Permalänk
Slaget: Team SweC

Tips på skrivare?

Hej!

Är ute efter en bra skrivare. Den kommer inte användas speciellt ofta och enbart för dokument. Men måste ha en skanner inbyggt.

Någon som har tips på något bra för runt 4000 kr? Sist jag köpte en var typ 2009.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Ska den inte användas speciellt ofta och enbart för dokument så är det givet med laserskrivare åtminstone.
Behöver du färgutskrifter eller räcker svartvitt?

Permalänk
Skrivet av Ziron:

Ska den inte användas speciellt ofta och enbart för dokument så är det givet med laserskrivare åtminstone.
Behöver du färgutskrifter eller räcker svartvitt?

Svartvitt räcker nog om det blir billigare.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:

Permalänk
Medlem

Om inte in färg. Billigaste Svart/Vita laster du kan hitta. Borde gå att hitta med kopieringsfunktion med ok scanner för doc.
Men gå på laser då du kan skaka om toner kassetten snarare än att få problem som fortfarande finns hos bläckstråle skrivare. Det torkar i printer huvudet om du har otur. Laser har sinna egna problem men ja. SV billig laser.

Edit:
Hej igen
Nu är jag och Dustin inte kompisar just nu. De har ingen fungerande koppling med deras anlitande kreditbolag. Så betalade eller inte balade fakturor är som de är. De har ingen koll. Så du vet.
https://www.dustinhome.se/product/5011145019/laser-135w-a4-mf...

Laser 135W A4 MFP 1 590 kr inc moms.
Inte i lager men ok för doc samt torkar inte ut så fort. Säkert är nya toner dyra men ja. användes det inte så ofta så.
Tog HP då jag bet att de historisk sätt fungerat ok på just Svart Vita (SV) utskrifter. Sen får du signa med pennan i värsta fall och scanna in och skicka som PDF.

Lycka till.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Om inte in färg. Billigaste Svart/Vita laster du kan hitta. Borde gå att hitta med kopieringsfunktion med ok scanner för doc.
Men gå på laser då du kan skaka om toner kassetten snarare än att få problem som fortfarande finns hos bläckstråle skrivare. Det torkar i printer huvudet om du har otur. Laser har sinna egna problem men ja. SV billig laser.

Vad för problem har laser? För min nuvarande gnäller om tonerna fast det inte är fel på dem. Spelar ingen roll hur mycket jag bankar och slår längre... xD

Känns ju fan som att tekniken borde tagit några steg frammåt på 11 år liksom. haha, ganska säker på att nuvarande är laser också.

Visa signatur

Mousepad:

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Vad för problem har laser? För min nuvarande gnäller om tonerna fast det inte är fel på dem. Spelar ingen roll hur mycket jag bankar och slår längre... xD

Känns ju fan som att tekniken borde tagit några steg frammåt på 11 år liksom. haha, ganska säker på att nuvarande är laser också.

Den kan ha torkat den också. Men du ska skaka på den den och vända den ner och upp för att få pulvret att släppa. Tänk som i en kryddburk som stått för länge och det har fastnat.
Sen kan du ha fuser problem eller att det forfarande sitter en liten liten bit papper fast någon stans. Testa genom att skriva ut ett ark i notepad eller liknande med bara test eller liknande och försök se vad den egentligen gör.

Edit:
Ja det har den nog. Men även om det var 2008 jag jobbade med HP Color Laser "billiga" företags varianter så var de helt för dumma för att fungera bra. Plastigt är en underdrift. Jamming all the time.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Kör på laserskrivare! Jag printar sällan, när det väl är - är det kopior på försäkringar och offentliga saker som gamla-staten fortfarande ska ha den gamla vägen, eller fylla väggen med nån kollage istället för tapet, hyfsat kul faktisk.

Mina laser skrivare (köper ALLTID HP's) håller i evigheter, min gamla HP 2600n har jag haft i 15+ år och tonern tog slut i 2016, då köpte jag en begagnad HP blixtsnabb färg laser med extra toners kring 500,- på blocket med nog toners till att vara ut min livstid

Den största fördelen med laser printers är att som det är sagt tidigare i tråden - torkar ALDRIG ut, behöver inte ens skaka, och man kan printa tusentals papper (fylla flera väggar med utskrifter), och så är dom ofta med nätverks interface så man kan gömma bort dom nånstans och bara printa till laserns IP adress på hemmanätverket.

Kräver noll underhåll. Härligt!
Kör på HP - dom får du ingen strul med.

Permalänk

Jag har en HP Envy som jag gav runt 1000 lappen. Skriver enbart ut frakthandlingar och dokument nu och då. Fungerar hur bra som helst för ändamålet, och har wifi också som är skönt när man vill skriva ut från mobilen.

Är det Mycket dokument du ska skriva ut? Tänker på prislappen du angav, känns lite väl mycket för några dokument.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är en multifunktionsskrivare, dvs som innehåller en scanner-funktion så att man kan kopiera om man vill. Tycker också att man skall se till att skaffa en nätverksskrivare med Wifi och inte spara pengar med nån som sitter med USB. Det behöver inte vara så dyrt ändå, och det är bekvämt att kunna ställa undan den och inte behöva dra kablar. Svartvitt är ju naturligtvis billigast - vill du ha färg, ta en med separata patroner för alla färgerna så att man kan byta en och en.

Köpte en sådan till mina föräldrar, och de är väldigt nöjda. HP har bytt modellnummer sen dess så exakt den finns inte längre vad jag kan se, men det var något väldigt likt den här fast med färg:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4711200

Som du ser kostar den inte några 4000. För de pengarna får du färgskrivare.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av mpat:

Mitt förslag är en multifunktionsskrivare, dvs som innehåller en scanner-funktion så att man kan kopiera om man vill. Tycker också att man skall se till att skaffa en nätverksskrivare med Wifi och inte spara pengar med nån som sitter med USB. Det behöver inte vara så dyrt ändå, och det är bekvämt att kunna ställa undan den och inte behöva dra kablar. Svartvitt är ju naturligtvis billigast - vill du ha färg, ta en med separata patroner för alla färgerna så att man kan byta en och en.

Köpte en sådan till mina föräldrar, och de är väldigt nöjda. HP har bytt modellnummer sen dess så exakt den finns inte längre vad jag kan se, men det var något väldigt likt den här fast med färg:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4711200

Som du ser kostar den inte några 4000. För de pengarna får du färgskrivare.

Tack, det blev typ den. :=)

Visa signatur

Mousepad: