Samsung Exynos med AMD RDNA slår Apple A14 Bionic i prestandatest

Permalänk
Medlem

Som sagt, vad ska folk flest med en dator till om de bara lätt dockar mobilen (trådlöst) till, tja, TVn eller valfri skärm + tangentbord om man tycker sånt behövs. Hoppas Apple får konkurrens även på hem-användarfronten från Windows och diverse Linux / Android. På servermarknaden etc räknar jag med att det är en fullkomlig självklarhet med ARM eller motsvarande på stark frammarsch.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Nej kass mjukvara.
För C&C så är min mobil för slö, jag får aldrig felet på en snabbare mobil. Med remote desktop så har ett 50tal personer jag känner testat med olika surfplattor, servrar, anslutningar etc. och alla upplever att rdp mjukvarorna laggar precis lliak mycket på en snabb som slö platta.

RDP-protokollet är tillåter max 30 fps, det kan ju ha med saken att göra.

Permalänk

Clickbait?

Är väl en lite vilseledande titel på denna artikel? Det handlar ju specifikt om grafikprestanda och det har i stort sett bara med AMD delen att göra. Hur prestandan är för Exynos delen och hur hela kretsen presterar generellt står det inte något om.
Skulle kanske bytt ut ”prestandatest” mot ”prestandatest för grafik” eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Som sagt, vad ska folk flest med en dator till om de bara lätt dockar mobilen (trådlöst) till, tja, TVn eller valfri skärm + tangentbord om man tycker sånt behövs. Hoppas Apple får konkurrens även på hem-användarfronten från Windows och diverse Linux / Android. På servermarknaden etc räknar jag med att det är en fullkomlig självklarhet med ARM eller motsvarande på stark frammarsch.

Med tanke på hur Android fungerar så blir den verkliga vinsten säkerligen mycket mindre.
Bara vänta och se senare i år.