Veckans fråga: följer du SweClockers på Youtube?

Permalänk
Medlem

Jag kollar inte på yt jättemycket rent allmänt (röstade Nej), men någon gång ibland tittar jag på era videos, för de är så där mysiga och avslappnande - känns väldigt "äkta" om man får uttrycka det så - inte så hetsiga som en del andra tech-kanaler oftast är.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Läser mest artiklar då det går betydligt snabbare att gå igenom information i text och tabeller.
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Läser mest artiklar då det går betydligt snabbare att gå igenom information i text och tabeller.
/z

Lite åt samma håll. Har en gång i tiden börjat följa några olika Youtube kanaler om diverse - normalt intressanta - saker, som programmering, servrar, någon tillverkare, spel. Men det funkar inte. Det finns lite olika anledningar beroende på vilken typ av innehåll, men som Zonar var inne på så är TV svåröverskådligt vad gäller fakta, mycket enklare med text. Sedan har man den verbala förståelsen som ibland kan ställa till det, accenter, uttal och så vidare. Det är helt enkelt ett ganska kasst medium för att hantera fakta på ett bra sätt.

Det sker också helt på sändarens villkor, ibland kan man inte låta bli att stirra sig blind på någon bakgrundsdetalj, eller att personen i rutan inte är ren, har fula kläder, släpper någon ogenomtänkt kommentar, förmedlar ointressant information som kanske har fel fokus för vad jag är intresserad av... eller försök till kassa skämt. Dessutom är man tvungen att se allt minst en gång för att konstatera om ens en promille är intressant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Använder Youtube väldigt mycket men prenumererar inte på swec. Tittar mest på andra saker som inte är tech relaterade men är jag intresserad av en specifik produkt eller teknik så söker jag efter den eller relaterade termer på engelska. De swec videos jag tittat på hittar jag via hemsidan.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Både main och extra samt FZ med notifikationer.
Kollar mest på fredagar samt det som Herr Ytterberg lägger upp!

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466