Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Vad är min begagnade skärm/TV värd?

Permalänk
Medlem

Har en LG 65B7V där pixlarna börjar dö längs kanterna i kluster, har den något som helst andrahandsvärde?
Just nu har jag ställt in den i sovrummet, men jag har noll behov av en TV där.

Permalänk
Medlem

@Dhanjel: Beror lite på, så länge du är öppen med defekterna och hur mycket det påverkar i praktiken så kanske någon tusenlapp till femtonhundra kronor tycker jag. Har panelen burn-in?

Relativt tidig OLED-modell men grundkvaliten är givetvis där så kan man leva med ovan så kan det vara en bra deal för alla parter.

Permalänk

Samsung 65” 4K Smart-TV UE65TU7175UXXC, ny oöppnad i kartong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsquanch:

Samsung 65” 4K Smart-TV UE65TU7175UXXC, ny oöppnad i kartong.

Baserat på modellnumret så lanserades TV:n 2020 och det var då av Samsungs allra enklaste budgetmodeller.

Hänt en hel del senaste 4-5 åren och då spelar det ingen jätteroll att den är ny i kartong även om det bör kunna höja värdet något. Någon tusenlapp eller två bör du ändå kunna få ut om du kan hitta rätt köpare.

Dagens enklaste modeller på 65" från kända tillverkare börjar på runt ~6000kr i jämförelse.

Permalänk
Medlem

En LG OLED83C1?

Visa signatur

OLED83C1 | RTX 5080 | Elac/SVS 7.1.2 | Switch 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonpaa:

En LG OLED83C1?

Finns flera aspekter här. En 83" är rätt stor så upphämtning är sannolikt ditt enda alternativ, inget som är praktiskt eller ekonomiskt försvarbart att skicka som privatperson.

Står inte var du bor i din profil men också avgörande för hur stort upptagningsområde du får vid en annons.

Gällande värdet så kan vi utgå från trådens första post med cirka halva nypriset mot aktuell modell, då kan vi ta 83" C4 som jämförelse vilket just nu kostar 28 000kr enligt Prisjakt.

Då landar vi någonstans på 12-14000kr inkl. ev prutmån.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

@Dhanjel: Beror lite på, så länge du är öppen med defekterna och hur mycket det påverkar i praktiken så kanske någon tusenlapp till femtonhundra kronor tycker jag. Har panelen burn-in?

Relativt tidig OLED-modell men grundkvaliten är givetvis där så kan man leva med ovan så kan det vara en bra deal för alla parter.

Ja lite i samma banor jag tänkt.
Ska man sälja så vill man ju verkligen att köparen är medveten om skicket och vad det innebär så de inte får någon obehaglig överraskning senare.

Ingen burn-in i övrigt vad jag minns iaf.