3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

Vad är "högre medlemmar"? Någon Om vet gränsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Vad är "högre medlemmar"? Någon Om vet gränsen?

Polisen tolkar det som alla uppmätbara nivåer.

Men om det är för att handla på webhallen så varierar det lite, men mellan 10-17 brukar det nog vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jjamie:

Vem är det som budar över 8000kr för ett rtx 3060 på psauction när de kan köpa ett med garanti billigare hos en vanlig återförsäljare.

Budet är nu uppe i 6100 kr exklusive serviceavgift på 580 kr exklusive moms = 8350kr
https://psauction.se/item/view/820060/grafikkort-msi-geforce-...

https://www.webhallen.com/se/product/336849-ASUS-Dual-GeForce...

https://www.webhallen.com/se/product/337082-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Har följt många, många auktioner på PSauction och min magkänsla är att det är mycket fakebud på grejerna. Finns ingen som köper gamla verktyg för nära msrp osv. Följ nån auktion av fritt val och se själv. Aktar mig för sidan pga detta "issue".

Permalänk
Medlem

Jag är level 17, så om någon bor i Växjö och "behöver hjälp" så går det nog att lösa.
Sen gäller väl officielt garantin bara första ägaren vilket kan vara en nackdel på en så dyr vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gpumeister:

korrekt 10 st för högre medlemmar

Kunde boka som level 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Har följt många, många auktioner på PSauction och min magkänsla är att det är mycket fakebud på grejerna. Finns ingen som köper gamla verktyg för nära msrp osv. Följ nån auktion av fritt val och se själv. Aktar mig för sidan pga detta "issue".

Jag brukar kolla in psauction då och då och det är inte ovanligt att med moms och serviceavgift så kostar varan lika mycket eller mer än vad den skulle kosta i butik.

Permalänk
Medlem

Underlig prisutveckling på senaste tiden. För bara en vecka sedan gick flera modeller av 3070 för runt 7500:-, nu är de istället uppe i 8500 vilket är samma pris flera Ti modeller låg ute för då. Någon som vet vad denna utvekling beror på då det faktiskt verkar strömma in kort och vissa modeller ligger kvar i flera dagar (utöver då att det faktiskt finns människor som anser att 9000:- för ett vanligt 3070 är ett skäligt pris)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Du frågade inte om du kunde får det för 4790:-?

Kasst av de om de inte får några byten och en bot snappar upp det för det priset kl 14.00.

Nej har ingen användning av ett icke LHR-kort.

Permalänk
Medlem

@Webhallen Kommer det erbjudas någon LHR ersättare till Zotac 3060Ti Twin Edge OC ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FiftyFifty:

@Webhallen Kommer det erbjudas någon LHR ersättare till Zotac 3060Ti Twin Edge OC ?

Det ser så ut! maila vår kundtjänst om ni har en order på exakt ovan kort om att få byta till LHR modellen.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det ser så ut! maila vår kundtjänst om ni har en order på exakt ovan kort om att få byta till LHR modellen.

/Patrik

"Tyvärr kan vi inte byta ut det i din order tills det finns på sidan." Fick jag som svar via chat precis.

Permalänk
Avstängd

Jag har glömt mitt lösenord på webbhallen, har valt "glömt lösenord" flera gånger men jag får inget email ifrån webbhallen :(.
Trist då jag inte kan köpa utan att vara medlem....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laddin:

Frågan är hur länge ni tycker det är rimligt att vänta för att spara 1-2 tusen. Och huruvida akut det är.

Vänta till Black Friday känns vettigt just nu tycker jag. Det är iaf vad jag tänker göra. Å andra sidan har man väntat så länge kanske man lika gärna kan vänta på 4000-serien och att folk börjar sälja sina begagnade 3000-kort för en vettig peng

Permalänk
Medlem

Beställning på ett 3060 för 3 990 kr är på väg nu, bra uppgradering från 960 i alla fall.

I livestreamen med Sweclockers så nämnde Inet att de ibland fick erbjudanden om att köpa in ett fåtal kort till lägre priser men de valde att inte göra det. Jag antar att det är motsvarande kort som dyker upp på Webhallen ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon270778:

Vänta till Black Friday känns vettigt just nu tycker jag. Det är iaf vad jag tänker göra. Å andra sidan har man väntat så länge kanske man lika gärna kan vänta på 4000-serien och att folk börjar sälja sina begagnade 3000-kort för en vettig peng

Då får du vänta... Releasen är tidigast om mer än ett år! :/ Så de galna priserna/prestanda kommer nog stå sig ett tag till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Då får du vänta... Releasen är tidigast om mer än ett år! :/ Så de galna priserna/prestanda kommer nog stå sig ett tag till!

Högst personlig analys, men jag tror inte att vi ser någon 4000-serie innan 2023. Med allt kaos som varit sedan 2020, så tror jag att de vill mjölka marknaden under hela nästa år också.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Högst personlig analys, men jag tror inte att vi ser någon 4000-serie innan 2023. Med allt kaos som varit sedan 2020, så tror jag att de vill mjölka marknaden under hela nästa år också.

Ja jag håller med. Rykten säger att de BÖRJAR masstillverkning i andra halvan av 2022, dvs q3/q4. Och tillverkningen brukar ju pågå ett bra tag innan release... Dessutom kanske tillverkningen i sin tur blir försenad, så jag tror också på tidigast q1 2023.

Permalänk
Medlem

Hur får man reda på när det släpps kort för medlemmar på webbhallen? Brorsan är typ level oändllig black och han skall gå köpa kort till mig 😂 men missar alltid dealsen, han sitter inte o kollar själv lixom

Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-3070-iCH...

Bara 110k 😂 felskrivning utan dess like skall nog vara 10449:-

Permalänk

Den kan bottarna köpa 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Har följt många, många auktioner på PSauction och min magkänsla är att det är mycket fakebud på grejerna. Finns ingen som köper gamla verktyg för nära msrp osv. Följ nån auktion av fritt val och se själv. Aktar mig för sidan pga detta "issue".

Måste hålla med dig!

Har följt PSAuction länge och sett löjligt höga bud för diverse GPU:er..

Tror också att det är en del fejkbud bara för att "få igång" vissa auktioner och locka.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snudge_B:

Högst personlig analys, men jag tror inte att vi ser någon 4000-serie innan 2023. Med allt kaos som varit sedan 2020, så tror jag att de vill mjölka marknaden under hela nästa år också.

Ja jag är benägen att hålla med er båda. Dessutom kommer Kina attackera Taiwan på inte så roliga vis framöver. Jag misstänker att kretsproduktion i Tawain kommer bli påverkat mycket negativt under kommande år. Vi kommer se ännu högre brist och ännu högre priser. Det gäller nog att passa på nu (på 3000-serien alltså) när tillgängligheten börjar bli bättre och priserna därmed faller.

Permalänk
Skrivet av Supair:

Hur får man reda på när det släpps kort för medlemmar på webbhallen? Brorsan är typ level oändllig black och han skall gå köpa kort till mig 😂 men missar alltid dealsen, han sitter inte o kollar själv lixom

Vete fanken faktiskt. Jag hade hoppats att vi som väntat på ett beställt kort i ett år och uppfyller medlemsnivån kunde få en blänkare, men icke. Får massa mail om skolstarterbjudanden och annat som är mindre intressant dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Supair:

Hur får man reda på när det släpps kort för medlemmar på webbhallen? Brorsan är typ level oändllig black och han skall gå köpa kort till mig 😂 men missar alltid dealsen, han sitter inte o kollar själv lixom

googla productpinger

Permalänk

Något tips ifall man hittar ett gäng 3070-kort i lager och måste välja snabbt mellan de?

T.ex som när detta erbjudandet kom ut. Hur vet man vilket av 3070-korten man bör ta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Något tips ifall man hittar ett gäng 3070-kort i lager och måste välja snabbt mellan de?

T.ex som när detta erbjudandet kom ut. Hur vet man vilket av 3070-korten man bör ta?
https://lambdan.se/img/DefiantQuestionableSalamander.png

Vilken sida är det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Isakksson:

Något tips ifall man hittar ett gäng 3070-kort i lager och måste välja snabbt mellan de?

T.ex som när detta erbjudandet kom ut. Hur vet man vilket av 3070-korten man bör ta?
https://lambdan.se/img/DefiantQuestionableSalamander.png

Gigabajs korten brukar vara skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Något tips ifall man hittar ett gäng 3070-kort i lager och måste välja snabbt mellan de?

T.ex som när detta erbjudandet kom ut. Hur vet man vilket av 3070-korten man bör ta?
https://lambdan.se/img/DefiantQuestionableSalamander.png

https://www.youtube.com/watch?v=N3lfXsa08CY&t=1139s&ab_channe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Något tips ifall man hittar ett gäng 3070-kort i lager och måste välja snabbt mellan de?

T.ex som när detta erbjudandet kom ut. Hur vet man vilket av 3070-korten man bör ta?
https://lambdan.se/img/DefiantQuestionableSalamander.png

Skrivet av asus574:

Gigabajs korten brukar vara skräp.

Vet att Gigabyte inte står högt i kurs för tillfället pga PSU, men otippat uttalande av nån som nickar Asus574 .

Av de som erbjöds där så hade jag tagit Gigabyte OC kortet alla dagar i veckan (gjorde det också fast med 3060TI istället för 3070). Eagle är Gigabytes instegsmodell med endast 2 fläktar. I detta fall var det kylningen som avgjorde. Litar mer på 3 fläktar än 2 helt enkelt. Har inte haft enda issue med mitt Gigabyte ännu. Har förvisso inte haft det så länge, men hade ett likadant 3060 Vision OC innan (samma modell som Gaming OC fast vitt), som också funkade klockrent. Annars har jag alltid kört Asus innan den här generationen. samma där Strix och Tuf är lite mer påkostade i komponentkvalitet och kyllösning än dual, men kostar en slant mer också.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snudge_B:

Vet att Gigabyte inte står högt i kurs för tillfället pga PSU, men otippat uttalande av nån som nickar Asus574 .

Av de som erbjöds där så hade jag tagit Gigabyte OC kortet alla dagar i veckan (gjorde det också fast med 3060TI istället för 3070). Eagle är Gigabytes instegsmodell med endast 2 fläktar. I detta fall var det kylningen som avgjorde. Litar mer på 3 fläktar än 2 helt enkelt. Har inte haft enda issue med mitt Gigabyte ännu. Har förvisso inte haft det så länge, men hade ett likadant 3060 Vision OC innan (samma modell som Gaming OC fast vitt), som också funkade klockrent. Annars har jag alltid kört Asus innan den här generationen. samma där Strix och Tuf är lite mer påkostade i komponentkvalitet och kyllösning än dual, men kostar en slant mer också.

Hehe nej jag skulle inte köpa något av dessa Asus kort heller, det är deras sämsta kort.
Inte bara PSU enligt jay på youtube (såg videon tidigare idag) där han berättar att det ofta är problem med allt från Gigabyte, även grafikkort.

Edit: videon https://www.youtube.com/watch?v=wDq6W-cxkEg