hej köpte en laptop som verkar inte ge den ram:en den ska ge

Permalänk
Medlem

hej köpte en laptop som verkar inte ge den ram:en den ska ge

så står det, hur använder jag all ram på min dator eller har jag förstått det fel?

Tråd flyttad till Bärbara datorer: Support och övrigt /Vzano, Mod
Permalänk
Medlem

Hur ser det ut om du öppnar aktivitetshanteraren? Ctrl+skirt+esc är snabbkommandot.

Permalänk
Rekordmedlem

Du bör i vart fall inte köpa en ny dator för är datorn trasig ska du reklamera den. Eftersom du har 64 bit os så ska den biten funka och då det står så där om ram brukar det vara för att grafikkortet använder sig av minnet men att reservera så mycket ram för grafiken verkar orimligt så det är nog nån inställning som är fel eller så är det ett hårdvaruproblem.
Har du separat eller integrerad grafik, har du provat ominstallera grafikdrivern, har du gjort några större uppdateringar av win ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Hur ser det ut om du öppnar aktivitetshanteraren? Ctrl+skirt+esc är snabbkommandot.

såhär

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du bör i vart fall inte köpa en ny dator för är datorn trasig ska du reklamera den. Eftersom du har 64 bit os så ska den biten funka och då det står så där om ram brukar det vara för att grafikkortet använder sig av minnet men att reservera så mycket ram för grafiken verkar orimligt så det är nog nån inställning som är fel eller så är det ett hårdvaruproblem.
Har du separat eller integrerad grafik, har du provat ominstallera grafikdrivern, har du gjort några större uppdateringar av win ?

jag har inget grafikkort, har 16gb ram å Intel i7 , de borde räcka föratt spela CSGO men jag får bara 60-90 fps vilket jag inte förstår hur eftersom det är ett sånt gammalt spel

Permalänk
Rekordmedlem

En gissning är att det är minne under prestanda dom det önskades en bild på

Skrivet av nilson2:

jag har inget grafikkort, har 16gb ram å Intel i7 , de borde räcka föratt spela CSGO men jag får bara 60-90 fps vilket jag inte förstår hur eftersom det är ett sånt gammalt spel

Har du provat ominstallera grafikdrivrutinerna eller win ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En gissning är att det är minne under prestanda dom det önskades en bild på
https://i.imgur.com/aQF4Lo7.png

Har du provat ominstallera grafikdrivrutinerna eller win ?

nepp hur gör man ddet

Permalänk
Medlem

venne om detta hjälper nåt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det ser lite ut som om enbart systeminformationsrutan är felaktig. Allt ser ok i aktivitetshanteraren. Så om du inte faktiskt upplever några problem så gissar jag på att det bara är Windows systeminformation som buggat sig.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Det ser lite ut som om enbart systeminformationsrutan är felaktig. Allt ser ok i aktivitetshanteraren. Så om du inte faktiskt upplever några problem så gissar jag på att det bara är Windows systeminformation som buggat sig.

vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

kan du hjälpa mig om jag delar skärm?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nilson2:

nepp hur gör man ddet

Grafikkretsen får använda 1,7 Gbyte enligt den nya bilden du postade och det är normalt så det är troligen inget som beror på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Grafikkretsen får använda 1,7 Gbyte enligt den nya bilden du postade och det är normalt så det är troligen inget som beror på det.

så det är inget fel på min dator
?

Permalänk
Sötast
Skrivet av nilson2:

så det är inget fel på min dator
?

Ser inte så ut, nej. Ifrån dessa bilder iaf.