damke!!

Otroligt kul att läsa detta, nötte dessa buggiga spel slaviskt alla 3 under ett par år.
Mitt kompisgäng vart så inne i detta universum att vi börjde spela airsoft för att kunna delta i ett stalkerlajv på en fd sovjetisk militäranläggning utanför Tallin.
Good ol times.

Haha snacka om att "go all in"

Permalänk

Roligt har de 3 första Stalker spelen, shoc, cs och cop. Har spelat om shoc ett par gånger under åren och nu efter nyår har jag suttit med cs. Stalker 2 är väldigt välkommen speciellt om det är samma känsla som första Stalker

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Mest spel för $$$ helt klart. Köpte det på disc när det kom ut, men fylleköpte hela serien på nån Steam-rea med typ 85% rabatt nån sommar.
Finns som sagt mdodar, en av de bästa jag spelat är Call of Chernobyl, där man har lagt ihop alla maps från alla tre spelen till en stor värld. Det är som att ta och glad-kröka lite med en god vän. Ska nog bunkra lite billig vodka, korv och svartbröd och spela mig genom pandemin.

Permalänk
Medlem

Helvete vad naajs!
Minns när det kom och man försökte lira, alltid velat ha bra grafik i singleplayer lir och minns att det var tungdrivet satan.. Blev att lägga det på hyllan.
Några år senare gjorde jag ett nytt försök, en av mina favoritserier nu och en av anledningarna till att jag fortfarande spelar DayZ.

Hoppas på en feeet collectors-edition!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Det är blir spännande! CoP var sjukt bra.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Förbannat bra spel som åldrats dåligt. Var gång jag provar spela igen så blir jag trött på spelmotorn.

Det VAR ett av dom bästa spelen.

Jag håller inte med alltså, körde igenom första delen för nått år sen, först rent och sen med moddar. Det håller fan än alltså. Känslan finns där som sagt.

Lite som DayZ. Fortfarande inget som kommer i närheten av den känsla som finns där, det är bäst på vad det gör, trots buggar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)