Samma modell men olika ändå?

Permalänk
Medlem

Samma modell men olika ändå?

Hej experter!
Jag som glad amatör försöker hitta mig en ny dator, inget hardcore men vill kunna spela Minecraft och Anno iallafall.
Har tittat på dom ”billigaste” Asus Tuf som power.se har att erbjuda enligt denna länk: Power Asus Tuf
Det jag inte blir klok på är följande: den dyrare modellen, FX505GT har sämre lagring; 256GB medan den billigare FX505DT har bättre 512Gb. Är det processorn som drar upp priset, den billigare Ryzen 5 har jag väl ändå hört bra saker om? Ska man välja lagring framför processor?

En sista undran, Mediamarkt har till synes samma modell Mediamarkt Asus Tuf FX505DT men dom anger skärmen till 120Hz men Power.se skriver bara 60Hz, vem ska man lita på? Finns det olika modeller inom FX505DT och FX505GT?
Kämpigt nog att hitta en modell som passar plånbok och behov, ännu värre att reda ut röran mellan de olika butikerna på marknaden..
Tack på förhand

Permalänk
Viking

Den här är mycket mer prisvärd: https://www.power.se/datorer-och-gaming/datorer-och-bildskarm...

Både bättre grafikkort och processor än de två du länkade.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Det finns uppenbarligen olika varianter av de modellerna. Om du tittar noga så är den ena listad som
Asus TUF GAMING FX505DT-BQ051T medan den andra är ASUS TUF Gaming FX505DT-AL086T

När det gäller märkesdatorer (både laptops och stationära) är det rätt vanligt att de har några grundmodeller av datorer som det sedan finns femtielva varianter av.