Veckans fråga: följer du SweClockers på Youtube?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: följer du SweClockers på Youtube?

Denna vecka undrar vi kort och gott om ni prenumererar på oss på Youtube, och varför ni väljer att göra eller inte göra det.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Givetvis gör man det

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Följer Swec och Swec extra men har inga notiser på YouTube.

Permalänk
Medlem

Jag prenumererar men tittar väldigt sällan, helt enkelt för att jag prenumererar på så löjligt många kanaler att jag sällan ser mer än någon enstaka från varje.

Har inte notiser på för de är ett störmoment.

Till Sweclockers kommer jag främst för att läsa. Max 1% av tiden går åt till att titta på videos.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har ett Youtube konto men prenumererar inte. Är helt enkelt inte intresserad av det formatet på nyheter. Läser ofta nyheter när jag har kortare pauser/stunder med dödtid och då känns det enklare med textformat.

Permalänk
Medlem

Vad lägger ni ut för typ av material på YouTube? Är det i klass med MKBHD?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

YouTube är för åldringar.

Har ni TikTok?

Permalänk
Medlem

Prenumererar men kollar sällan/aldrig era ”seriösa” filmer. Ibland lägger ni något kort och roligt på Extra kanalen, då kollar jag det om den råkar hamna i mitt sikte. Hemma Hos är ju en stapel.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Jag måste säga att ... ja, jag prenumererar, men brukar inte titta :/

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Har youtubekonto, men prenumererar inte på er där.

De videos jag kollar på är via siten (swec), framförallt Jonas chassi-recensioner. Inte för att jag är otroligt intresserad av nya chassin, då jag har två jag är väldigt nöjd med, men för att Jonas är väldigt bra framför kameran. Intressant och rolig att titta/lyssna på.

Sen ser jag även på fredagspanelen ibland.

Annars kollar jag inte på era videos. Det mesta andra intresserar mig inte.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Extra kanalen är den som förgyller vardagen LäskClockers FTW.

Jag tycker om att läsa recensioner men tittar nästan alltid på videon också om det finns sådan. Skriven text gör det lättare och snabbare att ta till sig information och så är det lättare att söka fram den i efterhand.

Saker jag ser fram emot på huvudkanelen är monitor, psu och chassi tester <i den ordningen).

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Följer huvudkanalen och kollar om det är något intressant, vilket det oftast är. Ogillar starkt youtubekultur så är det larviga grimaser eller något osakligt på thumb'en så står jag över. Följer inte extrakanalen. Det var något om snacksrecensioner eller nåt? Känns lite.. trashy och något som bara bekräftar folks fördomar om dator- och spelintresserade. Det fina då är, som sagt, att jag helt enkelt inte behöver följa det.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Musikälskare

Tycker forumet fungerar bra, känner inget behov av mera men skoj att det finns!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Ja, hela köret.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Nej, tyvärr :/

Jag följde den vanliga kanalen förr och satt som klistrad vid fredagspanelen (gärna med något gott tilltugg). Men slutade konsumera det och har nog mycket med att jag vill konsumera informationen snabbare idag.

Men bortsett från fredagspanelen/årskrönika samt chassirecensioner så har jag inte känt någon dragning till innehållet.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt inte jag prenumererar. Eftersom jag går in här på sajten några gånger om dagen så ser jag om fet dykit upp nåt på youtube. Kollar heller inte alltid om det finns en artikel att läsa istället.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Saknar options, kollar extrakanalen när ni länkar ifrån sweclockers eller när ni är på ces t.ex. och förstås fredagspanelen från huvudkanalen.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Kollar på fredagsköret och klickar upp det från sajten på yt. Men prenumererar inte.

Skulle gärna se korta klipp på moderkortsgenomgångar.

Lite OT:
Vill ni göra nått kul så är det att låta Jonas designa det perfekta chassit. Kan ju bli en serie, Fulltower, Midi etc... Jag är förvånad över att ingen tillverkare har gjort en ikea av sina chassin och gjort platta paket. Kan man skruva ihop sin dator så kan man skruva ihop sitt chassi oxå. Likaså att ingen kör med en femochkvart bit som strömknapp etc sitter på och har åtminstone tre olika positioner att placera den. Botten och topp på framsida och en plats ovanpå chassit, så man kan välja var man vill ha det. Då får man ju fördelen att man kan uppgradera just den biten när nya portar som usb-c dyker upp utan att behöva byta ett bra chassi.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Nej det gör jag inte och det av följande annledningar:
Jag har begränsat med tid för att kolla på youtube och jag följer ett par kanaler som jag följer benhårt.
Uppskattar Sweclockers som Forum och som tech nyheter i textform men tycker att tech videos ska vara på engelska ( Kollar inte på någon svensktalande kanal längre ).
Iaf tidigare kändes även videorna lite väl lowtech jämfört med vad man kunde ha förväntat sig.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Nej. Har aldrig känt något behov av det. Något jag uppskattar med Sweclockers är att det är ett gammalt hederlig jävla forum. Ni vet, som det var förr när folk hade en koncentrationsförmåga på över 3 sekunder, inte behövde ha allt i rörlig bild och snabba klipp och man kunde läsa texter över 280 tecken långa.

Youtubekanalen är säkert bra men jag har aldrig känt något som lockar mig dit.

Permalänk
Medlem

Jag har som princip att inte följa någon på YouTube, men ibland kollar jag på klippen, föredrar att köra klippen i en egen flik eller fönster, via DuTuben.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Nej, jag föredrar sweclockers hemsida som ingångspunkt för det jag ev. vill se av er på youtube.

Permalänk
Medlem

Prenumererar inte på några kanaler alls på YouTube då det tar för lång tid att titta på klipp så jag orkar inte det formatet. Artiklar kan man skumma igenom snabbt när man vill och direkt hoppa till summeringen vilket jag föredrar.

Permalänk
Medlem

Prenumererar men kollar inte då andra kanaler håller högre kvalitet i både produktion och innehåll. Jag tycker Swec ska hålla sig till text.

Permalänk
Avstängd

Förstår inte poängen med det här allt dyker upp på Youtube dyker ju upp här med så för mig räcker det att ha koll här istället.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Nej, jag brukar mest göra ett snabbesök på hemsidan innan jag gör nåt annat. Intresset har ju svalnat en del med åren

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Prenumerar inte på någonting alls för jag använder inte Youtube på det sättet. Kikar ofta på det som ni lägger upp som nyhetsinlägg eller i forumet.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag prenumererar men...
Jag lyssnar enbart på majoriteten av era videor när jag är ute och går etc.
Fredagspanelerna är perfekta att lyssna på vid lång-rundor med hunden
Brukar titta på vissa videor, chassi-recensioner, olika "clockers"-videos (tex läsk).

Permalänk

Prenumererar inte på någon Youtube-kanal för jag tycker det är irriterande med alla sorters notifications.

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Medlem

Blir väl 10 år ungefär nu som jag har gjort det.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil