iPhone X vägrar starta, trots att den tar emot laddning

Permalänk

iPhone X vägrar starta, trots att den tar emot laddning

Hej Sweclockers!

Försöker få liv i min gamla mobil, men den vägrar helt och hållet.
Det är en iPhone X vars enda problem (som jag vet om) var att en del av panelen fick en stöt, och att pixlarna där fastnat.

Den tar emot laddning, utgår jag från - då Qi-plattan reagerar på den, och mobilen är varm. Har testat både Qi-laddning och olika adaptrar/kablar som fungerar helt smärtfritt med andra mobiler.

Har även testat att "hard-reseta" den, men tyvärr vägrar den starta. Min dator upptäcker den inte heller när jag kopplar in den.
Vad kan detta bero på? All hjälp uppskattas!

Visa signatur

GPU Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS Master @ 2.08GHz RAM 32GB Corsair Vengenace LPX 3600MHz CL18
CPU Intel Core i9 10850K @ 5.0GHz MOBO MSI MEG Z490 Unify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillsmurfen:

Det är en iPhone X vars enda problem (som jag vet om) var att en del av panelen fick en stöt, och att pixlarna där fastnat.

Det här är något som kan förvärras med tiden och tillslut göra så att skärmen inte fungerar.

Nu vet jag inte om det är LCD, AMOLED eller vad det nu är på den men det du skulle kunna göra är att hålla telefonen under en lampa och kolla runt/vinkla telefonen lite och se om du ser någon spricka under glaset.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Det här är något som kan förvärras med tiden och tillslut göra så att skärmen inte fungerar.

Nu vet jag inte om det är LCD, AMOLED eller vad det nu är på den men det du skulle kunna göra är att hålla telefonen under en lampa och kolla runt/vinkla telefonen lite och se om du ser någon spricka under glaset.

Har funderat på om det är så att skärmen lagt av, men i samband med att jag startat om den borde haptik-motorn kännas iallafall? Kan nästan med säkerhet säga att den är helt död och en fruktansvärt dyr brevpress just nu! Känns inte rimligt att en stöt i skärmen (utan synliga sprickor) kan ta kål på mobilen när den legat oanvänd i någon månad?

Visa signatur

GPU Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS Master @ 2.08GHz RAM 32GB Corsair Vengenace LPX 3600MHz CL18
CPU Intel Core i9 10850K @ 5.0GHz MOBO MSI MEG Z490 Unify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillsmurfen:

Har funderat på om det är så att skärmen lagt av, men i samband med att jag startat om den borde haptik-motorn kännas iallafall? Kan nästan med säkerhet säga att den är helt död och en fruktansvärt dyr brevpress just nu! Känns inte rimligt att en stöt i skärmen (utan synliga sprickor) kan ta kål på mobilen när den legat oanvänd i någon månad?

Mjo visst borde den ge vibration om den gjort det innan. Detta är ju olika ifrån telefon till telefon så kan inte svara på om den ska göra det eller inte.

Det där med att QI laddaren reagerar behöver inte betyda att telefonen tar emot laddning heller iofs, Det laddaren reagerar på är att det får koppling emot något, och inte att något tar emot ström ifrån den.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Äpplet lysser upp när du laddar :)? eller laddningssymbol ?:) Då lär det inte vara skärmen om någon av dessa lyser

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av Tawen:

Äpplet lysser upp när du laddar :)? eller laddningssymbol ?:) Då lär det inte vara skärmen om någon av dessa lyser

Den är som sagt helt död, den blir varm vid laddning men inte mycket mer än så

Visa signatur

GPU Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS Master @ 2.08GHz RAM 32GB Corsair Vengenace LPX 3600MHz CL18
CPU Intel Core i9 10850K @ 5.0GHz MOBO MSI MEG Z490 Unify

Permalänk
Medlem

Har du även testat "Recovery mode"?

https://support.apple.com/en-us/HT201263