Fractal Design Meshify 2

Permalänk
Cylon

Fractal Design Meshify 2

Fractal Design siktar på högt luftflöde och ett lättbyggt inre med chassit Meshify 2 som idag tar plats i testlabbet.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

kan man få detta i MATX skulle va nice.

Permalänk
Medlem

Stort tack @JonasT & medarbetarna för ett fint arbete!

Älskar designen på Meshify och kör ett Meshify C just nu. Jag har alltid tyckt om "större chassin" och funderar därför på att byta till ett Meshify 2 eller XL. XL känns dock lite väl stort. Nåja. Vi får se!

Inväntar vinnarmejlet från lucka 19 i julkalendern och hoppas på att få lägga en beställning därefter. 😉

God Jul!

Permalänk
Medlem

Bra recension!

Kan man montera en 420 i taket samtidigt som man har en 280 i fronten? Och vad menas med detta:

Storage layout?

Permalänk
Medlem

Älskar mitt Meshify S2 med mörktonat glas. Tycker det är snyggt, välbyggt och rymligt. Skulle dock gärna uppgradera fläktfiltret i fronten. Någon som vet ifall man använda det från Meshify 2 till S2 (lätt förvirrande namngivning där )?

Permalänk
Medlem

@JonasT Modellen med sidopanel i stål har den ljuddämpande material?

Permalänk
Medlem

Visst börjar de bli i dyraste laget?

Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av Nautilus011:

@JonasT Modellen med sidopanel i stål har den ljuddämpande material?

Nein, det är endast Define som har dämpmattor.

Permalänk
Medlem

@JonasT

Varför är videon olistad?

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se den meshfronten på Define Compact 7 serien.

Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av cyklonen:

@JonasT

Varför är videon olistad?

Nu är den live!

Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av siglolmic:

Bra recension!

Kan man montera en 420 i taket samtidigt som man har en 280 i fronten? Och vad menas med detta:
https://i.ibb.co/ZXQZGHz/wewew.png
Storage layout?

Japp, 420 + 280 funkar. Storage layout beskrivs längst ner på sidan 2.

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat som vanligt Jonas!
Får nog bli ett sånt här

Permalänk
Medlem

Uppgraderade till detta case då mitt antika Fractal Arc Midi från 2011 började vara illa tilltygat, och jag älskar det! Helt otroligt lätt att bygga i, och ljudnivån är otroligt mycket lägre. Återstår att se om dammfiltrena är bättre än på det gamla. Skulle ge caset 10/10 helt ärligt.

Permalänk
Medlem

Hur mycket mer högljutt blir det i en sån här jämfört med deras ljuddämpade chassin? Känns som ett bättre luftflöde överlag kan göra att det blir tystare, men att högkvalitativa fläktar utan "tjut" blir desto viktigare.

Permalänk
Medlem

Bra recension i vanlig ordning @JonasT!

Kan ändå se en vinst med möjligheten till lagring (även om det inte är intressant för mig) för de som köper chassit med anledning av frontdesignen, som känns mer modern än Defines. Funderade också på plastbiten på baksidan som täcker den nedre kammaren - något som trycker in utstickande kablar för att på så sätt få på den bakre plåten på ett smidigt sätt kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Funderade också på plastbiten på baksidan som täcker den nedre kammaren - något som trycker in utstickande kablar för att på så sätt få på den bakre plåten på ett smidigt sätt kanske?

Instämmer. Jag tycker att en sån "plåt" är bra.

Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av vviikkttoorr:

Bra recension i vanlig ordning @JonasT!

Funderade också på plastbiten på baksidan som täcker den nedre kammaren - något som trycker in utstickande kablar för att på så sätt få på den bakre plåten på ett smidigt sätt kanske?

Det är möjligt! Fästena som håller fast den i stommen är dock galet slappa, så tror inte den skulle göra så mycket nytta i praktiken.

Permalänk
Medlem

Hade inte varit helt sur ifall Meshify 2 Compact släpps innan jag får tag på ett grafikkort och kan bygga ihop allt.

Permalänk
Medlem

VARFÖR SKRIKER ARTIKELN PÅ FRAMSIDAN?

Känns som att den syns ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

VARFÖR SKRIKER ARTIKELN PÅ FRAMSIDAN?

Känns som att den syns ändå?

All text Sweclockers lägger "på" bilder brukar vara i den stilen, orange ruta med vit text i caps. Har varit så en längre tid nu.
Personligen tycker jag det är tydligt och ger en enkel överblick när man scrollar igenom artiklarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Hur mycket mer högljutt blir det i en sån här jämfört med deras ljuddämpade chassin? Känns som ett bättre luftflöde överlag kan göra att det blir tystare, men att högkvalitativa fläktar utan "tjut" blir desto viktigare.

Skulle säga att det blir tystare förutsatt att du har okej fläktar. Coilwhine och dylikt hörs dock tydligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Inväntar vinnarmejlet från lucka 19 i julkalendern och hoppas på att få lägga en beställning därefter. 😉

Du också? 😂

Permalänk
Medlem

är så himla osäker på om jag ska välja detta chassit eller phantek p500a...

Permalänk
Medlem

Nu ska jag vara ärlig, jag har inte kollat på chassirecensioner på många år.

Gjorde det i början av 2010-talet när hela videorecensioner var ny på tapeten här på SweC, men nu kollade jag igenom hela och det var verkligen värt. Mycket ovanligt att jag brukar fastna av just chassin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollox:

Skulle vilja se den meshfronten på Define Compact 7 serien.

Det går att ta de ljuddämpade sido & topp-panelerna från ett define 7 och sätta på ett meshify 2 verkar det som:
Enligt Leo

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Du också? 😂

Säg inte att du också väntar på ett sånt? De kan ju bli förvirrade och skicka till fel Viktor nu när du heter detsamma! 😂

Permalänk
Medlem

Så kom denna review ut typ minuter efter jag gick ut med mitt Phanteks P400A från NoN..

Jag gjorde inte bort mig nu va?

Permalänk
Medlem

Årets voicecrack på 4:10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Säg inte att du också väntar på ett sånt? De kan ju bli förvirrade och skicka till fel Viktor nu när du heter detsamma! 😂

Haha, vi delar på det. Tycker det dröjer bara!