Permalänk
Medlem

Black screen of death

Halloj alla glada Sweclockare!
Har ett problem som har drabbat mig sista tiden, vad jag vet så har jag inte gjort nån förändring som kan vara orsaken.
Spec:
Intel I9 10850
Asus rog strix 490F
32 gb corsair 3200 Mhz
Palit 3080
Corsair RM 850 (Fram tills igår när jag installerade ett Corsair 1000W för att utesluta det också)

Here is the deal.
Helt random så slocknar skärmarna (4 stycken)
Datorn verkar tuffa på som vanligt för ljudet som spelas fortgår, Men micken funkar inte.
Det kan inträffa när jag sitter och slösurfar eller när jag inte ens rör datorn.
Än så länge har det inte inträffat när jag belastar datorn hårt.
Har kört Benchmarks och stressat både processorn och GPU, utan bekymmer, Temperaturerna ligger på lagom nivå (CPU max 65 grader, GPU max 75 grader)
Detta gör mig fan galen...
Har googlat som en dåre utan resultat.
Nån som kan tänkas ha nån idè ?

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem

Oj, det där problemet har många haft. Det är sjukt enerverande för det kan vara så många saker.

Det KAN vara din kabel/kablar till din skärm. Är den felbyggd så kan just detta hända.
Så om vi börjar där, vad hart du för kablar?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Oj, det där problemet har många haft. Det är sjukt enerverande för det kan vara så många saker.

Det KAN vara din kabel/kablar till din skärm. Är den felbyggd så kan just detta hända.
Så om vi börjar där, vad hart du för kablar?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

Hej! Tack för svaret. Jag har avvaktat med svar medvetet för att se om felet kvarstår.
I Tisdags kväll tog jag tag i detoch tog det hela i ordning från början.
Jag började sonika med nätagget och i och med att det är helt nytt och att datorn ger samma symptom så sorterades den felkällan bort.
Sen kikade jag på kablarna till GPU och Moderkort.
Dessa är custom sleeve som är inköpta här på swec.
Jag bytte till original och pepper peppar. Datorn har stått på sedan dess och det har inte varit problem alls.
Jag testade dessa custom sleeve i grabbens dator igår och fick samma fel där.
Så felkällan tycks ha varit kablarna.
Om nån mer har samma fel så får vi hoppas att dom hittar hit och kanske testar detta

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes