Mineclockers - Allt om mining av kryptovalutor

Permalänk

Mineclockers - Allt om mining av kryptovalutor

Jag skapade denna tråden för alla som är intresserade av mining och folk som vill lära sig mer om detta.

För att komma igång så frågar jag er alla:

Vad har ni för egen experience/egna historier angående mining? Minar du eller har du gjort, isåfall hur gick det? vilken dator använde du, gick du plus?

Permalänk
Medlem

Jag mineade 2017-2018 fram tills det gick lite över styr hemma och hela lägenheten förvandlades till en bastu

Allt som allt så gick jag plus, helst eftersom jag tog alla utbetalningar i BTC.

Använde ett miningchassi som jag köpte på Amazon.de med metallskal tillsammans med en billig Pentium-processor, USB-minne som hårddisk och sammanlagt 8x1080TI-grafikkort, kom ihåg att jag hade en del med risers som gick sönder, annars funkade det rätt smärtfritt och stabilt.

Skoj att lära sig och ångrar det inte såhär i efterhand även om jag säkert gjort mer vinst genom att bara köpa Bitcoin och sparat för de pengarna.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner nicehash och börjat lite smått. Just nu är det ju god lönsamhet så varför inte, datorn står ju bara där. Sen kostar egentligen elen inte mig någonting, jag har datorn på ett kontor i anslutning till garaget där jag ändå värmer upp med direktverkande el. Skulle lönsamheten fortsätta som den är kommer mitt 3080 ha betalt sig själv inom ett år, men så blir det ju säkert inte.. Ser det mest som en kul grej och kommer inte börja hoarda grafikkort i det närmaste 😇