Permalänk
Medlem

Forum för webbutvecklare?

Hej! Tänkte fråga om någon vet något forum eller liknande för folk som utvecklar hemsidor (i wordpress men även mer generellt) där man kan fråga andra om tips och läsa runt lite i en strukturerad form? Wordpress i sig själv har ju support men där är det specifik för plugins etc.

T ex just nu vill jag fråga om vilken webbläsare + eventuella plugins skulle vara bäst för att ha en så ren videospelare som möjligt då youtube har tagit bort möjligheterna att gömma mycket som titlar etc på embedded.

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid

stackoverflow är väl platsen dit alla för eller senare landar på för relevant info

Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Hej! Tänkte fråga om någon vet något forum eller liknande för folk som utvecklar hemsidor (i wordpress men även mer generellt) där man kan fråga andra om tips och läsa runt lite i en strukturerad form? Wordpress i sig själv har ju support men där är det specifik för plugins etc.

T ex just nu vill jag fråga om vilken webbläsare + eventuella plugins skulle vara bäst för att ha en så ren videospelare som möjligt då youtube har tagit bort möjligheterna att gömma mycket som titlar etc på embedded.

Stackoverflow, dock är det väldigt try-hard där och dina frågor kommer bli downvotad till infinity om du ställer en dum fråga.

Du har Reddit, finns t.ex. /r/Wordpress med drygt 100k användare. Sedan /r/Webdev där jag brukar hänga en del, drygt 500k användare. I webdev är det generellt om webbutveckling med kanske lite större fokus frontend, så det är inte bara Wordpress.

Sen har du ju detta forum där du kan ställa frågor, finns många duktiga som gärna hjälper till om dina frågor inte är för breda.

I övrigt är google din bästa vän gällande generell sökning
Angående videospelare så kan du ju kika på Vimeo om det skulle vara något.

Permalänk
Medlem

Stackoverflow är väl bara kod vad jag förstår? Det är iaf allt jag har sett. Jag tänkte mest webdesignerdelen, diskutera bra plugins, hur driva trafik mer än specifika kodgrejer. T ex nu så letar jag nu efter ett sätt att lägga till värden till olika sidor eller users och sen eventuellt ha möjlighet att vissa dessa värden.

Ska kolla reddit dock!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@shabik:
Reddit verkar inte ha någon struktur alls utan man måste isf söka saker. Vad jag vill ha är forum som detta där man har avdelningar där man kan klicka sig runt på det fältet man är intresserad utav.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

@shabik:
Reddit verkar inte ha någon struktur alls utan man måste isf söka saker. Vad jag vill ha är forum som detta där man har avdelningar där man kan klicka sig runt på det fältet man är intresserad utav.

Enklast är nog om du själv skapar en tråd och ställer din fråga och sen tar det vidare i diskussionen. Tror det är svårt att hitta ett forum som du söker, där det ska finnas specifika trådar för ändamål du letar så att du kan klicka dig in på det. Bästa är nog att bara googla på det du söker och sen läsa top fem träffarna.

Reddit styrs ju av trender och votes, men det finns en sökfunktion också. Brukar mest ha det för att scrolla igenom, brukar poppa fram intressanta blogginlägg eller diskussioner.

Permalänk
Medlem

Klassikern (kanske även legendaren enligt vissa (räcker upp en hand)) PHPportalen finns ju än i dag kvar, trots att det grundades 2002 (knappt ett helt år innan jag skapade kontot där). Inte så värst aktivt forum längre, men det skapades endast för att tjäna de med programmeringsintressen, inklusive design.

Uppdatering
Tydligen skapades PHPportalen 2001, om man ska gå efter copyright-taggen längst ner på webbsidan. Eller så är det den versionen av phpBB som de använder sig av.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.