Bugg hindrar Microsoft Edge från att avslutas

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Så deras webbläsare startar fortare än konkurrenter medan den försämrar prestandan på hela datorn när användare använder en annan webbläsare (för att två webbläsare körs då).

Två i ett.

"Funktionen" ska bara vara igång när Edge är ens huvudwebbläsare, men det ställer de ju om konstant.

"försämrar prestanda" Hur mycket märker man av sämre prestanda med dagens datorer. Hade du kört Edge på en dator som är 10 år gammal.. Då kanske man hade märkt nån skillnad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

"försämrar prestanda" Hur mycket märker man av sämre prestanda med dagens datorer. Hade du kört Edge på en dator som är 10 år gammal.. Då kanske man hade märkt nån skillnad..

Min vanliga laptop jag har för plugget är väldigt långsam, precis på gränsen så Microsoft skulle starta denna "funktionen". Den är väldigt bra för det jag använder den till, men den kan inte hantera så mycket till exempel webbvideo eller Facebook.

Om jag stänger ned Edge en gång med en tung sida och deras startup boost innebär att båda programmet och innehållet hålls förberett så kan det påverka mycket.

Och sen handlar det inte om att köra, det handlar om att försöka göra andra saker men Microsoft lägger beslag på prestanda för att deras produkter ska där bättre ut.

Även om min dator är "långsam" så går det inte är jämföra med till exempel Surface Go som var populär men knappt kunde ha två webbsidor uppe.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

"försämrar prestanda" Hur mycket märker man av sämre prestanda med dagens datorer. Hade du kört Edge på en dator som är 10 år gammal.. Då kanske man hade märkt nån skillnad..

Det säljs fortfarande väldigt många laptops i budgetsegmentet som presterar långt sämre än 10 år gamla stationära.

Besök närmsta Elgiganten, Mediamarkt eller NetOnNet så ser du vad som erbjuds. Tror att du kommer bli förvånad av utbudet av datorer med 4GB RAM och 128GB SSD med CPU:er som får en gammal i3:a från 2015 att verka toppmodern.

Här har du en dator med hels 64GB eMMC som lagring:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Skynda att fynda! Själv tycker jag det borde vara straffbart att sälja dessa.

En iPhone från 2016 har bättre prestanda än dessa datorer!

Permalänk
Medlem

Edge är faktiskt den snabbaste browsern för Windows nu. Hade helst kört Firefox men den är märkbart långsammare på de operativsystem och datorer jag använder.
Så även om det tar emot, i Windows är det Edge som gäller, utan startup boost förstås.
I Linux är det chrome, även det tar emot för jag körde chromium överallt förut men nu har ju google sabbat den och tagit bort synk möjligheterna.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >