Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Corsair VOID PRO RGB Wireless bugar låser sig dra ner alla program

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Corsair VOID PRO RGB Wireless bugar låser sig dra ner alla program

Tjo,

När jag köpte detta headset så funkar den hur bra som helst, men efter det kom en uppdatering till iCUE så har den inte funkar så bra längre.

När man sätter igång headset och hon talar om att den är på, efter ett tag så slutar hon säga något och efter en stund senare så låser alla program som har med headset att göra, och jag måste starta om dator för att den ska funka igen.

Detta är inte hållbart att behöva starta om dator flera gånger per dag, jag har hämtat ut logen vart kan man skicka den till så att dom fixar alla bugar?

Har köpt massa saker av er så känner mig besviken.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av superegg:

Tjo,

När jag köpte detta headset så funkar den hur bra som helst, men efter det kom en uppdatering till iCUE så har den inte funkar så bra längre.

När man sätter igång headset och hon talar om att den är på, efter ett tag så slutar hon säga något och efter en stund senare så låser alla program som har med headset att göra, och jag måste starta om dator för att den ska funka igen.

Detta är inte hållbart att behöva starta om dator flera gånger per dag, jag har hämtat ut logen vart kan man skicka den till så att dom fixar alla bugar?

Har köpt massa saker av er så känner mig besviken.

Tjena,

Skulle rekommendera dig att avinstallera den versionen av iCue som du har och ladda ned föregående tills dess att de har löst buggen i alla fall, så slipper du ha en instabil dator under tiden. Tyvärr av egen erfarenhet så råkar man ut för ett flertal buggar vid vissa utav deras uppdateringar, hade själv problem med ett h100i efter en uppdatering...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av Shabbe:

Tjena,

Skulle rekommendera dig att avinstallera den versionen av iCue som du har och ladda ned föregående tills dess att de har löst buggen i alla fall, så slipper du ha en instabil dator under tiden. Tyvärr av egen erfarenhet så råkar man ut för ett flertal buggar vid vissa utav deras uppdateringar, hade själv problem med ett h100i efter en uppdatering...

Tror inte jag har kvar den gamla version, lite surt om jag tar bort programmet då kommer headset inte att funka.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av superegg:

Tror inte jag har kvar den gamla version, lite surt om jag tar bort programmet då kommer headset inte att funka.

Bara att googla på den gamla versionen så kommer du att hitta en nedladdnings länk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bäckefors
Registrerad
Mar 2012

Taggar @Corsair Johan så får se om han kan hjälpa dig.

Annars kan du testa att köra en reparation av iCUE ifall det kan hjälpa.

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K95 RGB Platinum | Corsair M65 RGB Elite | Corsair iCUE LT100