Laptop för programmering, modellering och lättare spel

Permalänk
Medlem

Laptop för programmering, modellering och lättare spel

Hej,

Är i behov av en ny laptop för programmering inom både studier och arbete.
Just nu sitter jag på en macbook air från 2016/2017 och den håller inte så bra längre.

Eftersom många program jag ska använda mig av endast finns till windows/ är svåra att finna till mac så lutar det åt att jag
måste gå ifrån mac till pc igen.

Jag var sugen på att köpa den nya macbook pro och sedan använda en virtual machine o lösa windows problemet via det sättet, är den nya macbook pro tillräckligt kraftfull för det?

Annars vad skulle ni kunna ge mig för tips på bra pc laptops under 20.000 kr

Med vänlig hälsning, Emil

Permalänk
Medlem

@cappizo: https://www.komplett.se/product/1149891/gaming/speldator/barb...
https://www.komplett.se/product/1159931/gaming/speldator/barb...
Jag rekommenderar sällan asus. Men den här datorn har fått bra recensioner så jag tror den passar dig. Plus du kan se att du kan välja olika konfigurationer.

Permalänk
Medlem

@Axel95: Tack för tipset! Ska läsa på mig lite angående den då!

Om någon annan har något annat tips eller inflikning så tar jag mer är gärna emot det

Permalänk
Medlem

skulle säha HP omen 15 antingen intel eller vänta och köp med AMD
skulle även säga Lenovo legion 5

Permalänk
Medlem

@Ca1P3: Tack för tipsen! Tricket där är väl att de ännu ej släppts på den svenska marknaden med AMD Ryzen processorerna?
Har du någon aning om hur länge det dröjer tills dess? för vad jag läst in mig på så presterar de bra mycket bättre än intel just nu..

Permalänk
Medlem

En fråga bara... vad är det för program du ska använda som inte finns på mac?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappizo:

@zapboz: Tack för tipsen! Tricket där är väl att de ännu ej släppts på den svenska marknaden med AMD Ryzen processorerna?
Har du någon aning om hur länge det dröjer tills dess? för vad jag läst in mig på så presterar de bra mycket bättre än intel just nu..

Ringde hp support förra veckan men han jag pratade med kunde inte säga när 😭